Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Dálková cyklistická trasa jako produkt cestovního ruchu Ondřej Fábera, spolupachatel několika dálkových tras.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Dálková cyklistická trasa jako produkt cestovního ruchu Ondřej Fábera, spolupachatel několika dálkových tras."— Transkript prezentace:

1 Dálková cyklistická trasa jako produkt cestovního ruchu Ondřej Fábera, spolupachatel několika dálkových tras

2 Česká cesta „Vybudujeme dokonalou cyklostezku z prostředků Evropské unie. Těšte se...“ Práce přibývá pomalu, nadšení a elán ubývají rychle. Oblíbená stezka nemusí být drahá a dokonalá – alespoň zpočátku...

3 Co je důležité na začátku? Vhodný koridor a dobrý nápad Marketingově použitelný název trasy Nadšení a šikovný projektový tým Naslouchání budoucím uživatelům a skutečná znalost jejich přání a potřeb Regionální podpora a solidarita Nějaké peníze na činnost

4 Co je důležité po dokončení? Dobré značení a relativní bezpečnost Vše atraktivní okolo zpřístupnit i pro kolo Společný koridor pro více skupin turistů = rychlejší rozvoj služeb Mapy a dobré propagační materiály Internetová stránka s regionálními odkazy Návaznost na veřejnou dopravu s přepravou kol Postupné zdokonalování trasy a služeb

5 Co naopak není důležité? Vyčkávat s propagací a „uvedením na turistický trh“ řadu let až do vybudování dokonalé stezky

6 Jak to často končí? řada snědených chlebíčků a nesplněných slibů „otabulkované“ silnice bez loga a názvu ztráta motivace v polovině realizace nebo po posledním vyúčtování evropské dotace dobrý produkt bez marketingu dobrý marketing bez produktu úseky naprosto odlišného zaměření turistické cíle de facto nepřístupné nulová údržba (tu už totiž EU nezaplatí)

7 Nevěříte? Několik pozitivních i negativních příkladů...

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19 Jizerská stezka cizíma očima Myšlenka dobrá, koridor dobrý = projekt má přirozený turistický potenciál Nevyrovnané dílčí projektové týmy – Český ráj vpředu před ostatními regiony Rozdílná regionální podpora – oba kraje, Turnovsko a Semily ano, ostatní? Silná mediální podpora (zatím)

20 Trasa – výhody a nevýhody „odnikud nikam“ – ukončení bez návazností výzva: Polsko – Kwisa, od soutoku přes Starou Boleslav a Brandýs do Prahy Kdo ví přesně, kde Jizera OPRAVDU pramení? Hledání skutečného pramene řeky – marketingová „třešnička na dortu“

21

22 Trasa – možné návaznosti Jizerka: Kwisa, Smědá, Nová Hřebenovka Horní Sytová: Jizerka Semily: Oleška, Cidlina Podspálov: Kamenice – Nisa Turnov: Libuňka, Podkozákovská trasa Mnichovo Hradiště: Mohelka, Zábrdka Mladá Boleslav: Klenice, Strenice, Vlkava

23 Trasa – možné návaznosti Benátky: Taxis, okruh zdětínská a chotětovská vlečka Brandýs nad Labem: Labská, Vinořský potok (bývalá boleslavská poutní cesta) Praha: Vltava, Berounka, Posázavská... Je třeba vytvořit okruhy pro delší pobyt.

24 Trasa – hlavní turistické cíle Jizerské hory (ano) Krkonoše (obtížně) Hrubý Rohozec (ne) Český ráj (obtížně) Sychrov (ne) Mnichovo Hradiště (ne) Zvířetice, Michalovice (ano)

25 Trasa – hlavní turistické cíle Mladá Boleslav (ne) Benátky nad Jizerou (ne) Stará Boleslav, Brandýs (ne) (Jenštejn (ne)) (Ctěnice (ano))...Praha

26 Trasa – hlavní turistické cíle Trasa prochází kolem řady atraktivních míst, ale pro cyklistu jsou většinou nedostupná. Chybí úschovny, stojany... Neopírejte kolo o zeď!!! Zákaz vjezdu cyklistů do zámeckého parku!!! Ale kam si má cyklista své kolo opřít? A kdo mu pohlídá brašny během prohlídky?

27 Trasa – dopravní návaznosti Bezpečné parkování na startu + veřejná doprava a úschovny cestou + půjčovny Železnice: Harrachov – Kořenov, Jabloneček – Horní Sytová, Semily – Mladá Boleslav, Stará Boleslav, Brandýs, Praha Ž: vysokopodlažní soupravy, přeprava kol možná, půjčovny žádné, několik úschoven Cyklobusy: Krkonoše, Český ráj

28 Trasa - služby Zejména na dolním toku (za Turnovem) je třeba řešit ubytování a stravování (obecný nedostatek a ještě méně zařízení bezpečně přístupných od řeky). Vhodným řešením pro urychlení rozvoje služeb by bylo vytvoření společného turistického produktu „Jizerská stezka“ i pro pěší a vodáky (a třeba i jezdce na koních).

29 Marketing (očima laika) Název, který se dá propagovat (Jizerská stezka kontra Velká pojizerská cykloturistická integrovaná stezka vedená po CT 241 a CT 223) Jednotný web pro celou stezku s obsáhlou informační databází (www.jizerskastezka.cz kontra www.cesky-raj.info/cs/greenway-jizera)

30 Marketing (očima laika) Podrobné mapy a atlas celé trasy dostupné zdarma či za symbolickou cenu v infocentrech na území regionu Samolepky s logem JS na cyklistickém značení a informačních místech Naučné stezky a netradiční prvky (lanový most, přívoz, kostelní věž...) v méně atraktivních úsecích trasy

31 Shrnutí Jizerská stezka má potenciál být vyhledávaným turistickým produktem, ale konkurence je velká a sama od sebe se jím nestane, byť by byla technicky dokonalá. I po svém zprovoznění tedy bude muset bojovat o místo na Slunci a bude vyžadovat soustavnou péči.

32 Držím palce Jizerské stezce! Děkuji vám za pozornost a těším se na shledanou na Jizerské nebo jiné dálkové stezce. Ondřej Fábera telefon 728 215 628 mail arebaf.jerdno@centrum.cz


Stáhnout ppt "Dálková cyklistická trasa jako produkt cestovního ruchu Ondřej Fábera, spolupachatel několika dálkových tras."

Podobné prezentace


Reklamy Google