Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMarcela Vítková
2
On-line marketing a jeho možnosti
3
Co uvidíte? Význam on-line marketingu Celkový pohled na internet Sociální sítě Vychytávky na internetu On-line marketing v cestovním ruchu
4
3 360 % kampaň Komunikační mix TV Rádio Internet Print PR Venkovní reklama Venkovní reklama Promo Ostatní WOM Ostatní WOM
5
Architektura kampaně TV spot Print Rádio Outdoor Internet Print Rádio Print Internet Image Kampaň Image Kampaň Příběhová Regionální Kampaň Příběhová Regionální Kampaň Připomínková Kampaň Připomínková Kampaň Přátelská Vstřícná Přátelská Vstřícná Má dobrý vztah k regionům Má dobrý vztah k regionům Společensky prospěšná
6
Odpovídejte svým uživatelům Search Engine Marketing = SEM
7
Zažité stereotypy? Podíl vyhledavačů na českém trhu podle Toplistu,
8
69.3% uživatelů internetu 37.9% Mobilní připojení
9
Proč nakupujeme na internetu?
10
Navigační plán on-line reklamy Placená textová reklama Klíčové slovo
11
Bannerová (displey) kampaň
12
Další možnosti na internetu Virální marketing – šíření zpráv bez kontroly Affiliate marketing – partnerské programy Soft Selling – nepřímá reklama, diskuze, blogy SEO optimalizace – úprava dílčích stránek SEM – využití klíčových slov, přizpůsobení obsahu stránek
13
Sociální marketing Postup nepřímého ovlivňování cílové skupiny Nabádání ke změnám při nákupním chování Diskuze fanoušků – spokojených zákazníků
14
Čísla hovoří… Celosvětově je na Facebooku registrováno asi 325 milionů uživatelů. V ČR cca 2,7 milionu uživatelů roku 2010). Převažují ženy
15
Specifika marketingu v cestovním ruchu Kratší spotřeba služeb – příkladem je last minute Důraz na image – velkou roli hraje již zavedená image prodejce – zájezd se nedá předem vyzkoušet, osahat Závislost na dalších subjektech – velký význam díky silné kooperaci mnoha firem na jednom komplexním produktu Větší vliv psychiky a emocí Sezónní odlišnost nabídky Větší význam pozitivních referencí
16
Celosvětové trendy v oblasti e-turismu: Srozumitelná, přehledná a uživatelsky přívětivější stránky Vyšší informovanost Tvorba produktů přímo podle přání zákazníka Činnosti jsou automatizované (informační stánky) Zapojení elektronických služeb do jednotlivých oblastí a tím i zkrácení času vyřízení Jednoduchost vyhledávání, třídění informací – spíše než obsáhlý text, použití fotografií, prezentací, ukázek
17
Celosvětové trendy v oblasti e-turismu: Interaktivita (interaktivní mapy, virtuální prohlídky, průlety) Pravidelná aktualizace informací – satelitní snímky, aktuální informace o dopravě Dostupnost informací téměř všem a téměř všude Inteligentní vyhledávání a třídění výstupů (pro cestovní ruch speciálně geografická lokalizace) Rozšíření skupiny uživatelů internetu – např. o starší osoby, či postižené Posílení pozice a funkcí internetových vyhledávačů
18
Nákupy přes internet
19
On-line nákup dovolené stoupá…
20
Package Package, neboli balíček služeb, je typickou součástí tvorby marketingového mixu Zájezd může obsahovat ubytování, dopravu, stravu, doplňkové služby (průvodce, kulturní program, sportovní program, apod.) Balíčky jsou vytvářeny cestovní kanceláří (agenturou) na základě předchozích zkušeností Zákazník vytváří dle svých přání
21
Výhody využití balíčků služeb: Zákazníkovo pohodlí Možnost ušetřit náklady na obou stranách Využití odborných znalostí cestovní kanceláře/agentury jednotlivých služeb v dané destinaci Zvýšení možnosti obsazení i méně využitých služeb přizpůsobení trendům Zákazníkova spokojenost
22
Možností je mnoho… jen času je málo…
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.