Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilEmilie Dostálová
1
Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Sportovní hry Téma: Hry na rozvoj rychlosti Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne: 5. září 2012 Metodický popis, (anotace): Podpora hodiny Sportovní hry
2
Hry na rozvoj rychlosti Ideální věk pro rozvoj rychlosti se udává 8-12 rok života a následně po pubertě. V tomto období je především nutné budovat základní rychlostní, především všeobecné, dovednosti. A to především pomocí míčových her, opičích drah či různých slalomových cvičení.
3
Na veverky Prostředí: hřiště, tělocvična, louka Pomůcky: papírové lístečky nebo zátky apod. Popis hry: Vyznačte obdélník dlouhý cca 60 m a široký 20 m a rozdělte ho na tři dvacetimetrová pásma. Pásmo na levém konci patří „veverkám“, v prostředním se pohybuje „kuna“ (úhlavní nepřítel veverek), a pravé pásmo je poseté oblíbenou veverčí potravou „šiškami“ (rozházejte v něm papírové lístečky, plastové zátky apod..). Každá „veverka“ si v levém čtverci označí své hnízdo (položí tam čepici, bundu apod.). Odtud podniká výpady za „šiškami“ a vždycky, když se jí podaří bezpečně proběhnout prostředním pásmem, smí si v pravém čtverci vzít jednu „šišku“. Jestliže se s ní vrátí zpátky, aniž ji chytí „kuna“, uloží si „veverka“ kořist do svého hnízda. A hned podnikne novou výpravu za „šiškou“. Kunu představuje některý z nejrychlejších a nejvytrvalejších běžců. Koho se „kuna“ dotkne je ze hry vyřazen (odchází mimo hrací území) do doby než je chycena jiná „veverka“. „Veverka“ stráví v zajetí drahocenný čas na sběr „šišek“. „Veverky“ totiž mezi sebou soutěží, která bude mít nejvíce „šišek“ ve svém hnízdě („šišky“ v hnízdě jsou nedotknutelné – jiná „veverka“ už je nemůže získat). Hra trvá tak dlouho, dokud nejsou všechny šišky z pravého čtverce odnošeny.
4
Pašeráci Prostředí: tělocvična, dráha Pomůcky: kloboučky na vymezení, plastová víčka od pet láhví, rozlišovací dresy, kužely Popis hry: Vymezí se území o velikosti 30m x 15m, které rozdělím na třetiny (každý úsek 10m). Podle počtu dětí se určí počet pirátů (1 pirát na 10 dětí). Piráti si vezmou rozlišovací dresy (každý jinou barvu pro lepší orientaci) a mohou se pohybovat pouze v 10m prostoru vody, který je uprostřed obdélníku (druhá třetina obdélníku). Každý pirát dostane dle barvy rozlišovacího dresu kužel stejné barvy. Zbytek dětí si vytvoří pašerácký brloh v první třetině obdélníku (mikina, kužel, čepice). Na třetí třetinu obdélníku rozsypeme víčka od pet láhví, které budou pašeráci sbírat (dětem pro motivaci můžeme říci, že jsou to diamanty). Od zahájení hry běhají pašeráci přes území pirátů pro víčka. První pašerák může nést maximálně 2 víčka, více víček jeho loď neuveze. Když pašeráka chytne pirát, musí pašerák odevzdat náklad do pirátova kuželu (dle barvy dresu piráta, který ho chytil). Když pašeráka pirát nechytí, může si dát víčka do svého brlohu. Pro víčka se běhá tak dlouho, dokud nejsou všechny vysbírané. Vyhrává ten, kdo má nejvíce víček. Poznámka: Pokud nemáme rozlišovací dresy, dá se dát kužel podle barvy oblečení. Klobouky (hříbky) na vymezení prostoru a barevné kužely jsou v dětských sadách. Plastová víčka se dají nahradit kolíky na prádlo, papírovými míčky atd.
5
Pera ptáka Ohniváka Prostředí: venku, tělocvična Pomůcky: prádelní kolíčky Popis hry: Vymezí se území o velikosti 10m x 10m. Jeden je určen jako pták Ohnivák. Tomu se zaváží oči a na triko (zádová část) se připnou prádelní kolíky. Úkolem ostatních je oškubat ptáka Ohniváka. Vyhrává ten, kdo nasbírá nejvíce prádelních kolíků. Aby byla hra dramatičtější, koho pták ohnivák chytí, musí odevzdat veškeré nasbírané kolíky a provést nějaký úkol, než se může znovu vrátit do hry (oběhnout trestné kolo, 10 dřepů, atd.) Poznámky: Hra není prostorově náročná. Pokud máme víc dětí, rozdělíme je na skupinky zhruba po 10ti dětech.
6
Švihadla Prostředí: tělocvična, louka, stadion Pomůcky: švihadla Popis hry: Vytvoříme dvojice (přibližně stejně rychlé děti dáme spolu). Přeložíme švihadlo napůl, každé z dětí se ho chytne za jeden konec a postaví se za sebe tak, aby švihadlo bylo napnuté. Na povel „hop“ se děti rozběhnou klusem (švihadlo musí být stále natažené), na písknutí pustí švihadlo na zem a ten, který je vzadu se snaží dohonit toho před ním a dotknout se ho. Pokud se mu podaří ve vymezeném území se ho dotknout, má bod. V dalším kole si děti vymění role. Vyhrává ten, kdo má na konci nejvíce bodů.
7
Štafety Dvě družstva stojí na startovní čáře. Na povel vyběhne vždy jeden z družstva, běží na obrátku a zpět. Tlesknutím předává štafetu. Vítězí družstvo u kterého se jako první vystřídají všichni členové. Štafety mají mnoho obměn.
8
Červení a bílí Prostředí: tělocvična, stadion, louka Popis hry: Družstva stojí v řadách proti sobě u středové čáry. Zvolá-li učitel: „červení“-snaží se družstvo červených chytit družstvo bílých a naopak. Vítězí to, které chytí nejvíce členů soupeřícího družstva.
9
Použité zdroje: vlastní
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.