Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMonika Kašparová
1
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/34.0048 Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková organizace Pracujeme s násobky a děliteli Autor: Mgr.Ivana Popelková VY_32_INOVACE_3_2_3
2
2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.Ivana Popelková VY_32_INOVACE_3_2_3 Zpracovala : Mgr.Ivana Popelková
3
3 Rozhodni, zda platí daná tvrzení, pokud ano, klikni na A, pokud ne, klikni na N: 1. Číslo 28 je sedminásobek čísla 4 2. Číslo 120 je násobek čísla 25 3. Číslo 6 je dělitelem čísla 100 4. Číslo 11 je dělitelem čísla 121 5. Číslo 8 je dělitelem čísla 96 6. Číslo 180 je dvacetinásobek čísla 90 7. Číslo 560 je osmdesátinásobek čísla 70 AN AN AN AN A N A N AN / / / / / / /
4
4 N Á S O B E K 1. A 2. N 3. N 4. A 5. A 6. N 7. N
5
5 Doplň slova dělitelem nebo násobkem tak, aby daná tvrzení byla pravdivá: 1. Číslo 9 je dělitelem čísla 63 2. Číslo 9 je násobkem čísla 3 3. Číslo 16 není dělitelem čísla 4 4. Číslo 16 je násobkem čísla 8 5. Číslo 100 je násobkem čísla 25 6. Číslo 100 není násobkem čísla 400 7. Číslo 63 není dělitelem čísla 7
6
6 1.Najdi všechna čísla větší než 20 a menší než 40, která mají pouze samozřejmé dělitele. 2.Vypiš všechny dělitele čísla, které je polovinou součtu všech výše hledaných čísel. 23 29 31 37 1, 2, 3, 4, 5, 6, 10, 12, 15, 20, 30, 60
7
7 Čím by mohla být zajímavá čísla, která vzniknou jako: 1. součet patnáctinásobku čísla 20 a pětinásobku čísla 13 2. rozdíl čtyřnásobku čísla 25 a šestinásobku čísla 8 3. rozdíl pětinásobku čísla 18 a trojnásobku čísla 26 4. součet třicetinásobku čísla 40 a šestnáctinásobku čísla 50
8
8 365 počet dní v nepřestupném kalendářním roce 52 počet týdnů v roce 12 počet měsíců v roce 2 000 ?
9
9 Z čísel 1,2,3,4,5,8,12,20,32,48,60,100 vypiš všechna ta, pro která platí: 1. jsou děliteli čísla 20 3. jsou násobky čísla 4 2. jsou násobky čísla 20 4. jsou děliteli čísla 48 1,2,4,5,20 20,60,100 4,8,12,20,32,48,60, 100 1,2,3,4,8,12,48
10
10 Ve třídě je 16 děvčat a 14 chlapců. Určete, zda je možné seřadit všechny žáky do: a/ dvojic, b/ trojic, c/ čtveřic, d/ pětic, e/ šestic? V pondělí chyběly 2 dívky a 1 chlapec. Kolika způsoby lze děti rozdělit do družstev, aby nikdo nepřebýval? A ANA A Dvěma – po trojicích nebo po devíti
11
11 Á
12
12 D
13
13 Í
14
14 O
15
15 M
16
16 K
17
17 E
18
18 P
19
19 B
20
20 A
21
21 L
22
22 N
23
23 R
24
24 S
25
25 Téma sady: Dělitelnost přirozených čísel Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Tematický okruh: Dělitel a násobek Anotace: Jedná se o materiál zaměřený na procvičení nového učiva. Autorka:Ivana Popelková Rok vytvoření materiálu: 2012 Název materiálu: Pracujeme s násobky a děliteli Jazyk: čeština Očekávaný výstup: Žák určí násobky a dělitele čísel, pracuje s textem, využívá nové pojmy ve slovních úlohách, pracuje s textem. Speciální vzděl. potřeby: žádné Klíčová slova: násobek, dělitel Druh učebního materiálu:prezentace Cílová skupina:žák Stupeň a typ vzdělávání:II.stupeň ZŠ, nižší gymnaziální vzdělávání Typická věková skupina:11 let Pokyny pro práci s materiálem: Pracovní materiál je určen pro žáky primy gymnázia. V rámci opakování jej lze použít i v jiných ročnících.. Lze jej využít pro chybějící žáky. Žáci si procvičí určování nových pojmů, pracují s nimi v textu. V první úloze jsou použity hypertextové odkazy, návrat k úloze se provede kliknutím na dané písmeno, správným řešením se získá tajenka. Řešení úloh se objeví stisknutím klávesy enter.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.