Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMarek Moravec
1
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0010 Škola: Střední průmyslová škola a Vyšší odborná škola, Písek, Karla Čapka 402 Předmět:EKORočník: 4 Téma: Marketingový mix I Tematický okruh: Podnik, právní úprava podnikání Jméno autora: Ing. Marie KábováDatum tvorby: únor 2013 Kód materiálu: OPVK_1.5_DUM_III/2_EKO_KV005 Soubor: 09VYSTUPY/VY_32_INOVACE_EKO_KV005 Anotace: Marketingový mix – Product, Price
2
MARKETINGOVÝ MIX Skládá se z : VÝROBEK ( PRODUCT - P1) CENA ( PRICE - P2) PROPAGACE( PROMOTION - P3) DISTRIBUCE ( PLACEMENT - P4) P4 = jeden ze základních nástrojů marketingu
3
P1 - VÝROBEK Mluvíme o tzv. komplexním výrobku, skládá se z: 1. „jádra výrobku“ 2. první „slupky“ 3. druhé „slupky“ jádro design obal značka kvalita instalace záruka rychlost dodávky úvěr servis
4
Životní cyklus výrobku FÁZE : 1. uvedení na trh 2. růst 3. zralost 4. pokles
5
Značka výrobku odlišuje výrobek od ostatních podobných měla by být registrována formou ochranné známky OTÁZKY : 1.Jaký marketingový užitek má ochranná známka? 2.Jaký finanční užitek má ochranná známka?
6
P2 - CENA nejdůležitější z nástrojů cenou lze dosáhnout tyto cíle: přežití likvidace konkurence maximalizace zisku návratnost investic růst objemu prodeje a tržního podílu
7
Metody stanovení ceny 1.Nákladově orientovaná cena 2.Cena podle konkurence vyšší nižší stejná 3.Cena podle hodnoty vnímané zákazníkem výrobní nákladyzisk výrobce obchodní rozpětí maloobchodu marže výrobcova prodejní cenacena pro konečného zákazníka
8
Systém srážek a slev z ceny skonto množstevní rabat sezónní srážka funkční srážka slevy pro dlouhodobé smluvní odběratele
9
Techniky tvorby cen ceny končící číslicí 9 cenové řady – např. výrobce vytvoří cenovou řadu 159,- Kč, 189,- Kč, 229,- Kč a každý ze svých výrobků zařadí do některé z těchto „škatulek“ délka splatnosti – např. 14 dní, 21 dní, měsíc
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.