Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0010 Škola: Střední průmyslová škola a.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0010 Škola: Střední průmyslová škola a."— Transkript prezentace:

1 Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0010 Škola: Střední průmyslová škola a Vyšší odborná škola, Písek, Karla Čapka 402 Předmět:EKORočník: 4 Téma: Marketingový mix I Tematický okruh: Podnik, právní úprava podnikání Jméno autora: Ing. Marie KábováDatum tvorby: únor 2013 Kód materiálu: OPVK_1.5_DUM_III/2_EKO_KV005 Soubor: 09VYSTUPY/VY_32_INOVACE_EKO_KV005 Anotace: Marketingový mix – Product, Price

2 MARKETINGOVÝ MIX Skládá se z : VÝROBEK ( PRODUCT - P1) CENA ( PRICE - P2) PROPAGACE( PROMOTION - P3) DISTRIBUCE ( PLACEMENT - P4) P4 = jeden ze základních nástrojů marketingu

3 P1 - VÝROBEK Mluvíme o tzv. komplexním výrobku, skládá se z: 1. „jádra výrobku“ 2. první „slupky“ 3. druhé „slupky“ jádro design obal značka kvalita instalace záruka rychlost dodávky úvěr servis

4 Životní cyklus výrobku FÁZE : 1. uvedení na trh 2. růst 3. zralost 4. pokles

5 Značka výrobku  odlišuje výrobek od ostatních podobných  měla by být registrována formou ochranné známky OTÁZKY : 1.Jaký marketingový užitek má ochranná známka? 2.Jaký finanční užitek má ochranná známka?

6 P2 - CENA  nejdůležitější z nástrojů  cenou lze dosáhnout tyto cíle: přežití likvidace konkurence maximalizace zisku návratnost investic růst objemu prodeje a tržního podílu

7 Metody stanovení ceny 1.Nákladově orientovaná cena 2.Cena podle konkurence vyšší nižší stejná 3.Cena podle hodnoty vnímané zákazníkem výrobní nákladyzisk výrobce obchodní rozpětí maloobchodu marže výrobcova prodejní cenacena pro konečného zákazníka

8 Systém srážek a slev z ceny  skonto  množstevní rabat  sezónní srážka  funkční srážka  slevy pro dlouhodobé smluvní odběratele

9 Techniky tvorby cen  ceny končící číslicí 9  cenové řady – např. výrobce vytvoří cenovou řadu 159,- Kč, 189,- Kč, 229,- Kč a každý ze svých výrobků zařadí do některé z těchto „škatulek“  délka splatnosti – např. 14 dní, 21 dní, měsíc


Stáhnout ppt "Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0010 Škola: Střední průmyslová škola a."

Podobné prezentace


Reklamy Google