Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školy: Speciální základní škola, Louny,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školy: Speciální základní škola, Louny,"— Transkript prezentace:

1 Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr. Helena Fialová Název materiálu: VY_32_INOVACE_04_V.M2TŠ_KONSTRUKCE ÚHLŮ 60°, 120°, 30° Téma: M - 7. ročník – geometrie –konstrukce úhlu 60°, 120°, °30° Název sady: Matematika 2. stupeň TŠ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/

2 Anotace: Prezentace je určena pro 7. ročník speciální základní školy První část prezentace slouží k opakování (list č. 3 a 4) Druhá část představuje postup při konstrukci úhlů (list č. 5 – 7) Závěr tvoří procvičení odhadu velikosti úhlů (list č. 8) Metodické pokyny: Žáci na základě vhodně zvolených otázek společně s učitelem vyvozují nové poznatky, rýsují do sešitů a učí se správně odhadovat velikost úhlů Inovace: Interaktivní způsob učení Prezentace na interaktivní tabuli Pomůcky: interaktivní pero nebo fix, myš, rýsovací potřeby, sešit

3 KONSTRUKCE ÚHLU 60°, 120°, 30° PAMATUJ! 90° 1°
VELIKOST ÚHLU měříme VE STUPNÍCH. Pravý úhel má velikost 90°. 90° Tento úhel má velikost 1°. K měření používáme úhloměr.

4 ? KONSTRUKCE ÚHLU 60°, 120°, 30° TYPY ÚHLŮ Nejprve malé opakování:
ÚHEL PŘÍMÝ ÚHEL TUPÝ D V E A V B I AVBI = 180 ° I DVEI > 120 ° ? F C ÚHEL PRAVÝ Jak se úhly jmenují? ŘEŠENÍ: ÚHEL OSTRÝ V G V D I CVDI = 90 ° I FVGI < 30 °

5 KONSTRUKCE ÚHLU 60° 60° Sestrojili jsme úhel, který měří 60°. L
4. Kolem vrcholu K opíšeme kružítkem oblouk o stejném poloměru. 1. Nejprve narýsujeme polopřímku s počátkem v bodě V. 2. Kolem bodu V opíšeme libovolný oblouk kružnice. 3.Průsečík oblouku a polopřímky označíme bodem K. 6. Polopřímka VK je jedním ramenem a polopřímka VL je druhým ramenem úhlu. 5. Průsečíkem obou oblouků je bod L. Sestrojili jsme úhel, který měří 60°. L NENÍ TO SNADNÉ ? 60° V K

6 Úhel 120° je, jak již víme, úhel tupý. Je to dvojnásobek úhlu 60°.
KONSTRUKCE ÚHLU 120° Jehlu kružítka zabodneme do bodu L a opíšeme oblouk kružnice. Poloměr zůstává stejný. Narýsujeme polopřímku VM, která je druhým ramenem úhlu KVM. Úhel měří 120°. Úhel 120° je, jak již víme, úhel tupý Je to dvojnásobek úhlu 60°. Průsečíkem obou oblouků je bod M. Postup je stejný, jako při konstrukci úhlu 60°, jen musíme prodloužit oblouk kružnice kolem bodu V. L M 60° 120° Je toto už složitější? 60° V K

7 KONSTRUKCE ÚHLU 30° Se stejným poloměrem opíšeme druhý oblouk kružnice kolem bodu L. Průsečík obou oblouků nazveme N. Průsečíkem oblouků vedeme polopřímku VN, která je druhým ramenem úhlu KVN . Tento úhel měří 30°. Pomocí kružítka sestrojíme osu úhlu 60°. Osa rozdělí tento úhel na dva shodné úhly. Jehlu kružítka zabodneme do bodu K a opíšeme oblouk kružnice. L N 30° Bylo to složité ? 60° 30° V K

8 Odhadněte a přiřaďte k úhlům jejich správnou velikost, použijte pero nebo fix:
ŘEŠENÍ 120° 30° 60° 90° Jste jedničky!

9 Automatické tvary: Vlastní animace
ZDROJE Automatické tvary: Vlastní animace Citováno: [cit ].


Stáhnout ppt "Název školy: Speciální základní škola, Louny,"

Podobné prezentace


Reklamy Google