Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

U ČENÍ Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.13 2.Číslo projektu:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "U ČENÍ Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.13 2.Číslo projektu:"— Transkript prezentace:

1 U ČENÍ Mgr. Vladimír Velešík

2 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.13 2.Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0114 3.Vytvořeno: listopad 2012 4.Ročník: Vyšší stupeň osmiletého gymnázia a čtyřleté gymnázium (RVP-G) 5.Anotace: Materiál slouží ke všeobecnému seznámení žáků se problematikou učení. Materiál je použit ve výkladové části hodiny. Pomůcky: interaktivní tabule. Vzdělávací oblastČlověk a společnost Vzdělávací oborObčanský a společenskovědní základ Tematický okruhČlověk jako jedinec

3 Učení

4 celoživotní proces; aktivní proces opakem naučeného je vrozené pojetí učení: širší → jedinec si osvojuje individuální zkušenost; zahrnuje všechny situace, činnosti, zpracování a uložení informací, se kterými se jedinec setká během života užší → řízené učení ve školních podmínkách nebo v rámci sebevýchovy a sebevzdělávání

5 Učení učení je nadřazeno paměti (úloha paměti = informace přijímat, podržet a znovu oživovat) prostřednictvím učení získáváme nové: vědomosti návyky dovednosti

6 Dělení učení bezděčné → probíhá neúmyslně záměrné → má určitý cíl druhy učení: učení podmiňováním  klasické podmiňování  instrumentální (operační) podmiňování senzomotorické učení verbální a pojmové učení učení řešením problémů

7 Sociální učení umožňuje jedinci zařazení do společnosti probíhá od raného dětství viz socializace

8 Faktory ovlivňující učení motivace → nejdůležitější činitel učení Vzdělavatelnost → obecná připravenost k vzdělávacím činnostem transfer → dříve naučené formy chování (vědomostí, dovedností) ovlivňují učení se jiným formám chování opakování psychické stavy organizace učení

9 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízeních. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Zdroje a použitá literatura DOLEŽALOVÁ, Ladislava; VLKOVÁ, Marie. Občanský a společenský základ. Psychologie. Kralice na Hané: Computer Media s.r.o., 2010, ISBN 978-80-7402-060-5. BARTONÍČKOVÁ, Klára a kol. Občanský a společenskovědní základ. Přehled středoškolského učiva. Brno: Computer Press, a.s., 2011, ISBN 978-80-251-2631-8. EMMERT, František a kol. Odmaturuj ze společenských věd. Brno: DIDAKTIS, 2003, ISBN 80-86285-68-5. KOLEKT. Společenské vědy pro 1. ročník středních škol. Brno: DIDAKTIS spol. s r.o., 2009, ISBN 978-80-7358- 144-2.


Stáhnout ppt "U ČENÍ Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.13 2.Číslo projektu:"

Podobné prezentace


Reklamy Google