Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:"— Transkript prezentace:

1 Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu: VY_32_INOVACE_02_ZDRAVI Název materiálu:Zdraví Předmět:Občanská výchovaRočník:9. Časová dotace:45 minDatum ověření:4. 11. 2011 Jméno autora:Mgr. Kristýna Rýcová Klíčová slova:Zdraví, složky zdraví, tělesné, duševní, sociální, poškozování zdraví Výchovné a vzdělávací cíle: vysvětlí a na příkladech doloží souvislosti mezi tělesným, duševním a sociálním zdraví vyjádří vlastní představu pojmu zdraví uvádí příklady poškozování zdraví Rozvíjené klíčové kompetence: Sociálně personální – podílí se na efektivní práci ve skupině, prezentuje činnost skupiny Občanské – zná zásady správné životosprávy K řešení problému – vytváří vlastní postup řešení úkolu Anotace, metodický list: Prostřednictvím interaktivního znázornění žáci získají základní informace o tělesném, duševním a sociálním zdraví a seznámí se se zdravým životním stylem.

2 Použité zdroje: MACHOVÁ, Jitka; KUBÁTOVÁ, Dagmar. Výchova ke zdraví. Praha : Grada, 2009. 296 s. ISBN 978-80-247-2715-8 Obrazový materiál: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=hygiena&ctt=1#ai:MC900371340|mt:0| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=sm%C3%ADch&ctt=1#ai:MC900433822|mt:0| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?ex=2&qu=duch#ai:MC900237799|mt:0| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=pohyb&ctt=1#ai:MP900422948|mt:0| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=otazn%C3%ADk&ctt=1#ai:MC900434859|mt:0| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=spolupr%C3%A1ce&ctt=1#ai:MP900406810|mt:2| Struktura hodiny Galerie na téma zdraví – „Ztvárněte na papír A4, co si představujete pod pojmem „zdraví“. Využít můžete obrázky z časopisů, vlastní kresby, popř. doplnit symboly a hesly. Výstava prací + prohlídka. Práce, které jsou pro vás nejasné (nerozumíte něčemu), označte papírkem – autoři vysvětlují. Spuštění prezentace: 3. slide – jako nápověda slouží obrázky (Ve zdravém těle zdravý duch. Čistota půl zdraví. Veselá mysl půl zdraví.) – žáci doplňují další. Vysvětlení pojmů, uvádění konkrétních příkladů, … Shrnutí. Rozdělení do 3 skupin: Uvádějte konkrétní příklady, kdy dochází k narušení dané „části“ zdraví: skupina – tělesné zdraví, 2. skupina – duševní, 3. skupina – sociální Prezentace prací a hodnocení.

3 kód materiálu: VY_32_INOVACE_02_ZDRAVÍ DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu EU peníze do škol název materiálu: ZDRAVÍ

4 Co je to „zdraví“?

5 Znáte nějaké přísloví, rčení, pořekadlo, které se týká zdraví?

6 Zdraví Slovo „zdraví“ používáme velmi často. K narozeninám si přejeme hodně zdraví, připíjíme si na zdraví i samotný kořen slova zdravit je odvozen od zdraví. Zdraví je na prvních příčkách v našem hodnotovém žebříčku, je přáním a snem každého z nás. Co ale je „zdraví“?

7 Co je „zdraví“? Definovat zdraví není jednoduché. Nejčastěji si myslíme, že jsme zdrávi, když nás nic nebolí, když nejsme nemocní. Stačí to však? Opravdu jsme zdraví jen tehdy, když nebereme léky, nemáme zlomeninu, nepociťujeme bolest? Potřebujeme ke „zdraví“ ještě něco navíc?

8 Definice zdraví dle WHO (Světová zdravotnická organizace) „Zdraví je stav úplné tělesné, duševní a sociální pohody, a nikoli pouze nepřítomnost nemoci nebo vady.“

9 Zdraví tělesnéduševní sociální (pohoda těla,(pohoda myšlení (pohoda bezproblémový chod a prožívání)ve vztazích) jeho funkcí)

10 Dokážete uvést konkrétní příklady?

11 Interakce mezi složkami Samozřejmě jednotlivé složky zdraví nefungují izolovaně, ale jsou spolu provázány. Mohou působit jak pozitivně (zdraví podporovat), tak negativně (zdraví ohrožovat).

12 Jeden příklad za všechny Dítě, které se bojí ve škole zkoušení a známek (duševní nepohoda), v důsledku toho začíná trpět nechutenstvím a ranním zvracením (tělesné potíže), začíná být zamlklé, straní se kolektivu a ze strany některých spolužáků se začnou objevovat náznaky šikany (problémy v oblasti sociální složky zdraví).


Stáhnout ppt "Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:"

Podobné prezentace


Reklamy Google