Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilAnežka Lišková
2
DISTRIBUČNÍ LOGISTIKA
3
Z hlediska výrobního podniku představuje spojovací článek mezi výrobou a zákazníkem, Zahrnuje veškeré skladové a dopravní pohyby zboží k zákazníkovi a související informační a kontrolní činnosti, Cílem je dodat zboží ve správné době na správné místo, ve správném množství a kvalitě, a současně vytvořit optimální poměr mezi úrovní dodacích služeb a jí odpovídající výškou nákladů.
4
OBLASTI DISTRIBUČNÍ LOGISTIKY: plánování přepravních tras, řízení dodávek k zákazníkovi, snižování provozních nákladů.
5
ÚROVNĚ ŘÍZENÍ DISTRIBUCE 1) Strategická distribuce zabývá se především návrhem distribučního systému, tzn. návrh sítě skladů, volba dopravních a manipulačních prostředků apod. 2) Taktická distribuce má zabezpečit optimální využívání všech prvků navržených v rámci strategického řízení distribuce pomocí střednědobého a krátkodobého plánování 3) Operativní distribuce řeší úkoly vyplývající z odchylek od plánu
6
DISTRIBUČNÍ ŘETĚZEC začíná u výrobce a končí u zákazníka. Je tvořen uzly a úseky. Uzly - tvoří množinu organizačních jednotek výrobce a externích zprostředkovatelů, kteří se zúčastňují na procesu distribuce zboží. Po úsecích se zboží přemísťuje mezi uzly.
7
FUNKCE DISTRIBUČNÍHO ŘETĚZCE 1. Skladovací - vyrovnávání rozdílů mezi nabídkou a poptávkou vznikajících následkem nerovnoměrností v poptávce, sezónností; 2. Vychystávací - kompletace zásilek pro distributory či zákazníky, 3. Konsolidační - sdružování zásilek pro více zákazníků s cílem dosáhnout lepšího využití rozvozových vozidel, 4. Manipulační - nakládkové, vykládkové a jiné manipulace s distribuovaným zbožím, 5. Komunikační - výměna informací potřebných pro uskutečnění distribučního procesu
8
STRUKTURA DISTRIBUČNÍHO ŘETĚZCE DLE DÉLKY DISTRIBUCE 1. Přímá distribuce dodávání výrobků zákazníkovi bez zprostředkovatele; 2. Nepřímá distribuce Výhodou jsou kratší dodací doby pro zákazníky i pro výrobce, nižší potřeba zásob ve výrobních skladech, jednodušší administrativa a nižší přepravní a distribuční náklady. Nevýhodami jsou větší zásoby hotových výrobků v distribučním kanálu a pro výrobce nepřímá informovanost a kontrola distribuce, a tím i zmenšená schopnost reagovat na situaci na trhu. 3. Kombinovaná distribuce když daný podnik pro část produkce používá distribuci přímou a pro jinou distribuci nepřímou.
9
DISTRIBUČNÍ SYSTÉM Otevřený systém, který spočívá ve vyrovnávacích funkcích mezi výrobou a trhem. Jedná se o rovnováhu: Prostor, Čas, Množství, Sortiment.
10
POUŽITÉ ZDROJE: PERNICA, P. Logistika pro 21. století. 1. vyd. Praha: Radix, 2005, ISBN 80- 86031-59-4 SIXTA, J., M. ŽIŽKA. Logistika, teorie a praxe. 1. vyd. Brno: CP Books, 2005, ISBN 80-251-0573-3
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.