Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školyPlavská škola AutorMgr. Jana Kneřová NázevVY_32_INOVACE_03_MA_Násobení číslem_7 Téma Číslo projektu Anotace Ma 3 CZ.1.07/1.4.00/21.1135 Procvičení.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školyPlavská škola AutorMgr. Jana Kneřová NázevVY_32_INOVACE_03_MA_Násobení číslem_7 Téma Číslo projektu Anotace Ma 3 CZ.1.07/1.4.00/21.1135 Procvičení."— Transkript prezentace:

1 Název školyPlavská škola AutorMgr. Jana Kneřová NázevVY_32_INOVACE_03_MA_Násobení číslem_7 Téma Číslo projektu Anotace Ma 3 CZ.1.07/1.4.00/21.1135 Procvičení a rozšíření násobení sedmi. Rozklad čísla na součin, slovní úlohy. Sudá a lichá čísla. Mezipředmětové vztahy.

2 Násobení číslem 7

3 Slunéčko sedmitečné Děti pozorovaly venku list, na kterém se sešly hned čtyři berušky. Kolik napočítaly děti na beruškách teček? 7 + 7 + 7 + 7 = 28 nebo 4  7 = 28 Berušky měly dohromady 28 teček. Víš, proč jsou slunéčka tak užitečná? Požírají mšice, které škodí na rostlinách.

4 Násobilka čísla 7 0  7 = 0 1  7 = 7 2  7 = 14 3  7 = 21 4  7 = 28 5  7 = 35 6  7 = 42 7  7 = 49 8  7 = 56 9  7 = 63 10  7 = 70 8  7 = 56 činitel součin (násobení)

5 35 49 0 14 70 63 28 56 21 42

6 Rozklad čísel na součin * Už víme, že čísla můžeme rozložit na součin dvou čísel, často existuje i víc možností: 14 = 2  7 = 7  2 = 1  14 = 14  1 Zkus najít aspoň dva rozklady těchto čísel: Zkus najít aspoň dva rozklady těchto čísel: 21 21 = 49 49 = 3  7 = 7  3 = 1  21 = 21  1 7  7 = 1  49 = 49  1

7 K přemýšlení Hanička si do vlasů koupila stužku dlouhou 7 cm. Bětka má dlouhé vlasy, takže její stuha do vlasů byla třikrát delší. Jak dlouhou stuhu měla Bětka? 3  7 = 21 Bětčina stuha měřila 21 cm. Zkus ukázat na pravítku, jak byla dlouhá každá stužka. Víš, proč násobíme zrovna třemi?

8 Vypočítej a roztřiď: sudý součin dej do nákupního vozíku, lichý součin do koše na papíry Vypočítej a roztřiď: sudý součin dej do nákupního vozíku, lichý součin do koše na papíry (počítej po sloupcích): 8  74  7 7  7 3  7 0  7 10  7 2  7 9  7 5  7 1  7 Sudé číslo Liché číslo Je číslo, které končí číslicí 0, 2, 4, 6. Je číslo, které končí číslicí 1, 3, 5, 7, 9. A teď si můžeš odnést čísla z nákupního vozíku. Kolik výsledků násobení tam skončilo? pět čísel – 0, 14, 28, 56, 70

9 Přemýšlej V létě navštívila Janička s rodiči různé země. Týden byli v Turecku, týden v italském Římě, týden poznávali Egypt a potom přejeli na týden do Francie. Cestou domů se zastavili ještě na týden v Německu – a teď má o čem vyprávět… K olik dní strávila Janička v zahraničí? 1 týden = 7 dnů celkem 5 týdnů 5  7 = 35 Janička strávila v zahraničí celkem 35 dní. Víš, ve které zemi viděla slavné pyramidy a kde vylezla na Eiffelovku? Egypt Francie

10 Zdroje: www.office.microsoft.com


Stáhnout ppt "Název školyPlavská škola AutorMgr. Jana Kneřová NázevVY_32_INOVACE_03_MA_Násobení číslem_7 Téma Číslo projektu Anotace Ma 3 CZ.1.07/1.4.00/21.1135 Procvičení."

Podobné prezentace


Reklamy Google