Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMarian Novák
1
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/21.2623 AUTOR:Mgr. Tomáš Ryba NÁZEV:VY_52_Inovace_Chemie ČÍSLO DUM:9 TÉMA:Paliva ROČNÍK:9. OBDOBÍ REALIZACE:10/2012
2
Anotace žák bude znát podmínky, které paliva musí splňovat žák dokáže rozdělit paliva podle skupenství, původu a období vzniku žák bude umět vyjmenovat alternativní zdroje energie
3
PALIVA
4
musí splňovat 2 podmínky: 1) náklady musí být co nejmenší (těžba, výroba) 2) spalování musí být snadno uskutečnitelné
5
Rozdělení podle skupenství: - plynné - kapalné - pevné
6
Rozdělení podle původu: - přírodní (uhlí, zemní plyn) - vyrobená (propan-butan)
7
Rozdělení podle období vzniku: - pravěká (fosilní) - současná (dřevo)
9
zásoby paliv jsou omezené → nutnost hledání nových zdrojů energie (solární, větrná, vodní energie)
10
Otázky a odpovědi 1. Jak dělíme paliva podle skupenství? pevná, kapalná a plynná paliva 2. Které podmínky musí palivo splňovat? náklady musí být co nejmenší, spalování musí být snadno uskutečnitelné 3. Jak dělíme paliva podle původu? přírodní a vyrobená paliva
11
Otázky a odpovědi 4. Jak dělíme paliva podle období vzniku? pravěká a současná paliva 5. Uveď nějaký alternativní zdroj energie? např. větrná, vodní, solární energie 6. Uveď nějaké fosilní palivo? např. uhlí, ropa
12
Použité zdroje BENEŠ, Pavel, Václav PUMPR a Jiří BANÝR. Základy chemie pro 2. stupeň základní školy, nižší ročníky víceletých gymnázií a střední školy: Základy chemie 2. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1995, 96 s. ISBN 80-716-8205-5. Les: © Tom Ryba, 2007 Plyn_1: © Tom Ryba, 2012 Černé_uhlí_1: © Tom Ryba, 2012 Polena: © Tom Ryba, 2010 Černé_uhlí_2: © Tom Ryba, 2012
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.