Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Setkání pracovníků cestovního ruchu a TIC Jihomoravského kraje 29. 4. 2013

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Setkání pracovníků cestovního ruchu a TIC Jihomoravského kraje 29. 4. 2013"— Transkript prezentace:

1 Setkání pracovníků cestovního ruchu a TIC Jihomoravského kraje 29. 4. 2013 www.ccrjm.cz

2 Hromadná ubytovací zařízení v letech 2000-2012 zdroj ČSÚ Na jižní Moravě loni klesl počet turistů o 0,7 procenta Vývoj návštěvnosti Rok / Měsíc Jihomoravský kraj Počet hostů nerezidentirezidenti Počet přenocování nerezidentirezidenti 2000 910 762320 263590 4993 283 763763 8922 519 871 2001 901 582305 650595 9322 331 235623 4981 707 737 2002 817 457315 548501 9092 040 491656 8591 383 632 2003 1 050 316331 327718 9892 475 173648 8771 826 296 2004 1 022 646346 324676 3222 239 461654 8211 584 640 2005 1 056 307367 439688 8682 321 628680 5031 641 125 2006 1 069 258397 239672 0192 342 743759 5701 583 173 2007 1 178 114432 318745 7962 353 525783 5021 570 023 2008 1 185 770451 388734 3822 299 763778 5651 521 198 2009 1 041 492348 076693 4162 063 247591 9321 471 315 2010 1 042 070379 674662 3962 034 734641 3801 393 354 2011 1 115 349422 774692 5752 186 165712 3131 473 852 2012 1 107 312405 521701 7912 174 688708 6851 466 003

3 Příjezdový cestovní ruch na Jižní Moravě (národnost, počet návštěvníků) Zdroj: ČSÚ, zpracováno CCRJM 20072008200920102011 1. Polsko 67 76784 53869 09973 64983 752 2. Německo 2. Slovensko 54 56054 915 49 10849 90553 853 3. Slovensko 3. Německo 52 63353 68943 08543 48846 033 4. Rakousko4. Litva4. Rakousko 4. Rusko 25 92126 31820 90423 09131 076 5. Itálie5. Rusko5. Itálie5. Rusko5. Rakousko 23 40523 35517 26021 49723 652 6. Litva6. Rakousko6. Litva6. Itálie 22 62321 08616 34818 38619 505 7. Rusko7. Itálie7. Rusko7. Litva7. Spojené Království 18 14719 73914 71415 20912 088 8. Jižní Korea8. Spojené Království 8. Nizozemsko 17 35016 21511 60712 07910 972 9. Spojené Království9. Jižní Korea9. Nizozemsko9. Jižní Korea9. USA 15 94913 929 8 81911 9978 845 10. Nizozemsko 10. Maďarsko10. Nizozemsko10. Francie 14 00212 0218 3399 4328 294

4 Konference v hromadných ubytovacích zařízeních v Jihomoravském kraji Zdroj: ČSÚ Rok / Čtvrtletí Jihomoravský kraj Počet akcíPočet účastníků 2007 593131 630 2008 649167 696 2009 1 608227 786 2010 1 692222 603 2011 1 659214 021 2012 1 894229 184 Na jižní Moravě loni vzrostl počet akcí o 14 procent

5 Oblíbený region pro svoji příjemnou atmosféru Kraj slunce: - v rámci ČR nejvíce slunečných dnů v roce - průměrná roční teplota 10,2 °C = cca o 3° vyšší než průměr ČR - 1750 hodin za rok = o 600 hodin více než v severních oblastech Čech Kraj, který se dokáže postarat o své hosty, kraj přívětivý a pohostinný… Potěšitelné, ale zavazující! www.ccrjm.cz

6 Komunikující místo – dalším vzděláváním k rozvoji cestovního ruchu v Jihomoravském kraji Projekt zaměřený na vzdělávání pracovníků v cestovním ruchu, na zvyšování kvality služeb, komunikace se zákazníkem. Vzdělávací moduly: Význam cestovního ruchu Standardy kvality služeb Multikulturní komunikace Řízení a rozvoj provozů služeb Slovník základníchvýrazů v 6 jazycích 15 výukových krátkých filmů Vše k dispozici na www.ccrjm.cz

7 Vědět a předávat (OPVK) Tematické okruhy: - JMK a město Brno jako centrum vědy – Gregor Johan Mendel - JMK a město Brno kulturní – Leoš Janáček - Osobnost T. G. Masaryka v rámci JMK -Péče o návštěvníky se specifickými potřebami, -vzdělávací materiál pro pracovníky v CR a průvodce. Rádce jak komunikovat s návštěvníky se specifickými potřebami, jak pro ně připravovat program, jak k nim přistupovat. Vše k dispozici na www.ccrjm.cz

8

9 Netradiční prostory přináší netradiční příležitosti (ROP JV) „Jižní Morava – místo pro Vaše setkání“ www.moraviaconvention.cz možnost využít zpracované filmy Propagace doma i v zahraničí veletrhy CR i svatební veletrhy obchodní domy Opět možnost společných veletrhů a prezentací 2014 !

10 www.vyletnicile.cz

11 Ochutnejte Moravu! a regionální produkty on-line Podpora rozvoje regionální gastronomie a tradic Výstava „Sousedé na talíři“ Prezentace místních výrobců/prodejců regionálních potravin a výrobků na nové stránce www.produktymoravy.cz www.produktymoravy.cz Aktualizujte, doplňujte výrobce

12 Stálá výstava ve Starém zámku v Jevišovicích

13 Co je možné reálně očekávat, v čem se region odlišuje od sousedních regionů Projekt: Zažít kraj vína a památek na kole LP: Jihomoravský kraj, Nadace Partnerství, CCRJM, Weinviertel Tourismus Rozvoj cykloturistiky na JM a v DR Výstavba 30 nových odpočívek na území JMK Tiskoviny (mapy, brožura, slovníček) www.cyklo-jizni-morava.cz Vyznačení nové mezinárodní trasy EuroVelo 13 (Stezka Železné opony) Cykloturistické akce – Krajem vína

14 Otevřené sklepy vyprávějí příběhy Partneři projektu: Weinviertel Tourismus Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava 4 výstavy ve vybraných uličkách (Nový Šaldorf, Pavlov, Bořetice, Prušánky) 5. výstava – společná příhraniční nabídka (Loucký klášter, Brno) Zpracování materiálu a školení průvodců sklepními uličkami Větší využití sklepních uliček v cestovním ruchu www.sklepni-ulicky.cz Vazba projektu: Zemská výstava 2013 „Chléb a víno“

15 Po stopách Liechtensteinů na jižní Moravě a v Dolním Rakousku Realizace projektu : leden 2012 – srpen 2014 Partneři projektu: Obec Wilfersdorf Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava Aktivity projektu: výstavy, přednášky, tiskoviny, mapa zapojených míst, hra pro děti, mediální kampaň Budování značky Liechtensteinové pro jižní Moravu a Weinviertel jako jsou Rožmberkové pro jižní Čechy.

16 Podpořen z Fondu malých projektů Rakousko – ČR, realizace 2010 - 2011 Napojení na trasu Svatojakubské cesty v oblasti Weinviertel a připojení k celoevropské síti těchto tras Hlavní výstupy: Studie, mapové podklady Jednání s partnery a dalšími kraji, publicita projektu a cesty, fotodokumentace Webové stránky www.jakubskacesta.cz www.jakubskacesta.cz Vyznačení první trasy Brno – Mikulov Návrh a osazení uměleckými prvky Navazující projekt od dubna 2013. Svatojakubská cesta na jižní Moravě

17 Regionální rezervační systém 2011 zapojeno na 185 ubytovacích zařízení, z toho 97 přes Previo (z toho 34 online, 11 částečně online) a 88 přes Booking.com, kde jsou všichni ubytovatelé online. 2012 zapojeno 270 ubytovacích zařízení, z toho 104 přes Previo (40 online, 12 částečně online) a 166 přes Booking.com, kde jsou všichni ubytovatelé online, 2013 (bez spolupráce s Booking.com) zapojeno 217 ubytovacích zařízení přes Previo (96 online, 10 částečně online, 111 offline) Dalších 292 nespolupracujících v nabídce webových portálů (poptávkový formulář) Bezplatné zapojení ubytovatelů do systému Previo, bez vstupních či paušálních poplatků. Účtována provize ze zprostředkovaného obchodu. www.ccrjm.cz

18 www.jizni-morava.cz Propojení webových aplikací cestovního ruchu Cíl: soustředit informace na jedny centrální turistické webové stránky www.jizni-morava.czwww.jizni-morava.cz umožnit včasné a úplné informace o připravovaných akcích v rámci celého regionu usnadnit koordinaci termínů zjednodušit práci při aktualizaci centrálních stránek zlepšit informovanost o turistické nabídce ….

19

20 Děkuji Vám za pozornost www.ccrjm.cz vojtova@ccrjm.cz


Stáhnout ppt "Setkání pracovníků cestovního ruchu a TIC Jihomoravského kraje 29. 4. 2013"

Podobné prezentace


Reklamy Google