Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Media Forum 2000 ATO Měření sledovanosti TV v České republice a Peoplemetrový projekt Přistoupení TV 3 Jednatelka ATO Mgr Hana Svobodová Vedoucí peoplemetrového.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Media Forum 2000 ATO Měření sledovanosti TV v České republice a Peoplemetrový projekt Přistoupení TV 3 Jednatelka ATO Mgr Hana Svobodová Vedoucí peoplemetrového."— Transkript prezentace:

1 Media Forum 2000 ATO Měření sledovanosti TV v České republice a Peoplemetrový projekt Přistoupení TV 3 Jednatelka ATO Mgr Hana Svobodová Vedoucí peoplemetrového projektu Ing. Tomáš Gregor, Ph.D. 26.10. 2000

2 ATO jeho složení a historie ATO založily dne 1.3.1997 společnosti:  Česká televize  ČNTS spol s r.o.  Premiéra TV a.s., dnes Prima Plus a.s. Dne 6.10.2000 byla uzavřena smlouva se společností Galaxia a.s.(TV 3), která tímto přistoupila do peoplemetrového projektu a stala se členem ATO

3 Hlavní cíle ATO Původní:  Sdružit TV subjekty aby spolupracovaly na společném projektu peoplemetrového výzkumu Rozšířené:  Zajišťování společných zájmů členů v oblasti technicko-standardizačních a legislativně právních

4 Světový lídr v oblasti peoplemetrového měření TAYLOR NELSON SOFRES Více informací o společnosti Taylor Nelson Sofres naleznete na www.tnsofres.cz

5 S OFRESTAYLOR NELSON  Taylor Nelson Sofres je světovým lídrem v poskytování systémů měření sledovanosti televizních stanic.  Taylor Nelson Sofres Peoplemeters™ a Taylor Nelson Sofres PictureMatching™ se používají ve většině zemích po celém světě a jsou napojeny na vyspělé systémy za účelem analýzy sledovanosti televize.  Elektronické měření sledovanosti televize realizuje Taylor Nelson Sofres ve více než 23 tis. domácnostech po celém světě. …víc, než jen informace

6 Inovace v měření televizní sledovanosti První společnost která uvedla: PeopleMetry  Tlačítkové přihlašování do systému Komunikaci přes síťový rozvod Měření časově posunutého sledování nahraného pořadu Hodnocení pořadů přes PeopleMeter  PictureMatching  1,5 miliónu USD je každoročně investováno do výzkumu a vývoje

7 S OFRESTAYLOR NELSON Peoplemetry  v ČR ”Elektronické měření sledovanosti televize metodou Peoplemetrů“ realizujeme na českém trhu od roku 1997. Cílem výzkumu je poskytovat podrobné údaje o sledovanosti televize pro televizní stanice, reklamní agentury a zadavatele reklamy. Panel byl vybudován během února až dubna 1997 a uveden do zkušebního provozu 17. dubna 1997. Oficiálně byl projekt zahájen 1.6.1997 a od této doby jsou poskytována data o denní sledovanosti hlavním televizním stanicím - TV Nova, České televizi, Prima TV a od 6.10. 2000 i TV 3!“.

8 Peoplemetry  v ČR Parametry peoplemetrového projektu Zaváděcí výzkum 10000 domácností 4 x za rok reportování z kontinuálního výzkumu norem panelu na 1250 domácnostech (5000 ročně) Hrubá velikost panelu 660 domácností 20% panelu je aktualizováno za rok Monitoruje se  Podrobně sledovanost 4 (nově 5) TV stanic  Nahrávání pořadů na videorekordéry  Přehrávání videa  Teletext

9 Peoplemetry  v ČR Činnosti prováděné pro udržení kvality výzkumu Udržování struktury panelu podle kontinuálního výzkumu Kontrola chování panelových domácností na denní bázi Pravidelná půlroční kontrola složení a vybavení domácnosti Vážení denních dat Koincidenční studie - srovnání peoplemetrových dat se sledovaností zjišťovanou telefonickým dotazováním

10 Peoplemetry řady 4900 Technické vybavení

11

12

13 Schema používaného monitorovacího vybavení v ČR

14 Analytický a plánovací software Infosys

15 Share kvartály 2000

16 Vývoj TVR v roce 2000

17 Spojení výzkumu LSS s měřením sledovanosti TV

18

19 Aspekty zapojení TV3 do peoplemetrového projektu Legislativní – vstup do ATO Technický – přesnější monitorování kabelových kanálů a úpravy systému COMTEL Metodologický – změna vážení, kontrolní charakteristiky Změna pro uživatele dat – nové kategorie, pozměněná platnost stávajících kategorií

20 Výzkum norem panelu a změna vážení Nutnost určení projekce populace na peoplemetrový panel a tzv. univers Podle posledních dat z kontinuálního výzkumu je penetrace TV 3 - 21,5%. Ve skutečnosti je v panelu cca 25% penetrace TV 3 a toto číslo roste První výsledky kontinuálního výzkumu za 3.čtvrtletí budou k dispozici koncem října 2000 Bude aplikováno vážení přes počet domácností a jedinců 4+

21 Změny pro uživatele dat Změna struktury ASCII dat  Přidaná demografie v PVF – Možnost příjmu TV3  Přidané sekvenční číslo kvůli novým kategoriím Přidání nových cílových kategorií uvozených možností příjmu TV 3  jednotlivci 4+, dospělí 15+, muži 15+, ženy 15+, muži 15- 54,  ženy 15-54, dospělí 15-34, dospělí 15-44, dospělí 15-54  hospodyně 18+, přednosta 18+ Změna způsobu užívání dosavadních 75 cílových kategorií  Výpočet Share je možný ve všech dosavadních kategoriích  Tisíce a TVR mají omezenou platnost v kolonce TV 3 Informace o doporučených kategoriích budou zasílány s daty

22 Stávající kategorie – kritéria platnosti V současné době je v agregovaných ASCII datech 75 kategorií + nových 11 kategorií pro TV 3 Pro kolonku TV 3 v případě kategorií vytvářených z denních dat  Výsledky nehodnověrné - < 80 jednotlivců  Výsledky ještě použitelné - 80–100 jednotlivců  Výsledky hodnověrné - > 100 jednotlivců Pro kolonku TV 3 v případě doporučení TNS Media na základě stavu panelu  Výsledky nehodnověrné - < 100 jednotlivců  Výsledky ještě použitelné - 100 -130 jednotlivců  Výsledky hodnověrné - > 130 jednotlivců děti 4-1469nedoporučeno osoba s nejvyšším příjmem 18+159v pořádku dospělí 15+ SŠ119s výhradami

23 S OFRESTAYLOR NELSON …víc, než jen informace Světový lídr v oblasti peoplemetrového měření Více informací o společnosti Taylor Nelson Sofres naleznete na www.tnsofres.cz


Stáhnout ppt "Media Forum 2000 ATO Měření sledovanosti TV v České republice a Peoplemetrový projekt Přistoupení TV 3 Jednatelka ATO Mgr Hana Svobodová Vedoucí peoplemetrového."

Podobné prezentace


Reklamy Google