Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilZdeněk Kopecký
1
Media Forum 2000 ATO Měření sledovanosti TV v České republice a Peoplemetrový projekt Přistoupení TV 3 Jednatelka ATO Mgr Hana Svobodová Vedoucí peoplemetrového projektu Ing. Tomáš Gregor, Ph.D. 26.10. 2000
2
ATO jeho složení a historie ATO založily dne 1.3.1997 společnosti: Česká televize ČNTS spol s r.o. Premiéra TV a.s., dnes Prima Plus a.s. Dne 6.10.2000 byla uzavřena smlouva se společností Galaxia a.s.(TV 3), která tímto přistoupila do peoplemetrového projektu a stala se členem ATO
3
Hlavní cíle ATO Původní: Sdružit TV subjekty aby spolupracovaly na společném projektu peoplemetrového výzkumu Rozšířené: Zajišťování společných zájmů členů v oblasti technicko-standardizačních a legislativně právních
4
Světový lídr v oblasti peoplemetrového měření TAYLOR NELSON SOFRES Více informací o společnosti Taylor Nelson Sofres naleznete na www.tnsofres.cz
5
S OFRESTAYLOR NELSON Taylor Nelson Sofres je světovým lídrem v poskytování systémů měření sledovanosti televizních stanic. Taylor Nelson Sofres Peoplemeters™ a Taylor Nelson Sofres PictureMatching™ se používají ve většině zemích po celém světě a jsou napojeny na vyspělé systémy za účelem analýzy sledovanosti televize. Elektronické měření sledovanosti televize realizuje Taylor Nelson Sofres ve více než 23 tis. domácnostech po celém světě. …víc, než jen informace
6
Inovace v měření televizní sledovanosti První společnost která uvedla: PeopleMetry Tlačítkové přihlašování do systému Komunikaci přes síťový rozvod Měření časově posunutého sledování nahraného pořadu Hodnocení pořadů přes PeopleMeter PictureMatching 1,5 miliónu USD je každoročně investováno do výzkumu a vývoje
7
S OFRESTAYLOR NELSON Peoplemetry v ČR ”Elektronické měření sledovanosti televize metodou Peoplemetrů“ realizujeme na českém trhu od roku 1997. Cílem výzkumu je poskytovat podrobné údaje o sledovanosti televize pro televizní stanice, reklamní agentury a zadavatele reklamy. Panel byl vybudován během února až dubna 1997 a uveden do zkušebního provozu 17. dubna 1997. Oficiálně byl projekt zahájen 1.6.1997 a od této doby jsou poskytována data o denní sledovanosti hlavním televizním stanicím - TV Nova, České televizi, Prima TV a od 6.10. 2000 i TV 3!“.
8
Peoplemetry v ČR Parametry peoplemetrového projektu Zaváděcí výzkum 10000 domácností 4 x za rok reportování z kontinuálního výzkumu norem panelu na 1250 domácnostech (5000 ročně) Hrubá velikost panelu 660 domácností 20% panelu je aktualizováno za rok Monitoruje se Podrobně sledovanost 4 (nově 5) TV stanic Nahrávání pořadů na videorekordéry Přehrávání videa Teletext
9
Peoplemetry v ČR Činnosti prováděné pro udržení kvality výzkumu Udržování struktury panelu podle kontinuálního výzkumu Kontrola chování panelových domácností na denní bázi Pravidelná půlroční kontrola složení a vybavení domácnosti Vážení denních dat Koincidenční studie - srovnání peoplemetrových dat se sledovaností zjišťovanou telefonickým dotazováním
10
Peoplemetry řady 4900 Technické vybavení
13
Schema používaného monitorovacího vybavení v ČR
14
Analytický a plánovací software Infosys
15
Share kvartály 2000
16
Vývoj TVR v roce 2000
17
Spojení výzkumu LSS s měřením sledovanosti TV
19
Aspekty zapojení TV3 do peoplemetrového projektu Legislativní – vstup do ATO Technický – přesnější monitorování kabelových kanálů a úpravy systému COMTEL Metodologický – změna vážení, kontrolní charakteristiky Změna pro uživatele dat – nové kategorie, pozměněná platnost stávajících kategorií
20
Výzkum norem panelu a změna vážení Nutnost určení projekce populace na peoplemetrový panel a tzv. univers Podle posledních dat z kontinuálního výzkumu je penetrace TV 3 - 21,5%. Ve skutečnosti je v panelu cca 25% penetrace TV 3 a toto číslo roste První výsledky kontinuálního výzkumu za 3.čtvrtletí budou k dispozici koncem října 2000 Bude aplikováno vážení přes počet domácností a jedinců 4+
21
Změny pro uživatele dat Změna struktury ASCII dat Přidaná demografie v PVF – Možnost příjmu TV3 Přidané sekvenční číslo kvůli novým kategoriím Přidání nových cílových kategorií uvozených možností příjmu TV 3 jednotlivci 4+, dospělí 15+, muži 15+, ženy 15+, muži 15- 54, ženy 15-54, dospělí 15-34, dospělí 15-44, dospělí 15-54 hospodyně 18+, přednosta 18+ Změna způsobu užívání dosavadních 75 cílových kategorií Výpočet Share je možný ve všech dosavadních kategoriích Tisíce a TVR mají omezenou platnost v kolonce TV 3 Informace o doporučených kategoriích budou zasílány s daty
22
Stávající kategorie – kritéria platnosti V současné době je v agregovaných ASCII datech 75 kategorií + nových 11 kategorií pro TV 3 Pro kolonku TV 3 v případě kategorií vytvářených z denních dat Výsledky nehodnověrné - < 80 jednotlivců Výsledky ještě použitelné - 80–100 jednotlivců Výsledky hodnověrné - > 100 jednotlivců Pro kolonku TV 3 v případě doporučení TNS Media na základě stavu panelu Výsledky nehodnověrné - < 100 jednotlivců Výsledky ještě použitelné - 100 -130 jednotlivců Výsledky hodnověrné - > 130 jednotlivců děti 4-1469nedoporučeno osoba s nejvyšším příjmem 18+159v pořádku dospělí 15+ SŠ119s výhradami
23
S OFRESTAYLOR NELSON …víc, než jen informace Světový lídr v oblasti peoplemetrového měření Více informací o společnosti Taylor Nelson Sofres naleznete na www.tnsofres.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.