Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Kloubové a speciální autobusy, přívěsy Prototyp kloubového autobusu Š 706 RTO-K z produkce Karosy Vysoké Mýto okolo roku 1960... Prototyp kloubového.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Kloubové a speciální autobusy, přívěsy Prototyp kloubového autobusu Š 706 RTO-K z produkce Karosy Vysoké Mýto okolo roku 1960... Prototyp kloubového."— Transkript prezentace:

1

2 Kloubové a speciální autobusy, přívěsy

3 Prototyp kloubového autobusu Š 706 RTO-K z produkce Karosy Vysoké Mýto okolo roku 1960... Prototyp kloubového autobusu ŠM 16,5... Prototyp kloubového autobusu ŠM 16,5... zpočátku dost poruchový výroba 1966 – 1969

4 Karosa C744 je model meziměstského kloubového autobusu, který vyráběla společnost Karosa Vysoké Mýto v letech 1988 až 1992 vyrobeno 324 kusů

5 LAURIN & KLEMENT – ŠKODA 550 N 1926 - 1928

6 Karosa NO 80 je model autobusového návěsu, který v jediném kusu vyrobila na začátku 60. let 20. století Karosa Vysoké Mýto Vůz byl vybaven naftovým topením Tenkrát byli ale v autobusech průvodčí !

7 Vyhlídkové autobusy LAURIN & KLEMENT 1926-28 Lázeňský autobus Škoda 125 (1928) Autobus Praga AN Cabrio Vyhlídkový autobus Škoda RTO

8 Vyhlídkový autobus pošty na Staroměstském náměstí v Praze 1927

9 Autokar Škoda 550 z roku 1927 tamtéž

10 První spací autobus závodu Baťa SPECIÁLNÍ AUTOBUSY - historie Lůžkováúprava - RTO Lůžková úprava - RTO Lůžková úprava - Karosa C734

11 Karosa LP 30 (též Caravan-Hotel Karosa LP 30) je model lůžkového autobusového přívěsu, který ve druhé polovině 60. let 20. století vyrobil v několika kusech národní podnik Karosa Vysoké Mýto

12 Interiér

13 Reklamní bus typu Škoda 304 N s přední částí karoserie „londýnského typu“ byl vlastně pojízdnou prodejnou čokoládovny Orion

14 Předchůdce Tesca ?

15

16 Mrazírenský vůz Stěhovací autobus

17 Péče o kulturu Československá televize - záznamový vůz

18 Pojízdný rentgen Lékařský autobus Péče o zdraví pracujícího lidu (dříve)

19 Československá pošta

20 Autobusové vlečné vozy pro hromadnou dopravu osob znamenaly ve své době významný přínos k rozšíření, zdokonalení a zlepšení hospodářské výkonnosti autobusové dopravy. Především umožnily zvýšení dopravní kapacity za nižších nákladů, zvláště v nárazových dopravních špičkách. Při přepravě osob autobusem s připojeným vlečným vozem se snížily náklady až o 30 % na jednu přepravovanou osobu. Nesporné výhody autobusových přívěsů samozřejmě znal i pan Sodomka, který započal s jejich výrobou již v roce 1938. Jako první byl vyráběn omnivlečný vůz typ RPA pro 40 cestujících s celoocelovou samonosnou karoserií moderní konstrukce, splňující všechny bezpečnostní požadavky, včetně zaručených jízdních vlastností. V dalších letech byl tento přívěs modernizován na typ PRK 6. Následně vznikalo ještě několik typů autobusových přívěsů. Také národní podnik Karosa pokračoval s výrobou autobusových přívěsů nové konstrukce typů D 4 a B 40, kterých se vyrábělo v padesátých letech ročně až 160 kusů

21 Autobusový přívěs Sodomka RPA 1938

22 Autobusový přívěs Sodomka PRK 4 1943

23 Autobusový přívěs Sodomka PRK 6 1943

24 Autobusový přívěs Sodomka PRK 6

25 Autobusový přívěs Sodomka D 4 1947

26 Autobusový přívěs Karosa B 40 Rok výroby: 1958 Výrobce: Středočeské strojírny, n.p., Letňany

27

28 Autobusový přívěs Jelcz P-01E 60. a 70. léta 20. století Tento vlek, podobně jako autobus Škoda RTO byl potom v licenci vyráběn v Polsku

29 Nakonec opět zajímavost :

30 Nejdelší autobus světa : Volvo B 12 M délka 26,8 m Autobus přitahuje pozornost nejen svou délkou - řidič sedí neobvykle uprostřed, nikoli na straně do ulice (ale to už měl náš autobus Škoda 532 a 536 už ve 30. letech!). Tady ten ale naloží 300 pasažérů 2011

31 KONEC Hudba : Bedřich Smetana Luisina polka hraje Jan Novotný Z materiálů na internetu sestavil


Stáhnout ppt "Kloubové a speciální autobusy, přívěsy Prototyp kloubového autobusu Š 706 RTO-K z produkce Karosy Vysoké Mýto okolo roku 1960... Prototyp kloubového."

Podobné prezentace


Reklamy Google