Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Martina Durinová PRÁCE S TEXTEM II KAREL.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Martina Durinová PRÁCE S TEXTEM II KAREL."— Transkript prezentace:

1

2 Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Martina Durinová PRÁCE S TEXTEM II KAREL

3 Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk UVĚDOMĚNÍ SI VÝZNAMU INFORMACÍ  MEZI ŽÁKY ROZDĚLÍME TEXT BAJKY, ROZDĚLENÝ NA TŘI ČÁSTI  ŽÁCI, KTEŘÍ OBDRŽÍ TEXT S ČÍSLEM 1) SE SNAŽÍ VYMYSLET STŘEDNÍ A ZÁVĚREČNOU ČÁST  ŽÁCI, KTEŘÍ OBDRŽÍ TEXT S ČÍSLEM 2) SE SNAŽÍ VYMYSLET ZAČÁTEK A KONEC PŘÍBĚHU  ŽÁCI, KTEŘÍ OBDRŽÍ TEXT S ČÍSLEM 3) SE SNAŽÍ VYMYSLET ÚVODNÍ A STŘEDNÍ ČÁST TEXTU  ŽÁCI SI TEXTY VZÁJEMNĚ NEUKAZUJÍ  JE DOBRÉ ŽÁKŮM TEXTY PŘEDEM NAKOPÍROVAT A NALEPIT NA PŘIPRAVENÝ PAPÍR

4 Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk Farmářova koně, který se jmenoval Karel, vedl jednoho dne jeho pán do města okovat, „podrazit“, jak on říkal. Byli by ho okovali a přivedli zpátky bez jakýchkoli zvláštních příhod, nebýt kachny Evy, která se vždy potloukala někde u dveří do kuchyně farmy a okouněla a poslouchala, kde se co šustne, a vždycky něco popletla. Její druzi na farmě o ní říkali, že má dva zobáky, ale jen jedno ucho. Toho dne, kdy Karla vedli do kovárny, obcházela Eva s hlasitým kvákáním po farmě a celá rozrušená vyprávěla všem ostatním zvířatům, že Karla odvedli „porazit“. „Chtějí utratit nevinného koně!“ vykřikovala Eva. „Je to hrdina! Je to mučedník! Zemřel, aby nám dal svobodu!“ 1.

5 Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk „Chtějí utratit nevinného koně!“ vykřikovala kachna Eva. „Je to hrdina!, Je to mučedník!, Zemřel, aby nám dal svobodu!“ „Byl to největší kůň na světě,“ vzlykala jedna sentimentální slepice. „Teda mně připadal pořád jako ten starej dobrák Karlík,“ řekla jedna realistická kráva. „Jenom se z toho nesmíme dostat do nějaké bezvýchodné nálady.“ „Byl báječný“, křičela lehkověrná husa. „A co vůbec udělal?“ zeptala se koza. Eva, která byla o to vynalézavější, o co byla nepřesnější, si svou živou představivost pustila naplno. „To řezníci ho odvedli porazit!“ ječela, „Nebýt Karla, byli by ve spánku podřezali krky nám!“ „Já jsem žádné řezníky neviděla, a to prosím vidím za bezměsíčné noci i vyhaslou světlušku,“ podotkla sova, takto bytem ve stodole.“ Žádné řezníky jsem taky neslyšela, a to prosím slyším, když se po mechu šustne myš.“ „Musíme Karlovi Velikému postavit pomník, neboť on nám zachránil život, krákala Eva. A všichni pernatci a všechna zvířata ve stodole s výjimkou moudré sovy, skeptické kozy a realistické krávy se pustila do stavby pomníku. Zrovna v tu chvíli se objevil na cestě mezi stromy farmář a vedl Karla, kterému se nové obutí blyštilo ve sluneční záři. 2.

6 Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk Zrovna v tu chvíli se objevil na cestě mezi stromy farmář a vedl Karla, kterému se nové obutí blyštilo ve sluneční záři. Karel měl štěstí, že nebyl sám, protože budovatelé pomníku by se snad na něho vrhli s klacky a kamením, protože jim vzal jejich hrdinu a dal jim zpátky jenom toho obyčejného starého dobráka Karlíka. Bylo to také štěstí, že se nemohli dostat k sově, protože ta se rychle usadila až na vršku stodoly na větrničce, protože nikdo není nikomu víc solí v očích jako ten, kdo má pravdu. Avšak sentimentální slepice a lehkověrná husa nakonec obrátili veškerou pozornost na pravého viníka - na Evu, kachnu s jedním uchem a dvěma zobáky. A všechna ostatní zvířata se na Evu vrhla, natřela ji dehtem a oškubala, protože nikdo si nemůže vysloužit menší oblibu než ten, kdo zvěstuje smutné zvěsti, jež se pak ukážou falešné. 3.

7 Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk  ŽÁCI SI SDÍLÍ ZKUŠENOSTI S PSANÍM TEXTU  NEJDŘÍVE PŘEČTOU TEXT TI ŽÁCI, KTEŘÍ MĚLI VYMÝŠLET ZAČÁTEK  POTÉ ČTOU TI, KTEŘÍ VYMÝŠLELI STŘEDNÍ ČÁST NAKONEC SE ČTOU ZÁVĚREČNÉ ČÁSTI  PŘEČTOU SE I TŘI ČÁSTI PŮVODNÍ BAJKY  UPOZORNIT ŽÁKY NA ZDROJ INFORMACÍ, KDE SE MŮŽEME SETKAT SE ZKRESLENÍM INFORMACÍ

8 Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk farma/statek A FARM kovář řezník A BUTCHER svoboda FREEDOM stodola A BARN A GOAT koza AN OWL sova A GOOSE husa A HERO hrdina A SMITH

9 Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk PROCVIČUJEME DOMÁCÍ ÚKOL  VYHLEDEJ TEXT, KTERÝ BY SE DAL VYUŽÍT KE STEJNÉ PRÁCI, KTEROU JSME PRÁVĚ DĚLALI  TEXT PŘEPIŠ VE WORDU A ROZDĚL NA DVĚ NEBO TŘI ČÁSTI PODLE POTŘEBY

10 Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk POUŽITÉ ZDROJE http://office.microsoft.com/cs-cz James Thurber: Co se stalo s Karlem (z knihy: Filozof a ústřice, nakladatelství : OdeonOdeon rok vydání: 1988, ISBN: 13/34.01-058-88 ) –materiál z kurzu RWCT


Stáhnout ppt "Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Martina Durinová PRÁCE S TEXTEM II KAREL."

Podobné prezentace


Reklamy Google