Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilDenis Procházka
1
Kritické stanovisko k termínu „charakteristický letový den“ jež byl zaveden do NV 272 / 2011 Sb. ( § 12, odst. 5) Ing. Josef Drahota červenec 2015
2
Problémy spojené se zavedením tohoto termínu: Prakticky znemožňuje kontrolní činnost - dodržování hlukových limitů Z definice tohoto termínu vyplývá, že po většinu roku (min. 10 měsíců) není stanoven Je to průměr za 24 hodin ze vzletů a přistání od 1.5. do 31.10. běžného roku Obecně má pro každý rok jinou hodnotu
3
Např. pro počty pohybů na LKPR Rok 2006 – 157 931 Rok 2007 – 171 488 Rok 2008 – 175 054 Rok 2009 – 71 812
4
Letadla a létání Z hlediska hluku musí mít letadla pro letovou způsobilost m.j. „hlukový certifikát“ - viz ICAO Annex 16 Každé letadlo létá dle své Letové příručky Každé letadlo létá dle pokynů AIP ČR Kromě toho musí dodržovat celou řadu legislativních opatření, příkazů a předpisů zvláště Doc. 8168 – „Postupy pro létání“
5
Letecký hluk I. Zdroj (letadlo) má více stupňů volnosti (mechanických í akustických), směrový zdroj Stání (APU, Nose-in) Provedení vzletu – délka vzletu, úhel stoupání, snížení výkonu, úhel náklonu, zatáčka - rozsah hlukové zátěže
6
Příklad provedení vzletu
7
Letecký hluk II. Provedení přiblížení na přistání – standardní, v čisté konfiguraci - rozsah hlukové zátěže Provedení přistání, brzdění reversem, pojíždění Létání podle pravidel IFR vers. VFR
8
AIP – odletové tratě z RWY 24
9
Skutečnost Jak určit char. let. den pro obytné oblasti? Známe jen využití RWY, odlet. a přílet. tratě nejsou ukládány (profil. ani footprint)
10
Zhodnocení „charakteristický letový den“ může mít opodstatnění pouze u predikce hluku z leteckého provozu v oblasti hlukových studií – využití směrů VPD (RWY) „charakteristický letový den“ nelze v žádném případě využívat pro kontrolu dodržování hlukových limitů
11
Doporučení Pro letiště s vyhlášeným OHP – hodnotit hlukové emise dle jednotlivých hlukových zón (viz OHP) Pro letiště bez OHP – vyžadovat dodržování hlukových limitů dle platné legislativy ČR, bez ohledu na jejich letecký provoz
12
Problematika OHP Ze zákona musí být vyhlášeno pro: Pro civilní letiště s více než 50 000 ARR/DEP Na všech vojenských letištích Navrhuje provozovatel letiště Vydává ÚCL (stav.let.úřad) po dohodě s KHS
13
OHP letiště Praha Ruzyně
14
OHP letiště Pardubice
15
Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.