Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Kritické stanovisko k termínu „charakteristický letový den“ jež byl zaveden do NV 272 / 2011 Sb. ( § 12, odst. 5) Ing. Josef Drahota červenec 2015.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Kritické stanovisko k termínu „charakteristický letový den“ jež byl zaveden do NV 272 / 2011 Sb. ( § 12, odst. 5) Ing. Josef Drahota červenec 2015."— Transkript prezentace:

1 Kritické stanovisko k termínu „charakteristický letový den“ jež byl zaveden do NV 272 / 2011 Sb. ( § 12, odst. 5) Ing. Josef Drahota červenec 2015

2 Problémy spojené se zavedením tohoto termínu: Prakticky znemožňuje kontrolní činnost - dodržování hlukových limitů Z definice tohoto termínu vyplývá, že po většinu roku (min. 10 měsíců) není stanoven Je to průměr za 24 hodin ze vzletů a přistání od 1.5. do 31.10. běžného roku Obecně má pro každý rok jinou hodnotu

3 Např. pro počty pohybů na LKPR Rok 2006 – 157 931 Rok 2007 – 171 488 Rok 2008 – 175 054 Rok 2009 – 71 812

4 Letadla a létání Z hlediska hluku musí mít letadla pro letovou způsobilost m.j. „hlukový certifikát“ - viz ICAO Annex 16 Každé letadlo létá dle své Letové příručky Každé letadlo létá dle pokynů AIP ČR Kromě toho musí dodržovat celou řadu legislativních opatření, příkazů a předpisů zvláště Doc. 8168 – „Postupy pro létání“

5 Letecký hluk I. Zdroj (letadlo) má více stupňů volnosti (mechanických í akustických), směrový zdroj Stání (APU, Nose-in) Provedení vzletu – délka vzletu, úhel stoupání, snížení výkonu, úhel náklonu, zatáčka - rozsah hlukové zátěže

6 Příklad provedení vzletu

7 Letecký hluk II. Provedení přiblížení na přistání – standardní, v čisté konfiguraci - rozsah hlukové zátěže Provedení přistání, brzdění reversem, pojíždění Létání podle pravidel IFR vers. VFR

8 AIP – odletové tratě z RWY 24

9 Skutečnost Jak určit char. let. den pro obytné oblasti? Známe jen využití RWY, odlet. a přílet. tratě nejsou ukládány (profil. ani footprint)

10 Zhodnocení „charakteristický letový den“ může mít opodstatnění pouze u predikce hluku z leteckého provozu v oblasti hlukových studií – využití směrů VPD (RWY) „charakteristický letový den“ nelze v žádném případě využívat pro kontrolu dodržování hlukových limitů

11 Doporučení Pro letiště s vyhlášeným OHP – hodnotit hlukové emise dle jednotlivých hlukových zón (viz OHP) Pro letiště bez OHP – vyžadovat dodržování hlukových limitů dle platné legislativy ČR, bez ohledu na jejich letecký provoz

12 Problematika OHP Ze zákona musí být vyhlášeno pro: Pro civilní letiště s více než 50 000 ARR/DEP Na všech vojenských letištích Navrhuje provozovatel letiště Vydává ÚCL (stav.let.úřad) po dohodě s KHS

13 OHP letiště Praha Ruzyně

14 OHP letiště Pardubice

15 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Kritické stanovisko k termínu „charakteristický letový den“ jež byl zaveden do NV 272 / 2011 Sb. ( § 12, odst. 5) Ing. Josef Drahota červenec 2015."

Podobné prezentace


Reklamy Google