Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilJarmila Bílková
1
Letní knižní veletrh v Ostravě 1. Ročník Čtení v době digitální, Prof. PhDr. Jiří Trávníček, M. A Vypracovala: Suchyňová Radka 1.A SŠKNP o.p.s.
2
OSNOVA 1.Internet vs. Čtení 2.Mění internet čtenářské návyky? 3.Internet jako služebník knižní kultury 4.Bezhraničnost digitální sféry 5.Digitalizace je třetí informační revolucí 6.Strategie souboje nebo sbližování? 7.Historický vývoj
3
Internet vs. Čtení Mezi častým čtením a užíváním internetu panuje shoda Mezi uživateli hranice pouze generační Mezi čtenáři vzdělanostní a pohlavní Elektronické knihy vs. tištěné (80% preferuje tištěné)
4
Mění internet čtenářské návyky? Internet posiluje zkracovací návyky 18. století vycházejí encyklopedie a noviny Dnes se čtou zprávy (53%), beletrie (0.5%), zbytek nevyhraněno
5
Internet jako služebník knižní kultury Rozšířený prodej knih na internetu Amazon Dříve kniha nalezená na internetu a koupená v knihkupectví, dnes naopak
6
Bezhraničnost digitální sféry Virtualizace kontextu Chybí rámec, do kterého naše čtení směřuje Jsou texty, které nelze převést na hypertext
7
Digitalizace je třetí informační revolucí 1. revoluce – vynález písma 2. revoluce – vynález knihtisku 3. revoluce - digitální
8
Strategie souboje nebo sbližování? Povolání, která souvisejí s tiskem knih jsou v ohrožení
9
Historický vývoj Svitek Kodex Elektronické knihy Čtečka KINDL
10
Shrnutí Kdo nejčastěji užívá internet? Jak pomáhá internet prodeji knih? Na jaké základě vzniká Masový prodej knih v minulosti a teď?
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.