Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilKvěta Křížová
1
Filip Leden
2
Historie využití vodní páry v parním stroji Základem parního stroje byl pohyb pístu v uzavřeném válci způsobený přiváděnou párou z parního¨kotle.Vylepšení parního stroje provedl r. 1784 J. Watt tzv. „šoupátky“. Po tomto objevu se začal parní stroj používat k pohonu strojů, lokomotiv i parníků.
3
Výhody byli jasné, člověk mohl parní stroj použít na Lokomotivu a první Automobil Nevýhody byli: Příliš velká hmotnost a velice nízká účinnost (zhruba 10%) V parním stroji i v turbíně se získává horká pára mimo pracovní válec motoru (např. v parním kotli). Vynálezci hledali cestu, jak spalovat palivo přímo v pracovním válci s pístem, což by podstatně zmenšilo hmotnost tepelných motorů.
4
Vynálezci, kteří sestrojili Spalovací Motory byli Belgičan Lenoir- 1 obr. (r. 1858), Němec K. Benz- 2 obr., G. Daimler- 3 obr. a dnes nejpoužívanější čtyřtaktní spalovací motor navrhl r. 1867 Němec N. A. Otto- 4 obr.
5
První česká automobilka: Präsident V roce 2003 bylo na světě 590 000 000 registrovaných automobilů. Na konci roku 2009 bylo na světě registrováno 980 milionů aut a na konci roku 2010 bylo na planetě Zemi registrováno 1 015 milionů automobilů.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.