Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Ústí nad Labem, 22.09.2008 Professur für Bahnverkehr, öffentlicher Stadt- und Regionalverkehr WIR BEWEGEN DIE WELT. Fakultät Verkehrswissenschaften „Friedrich.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Ústí nad Labem, 22.09.2008 Professur für Bahnverkehr, öffentlicher Stadt- und Regionalverkehr WIR BEWEGEN DIE WELT. Fakultät Verkehrswissenschaften „Friedrich."— Transkript prezentace:

1 Ústí nad Labem, 22.09.2008 Professur für Bahnverkehr, öffentlicher Stadt- und Regionalverkehr WIR BEWEGEN DIE WELT. Fakultät Verkehrswissenschaften „Friedrich List” Möglichkeiten des grenzüberschreitenden öffentlichen Nahverkehrs und seiner Entwicklung Možnosti veřejné dopravy a jejího rozvoje v českém příhraničí Dipl.-Ing. Steffen Dutsch Dipl.-Ing. Oliver Morel

2 2 Folie 2 © Professur für Bahnverkehr, öffentlicher Stadt- und Regionalverkehr Ústí nad Labem, 22.09.2008 Vorstellung Situation im sächsisch-böhmischen Grenzraum Randbedingungen und Gestaltungsmöglichkeiten Beispiele Gliederung Členění 1 2 3 4 1 2 3 4 Představení Situace v česko-saském příhraničí Okrajové podmínky a možnosti řešení Příklady

3 3 Folie 3 © Professur für Bahnverkehr, öffentlicher Stadt- und Regionalverkehr Ústí nad Labem, 22.09.2008 Představení 14 fakult: medicína a přírodní vědy duchovní a sociální vědy inženýrské vědy Dopravní fakulta „Friedricha Lista“ Vorstellung Katedra drážní, veřejné městské a regionální dopravy 27 kateder

4 4 Folie 4 © Professur für Bahnverkehr, öffentlicher Stadt- und Regionalverkehr Ústí nad Labem, 22.09.2008 Situation im Grenzgebiet Situace v česko-saském příhraničí - jazyková a kulturní hranice - horský hřeben - mírné osídlení - jednotná krajina s turistickými cíly přeshraniční regionální doprava je smysluplná a nutná Lužice Krušné hory Labské pískovce Děčín Ústí nad Labem Dresden Pirna - nepřerušené osídlení - rozvíjející se hospodářské vztahy Sebnitz Dolní Poustevna Neugersdorf Ebersbach Jiříkov Seifhennersdorf Großschönau Varnsdorf Rumburk Olbernhau Nová Ves v Horách Zinnwald Cínovec

5 5 Folie 5 © Professur für Bahnverkehr, öffentlicher Stadt- und Regionalverkehr Ústí nad Labem, 22.09.2008 Nabídka a jízdní řád - časová poloha, četnost - integrace vnitrostátní obslužnosti Tarif - jasné podmínky - (pokud možno) jednotný - integrace vnitrostátní obslužnosti Právní normy - licence a koncese - kabotáž Financování - dle zákonů obou zemí - přeshraniční úsek Okrajové podmínky Rahmenbedingungen Vozidla - dle technických norem obou zemí Personál - jazyky - síť - tarif Dopravní cesty a zařízení - průjezdné - dle druhu nasazených vozidel přeshraniční regionální doprava

6 6 Folie 6 © Professur für Bahnverkehr, öffentlicher Stadt- und Regionalverkehr Ústí nad Labem, 22.09.2008 Překračování hranice pěšky Stykový bod Překrývající úsek (bez kabotáže) Průběžná linka (s kabotáží) Integrovaná síť zvýšení atraktivity, komfortu, obsasení Možnosti řešení Gestaltungsmöglichkeiten

7 7 Folie 7 © Professur für Bahnverkehr, öffentlicher Stadt- und Regionalverkehr Ústí nad Labem, 22.09.2008 Obsazení Auslastung centrum

8 8 Folie 8 © Professur für Bahnverkehr, öffentlicher Stadt- und Regionalverkehr Ústí nad Labem, 22.09.2008 Překračování hranice pěšky Stykový bod Překrývající úsek (bez kabotáže) Průběžná linka (s kabotáží) Integrovaná síť zvýšení atraktivity, komfortu, obsasení 1 Při malých dopravních proudech 1 Bei kleinen Verkehrsströmen

9 9 Folie 9 © Professur für Bahnverkehr, öffentlicher Stadt- und Regionalverkehr Ústí nad Labem, 22.09.2008 Dosavadní stav: - hustá nabídka autobusových spojů v obou zemích - konečné zastávky v blízkosti hranice - zhruba taktový jízdní řád na české straně - spoje na německé straně bez taktu → řídká a nepravidelná přestupní spojení Zlepšení při zachování provozních nákladů: - posunutí jednotlivých spoj ů - systematizace s pomocí taktového jízdního řádu je zásadně možná Zdroj: Steyer, T.: Untersuchen von Möglichkeiten zur Vergabe, Finanzierung und Organisation länderübergreifender Busregionalverkehre am Beispiel des Korridors Pirna – Bad Gottleuba – Libouchec – Ústí nad Labem, 2007. Diplomová práce Překračování hranice pěšky: Bahratal - Petrovice

10 10 Folie 10 © Professur für Bahnverkehr, öffentlicher Stadt- und Regionalverkehr Ústí nad Labem, 22.09.2008 Překračování hranice pěšky Stykový bod Překrývající úsek (bez kabotáže) Průběžná linka (s kabotáží) Integrovaná síť zvýšení atraktivity, komfortu, obsasení 2 Při mírných dopravních proudech 2 Bei mäßigen Verkehrsströmen

11 11 Folie 11 © Professur für Bahnverkehr, öffentlicher Stadt- und Regionalverkehr Ústí nad Labem, 22.09.2008 Dnešní stav: - hustá nabídka autobusových spojů Zawidów – Zgorzelec - méně hustá nabídka autobusových spojů Frýdlant - Habartice - konečné zastávky v blízkosti hranice - zhruba taktový jízdní řád vlaků Frýdlant – Černousy → přes Černousy: není spojení → přes Habartice:řídká a nepravidelná spojení několik právě zmeškaných spojení Zlepšení při zachování struktury jízdního řádu: - prodloužení autobusové linky 540210 do Zawidowa a posunutí jednotlivých spojů - prodloužení vlakových spojů z Frýdlantu do Zawidowa a posunutí jednotlivých spojů Zlepšení s pomocí systematizace: - prodloužení vlakových spojů z Frýdlantu do Zawidowa a taktový jízdní řád Zawidów - Zgorzelec Příhraniční stykový bod: Černousy/Habartice – Zawidów Zdroj: Schwegler, R.: Erstellung einer ÖPNV-Netzkonzeption im Korridor Görlitz – Frýdlant/Bogatynia/Zittau – Liberec, Teil 2, 2006. Diplomová práce

12 12 Folie 12 © Professur für Bahnverkehr, öffentlicher Stadt- und Regionalverkehr Ústí nad Labem, 22.09.2008 Překračování hranice pěšky Stykový bod Překrývající úsek (bez kabotáže) Průběžná linka (s kabotáží) Integrovaná síť zvýšení atraktivity, komfortu, obsasení 3 Při středních dopravních proudech 3 Bei mittleren Verkehrsströmen

13 13 Folie 13 © Professur für Bahnverkehr, öffentlicher Stadt- und Regionalverkehr Ústí nad Labem, 22.09.2008 Od 13. září 2008: - dva spoje Pirna – Bahratal prodloužené do Tisé - plus jeden nový spoj Pirna – Tisá - některé spoje o něco posunuty → přímá spojení Pirna – Tisá a zpět → jedno nové přestupní spojení Ústí – Pirna → a také nové právě zmeškané spojení Překrývající úsek (bez kabotáže): Bahratal - Petrovice Dosavadní stav: - hustá nabídka autobusových spojů v obou zemích - konečné zastávky v blízkosti hranice - zhruba taktový jízdní řád na české straně - spoje na německé straně bez taktu → řídká a nepravidelná přestupní spojení Zlepšení při zachování provozních nákladů: - posunutí jednotlivých spoj ů - systematizace s pomocí taktového jízdního řádu je zásadně možná Zdroj: Steyer, T.: Untersuchen von Möglichkeiten zur Vergabe, Finanzierung und Organisation länderübergreifender Busregionalverkehre am Beispiel des Korridors Pirna – Bad Gottleuba – Libouchec – Ústí nad Labem, 2007. Diplomová práce od 13.IX 2008 Ústí n. L., aut. nádr. 8.4410.44 Tisá, rozc. Sněžník 9.13 9.2111.2111.20 Petrovice, konečná 9.29 9.3211.3211.36 Bahratal, Grenzübergang 9.309.3311.40 Pirna 10.1910.1712.19 po - padenně 217 219 denně 218 so, ne Ústí n. L. - Petrovice - Pirna (výpis) 452217 219 452 linka

14 14 Folie 14 © Professur für Bahnverkehr, öffentlicher Stadt- und Regionalverkehr Ústí nad Labem, 22.09.2008 Překračování hranice pěšky Stykový bod Překrývající úsek (bez kabotáže) Průběžná linka (s kabotáží) Integrovaná síť zvýšení atraktivity, komfortu, obsasení 4 Při silných dopravních proudech 4 Bei starken Verkehrsströmen

15 15 Folie 15 © Professur für Bahnverkehr, öffentlicher Stadt- und Regionalverkehr Ústí nad Labem, 22.09.2008 Dnešní stav : - Dvouhodinový takt vlakových spojů v obou zemích - trať D. Poustevna – Sebnitz neprůjezdná - dlouhý a neatraktivní přesun pěšky → přerušené vnitrostátní přepravní proudy → potenciál tratí Rumburk – D. Poustevna a Bad Schandau – Sebnitz nevyčerpán Zdroj: Chovanec, I., Schröder, S.: Dráhy a autobusy spojují hraniční regiony národních parků České a Saské Švýcarsko, 2006. Závěrečná zpráva studie v rámci INTERREG IIIa Průběžná linka (s kabotáží): železniční spojení Dolní Poustevna – Sebnitz Sebnitz Bad Schandau Schöna Krásná Lípa Děčín Mikulášovice Rumburk Šluknov Neustadt Zlepšení při srovnovatelných provozních nákladech: - Průběžné spoje Rumburk – Děčín v dvouhodinovém taktu → Vyšší stupeň využití kvůli vnitrostátním přepravním proudům Rumburk – Šluknov – Děčín

16 16 Folie 16 © Professur für Bahnverkehr, öffentlicher Stadt- und Regionalverkehr Ústí nad Labem, 22.09.2008 Překračování hranice pěšky Stykový bod Překrývající úsek (bez kabotáže) Průběžná linka (s kabotáží) Integrovaná síť zvýšení atraktivity, komfortu, obsasení 5 Při silných dopravních proudech v síti 5 Bei starken Verkehrsströmen im Netz

17 17 Folie 17 © Professur für Bahnverkehr, öffentlicher Stadt- und Regionalverkehr Ústí nad Labem, 22.09.2008 K integrované síti patří v obou zemích: - jednotné taktové schéma na - železničních tratích česko-saského okruhu - návazných tratích směr Ústí, Česká Lípa, Liberec, Dresden - návazných linkách regionální autobusové dopravy → velký počet pravidelných přeshraničních spojení → nová tranzitová spojení:Sebnitz – Neugersdorf Bad Schandau – Zittau Zdroj: Chovanec, I., Schröder, S.: Dráhy a autobusy spojují hraniční regiony národních parků České a Saské Švýcarsko, 2006. Závěrečná zpráva studie v rámci INTERREG IIIa Integrovaná síť v souvislosti s průběžnými vlakovými spoji Rumburk – Děčín Sebnitz Bad Schandau Schöna Krásná Lípa Jiřetín p. J. Děčín Mikulášovice Rumburk Ebersbach Šluknov Neustadt Pirna Dürrröhrsdf. Varnsdorf

18 18 Folie 18 © Professur für Bahnverkehr, öffentlicher Stadt- und Regionalverkehr Ústí nad Labem, 22.09.2008 grenzüberschreitender Regionalverkehr ist sinnvoll und nötig Randbedingungen gestatten grenzüberschreitende Verkehre einzelne Verbindungen bestehen bereits Ziel eines integrierten Netzes erscheint realistisch Schlussbemerkung Závěr 1 2 3 4 1 2 3 4 přeshraniční regionální doprava je smysluplná a nutná okrajové podmínky dovolují přeshraniční spojení jednotlivá spojení již existují je možné dosáhnout cílový stav integrované sítě

19 19 Folie 19 © Professur für Bahnverkehr, öffentlicher Stadt- und Regionalverkehr Ústí nad Labem, 22.09.2008 Dĕkujeme za pozornost Vielen Dank für die Aufmerksamkeit


Stáhnout ppt "Ústí nad Labem, 22.09.2008 Professur für Bahnverkehr, öffentlicher Stadt- und Regionalverkehr WIR BEWEGEN DIE WELT. Fakultät Verkehrswissenschaften „Friedrich."

Podobné prezentace


Reklamy Google