Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilBřetislav Beneš
1
Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování Portál IS KP14+ ZŠ z území MAS Kyjovské Slovácko v pohybu Mgr. Jiří Hrubý
2
PROGRAM SETKÁNÍ Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování ▫ systém podávání žádosti ▫ základní informace a nastavení projektu ▫ typy šablon Portál IS KP14+ ▫ úvod do práce s IS KP14+ ▫ elektronický podpis ▫ založení a vyplnění žádosti ▫ finalizace žádosti
4
SYSTÉM ŽÁDOSTI V OP VVV elektronické podání prostřednictvím IS KP1+ formální hodnocení hodnocení přijatelnosti doklady k právnímu aktu právní akt zálohová platba zprávy o realizaci, žádosti o platbu závěrečná zpráva o realizaci
5
ZÁKLADNÍ INFORMACE číslo výzvy: 02_16_022 druh výzvy: průběžná alokace: 4 500 000 000 Kč fond: ESF
6
ČASOVÉ NASTAVENÍ vyhlášení výzvy: 31. 5. 2016 zahájení příjmu žádostí: 31. 5. 2016 ukončení příjmu žádostí: nejpozději 30. 6. 2017 délka trvání projektu: 24 měsíců zahájení realizace: nejdříve 1. 8. 2016 ukončení realizace: nejpozději 31. 8. 2019 udržitelnost: nerelevantní
7
RELEVANTNÍ PRAVIDLA A DOKUMENTY Výzva a její přílohy (např. Přehled šablon a jejich věcný výklad) Pravidla pro žadatele a příjemce zjednodušených projektů Příručka IS KP14+ Metodická doporučení (výše platů, obvyklé ceny)
8
ZÁKLADNÍ INFORMACE II výše podpory: 100 % podmínka: zapojení do dotazníkového šetření MŠMT z listopadu 2015/března 2016 každá škola (IČ) podává 1 projekt maximální rozpočet je stanoven mj. počtem dětí/žáků k 30. 9. 2015 výběr pouze z předpřipravených tzv. šablon aktivit dokladování pouze výsledků a výstupů
9
FINANČNÍ NASTAVENÍ min. rozpočet: 200 000 Kč max. rozpočet: 200 000 Kč + (počet dětí/žáků školy x 2200 Kč) ZŠ i MŠ min. 400 000 Kč Příklad: ZŠ a MŠ s 250 dětmi/žáky = 200 000 (ZŠ) + 200 000 (MŠ) + 550 000 (děti/žáci) => 950 000 Kč
10
FINANČNÍ NASTAVENÍ každá šablona má svoji jednotkovou cenu jednotková cena zahrnuje i náklady na administraci způsob financování: ex-ante výše zálohové platby: 60 % 40 % proplaceno po první Zprávě o realizaci (6 měsíců)
11
VÝBĚR ŠABLON min. 1 šablonu z oblasti vyhodnocené dotazníkovým šetřením jako nejslabší – kontrola přijatelnosti projektu výběr zbývajících šablon je na rozhodnutí školy omezení maximálním rozpočtem možnost volby 1 šablony vícekrát pozor na duplicitu aktivit s jinými projekty školy zřízené dle § 16 mají omezený výběr
12
OBSAH ŠABLONY číslo a název aktivity investiční priorita specifický cíl cíle a popis realizace aktivity cílová skupina výstup aktivity dokládání výstupů ve zprávě o realizaci projektu dokládání výstupů pro kontrolu na místě indikátor výstupu celkové náklady na aktivitu v Kč podrobná specifikace šablony
15
TEMATICKÉ OBLASTI PRO ZŠ 1.Personální podpora 2.Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů ZŠ 3.Extrakurikulární rozvojové aktivity ZŠ 4.Spolupráce s rodiči žáků ZŠ
16
1.1 ŠKOLNÍ ASISTENT nezaměňovat s asistentem pedagoga poskytuje základní nepedagogickou podporu, rozvoj mimoškolních aktivit, podpora při administrativní a organizační činnosti pedagoga nutnost identifikovat alespoň 3 žáky ohrožené školním neúspěchem odborná kvalifikace: min. střední vzdělání (pedagogika, asistent pedagoga) min. 12 měsíců doklady: DPČ/smlouva, report, kvalifikace, 3 žáci OŠN 16 365 Kč (0,5 úvazku na 1 měsíc)
17
1.2 ŠKOLNÍ SPECIÁLNÍ PEDAGOG min. 3 žáci s potřebou podpůrných opatření 1. stupně/ se SVP odborná kvalifikace: dle zákona o PP min. 12 měsíců doklady: DPČ/smlouva, report, kvalifikace, 3x plán pedagogické podpory/ind. vzd. plán u SVP 29 210 Kč (0,5 úvazku na 1 měsíc)
18
1.3 ŠKOLNÍ PSYCHOLOG min. 3 žáci s potřebou podpůrných opatření 1. stupně/ se SVP odborná kvalifikace: dle zákona o PP min. 12 měsíců doklady: DPČ/smlouva, report, kvalifikace, 3x plán pedagogické podpory/ind. vzd. plán u SVP 28 800 Kč (0,5 úvazku na 1 měsíc)
19
1.4 SOCIÁLNÍ PEDAGOG min. 3 žáci ohrožení školním neúspěchem není pedagogický pracovník podpora vzdělávání soc. znevýhodněných žáků, prevence obtíží v oblasti chování, včasné odhalení ohrožených dětí odborná kvalifikace: VŠ (sociální pedagogika, sociální práce) min. 12 měsíců doklady: DPČ/smlouva, report, kvalifikace, 3 žáci OŠN 4 831 Kč (0,1 úvazku na 1 měsíc)
20
2.1 VZDĚLÁVÁNÍ PP – DVPP 16 HODIN varianty: ▫ čtenářská gramotnost ▫ matematická gramotnost ▫ cizí jazyky ▫ inkluze pouze akreditované kurzy min. polovina hodin prezenční formou (možnost využití webinářů, videokonferencí) doklady: osvědčení o absolvování DVPP 6 380 Kč (1 kurz pro 1 pedagogického pracovníka)
21
2.2 VZDĚLÁVÁNÍ PP – DVPP 32 HODIN varianty: ▫ čtenářská gramotnost ▫ matematická gramotnost ▫ cizí jazyky ▫ mentoring pouze akreditované kurzy min. polovina hodin prezenční formou (možnost využití webinářů, videokonferencí) doklady: osvědčení o absolvování DVPP 15 950 Kč (1 kurz pro 1 pedagogického pracovníka)
22
2.3 VZDĚLÁVÁNÍ PP ZAMĚŘENÉ NA INKLUZI – DVPP 32 HODIN získávání dovedností, znalostí a kompetencí v oblasti inkluze ve vzdělávání pouze akreditované kurzy min. polovina hodin prezenční formou (možnost využití webinářů, videokonferencí) doklady: osvědčení o absolvování DVPP 15 950 Kč (1 kurz pro 1 pedagogického pracovníka)
23
2.4 VZDĚLÁVÁNÍ PP – DVPP 56 HODIN varianty ▫ čtenářská gramotnost ▫ matematická gramotnost ▫ cizí jazyky ▫ mentoring pouze akreditované kurzy min. polovina hodin prezenční formou (možnost využití webinářů, videokonferencí) doklady: osvědčení o absolvování DVPP 22 330 Kč (1 kurz pro 1 pedagogického pracovníka)
24
2.5 VZDĚLÁVÁNÍ PP ZAMĚŘENÉ NA INKLUZI – DVPP 56 HODIN získávání dovedností, znalostí a kompetencí v oblasti inkluze ve vzdělávání pouze akreditované kurzy min. polovina hodin prezenční formou (možnost využití webinářů, videokonferencí) doklady: osvědčení o absolvování DVPP 22 330 Kč (1 kurz pro 1 pedagogického pracovníka)
25
2.6 VZDĚLÁVÁNÍ PP – DVPP 80 HODIN varianty ▫ čtenářská gramotnost ▫ matematická gramotnost ▫ cizí jazyky ▫ mentoring pouze akreditované kurzy min. polovina hodin prezenční formou (možnost využití webinářů, videokonferencí) doklady: osvědčení o absolvování DVPP 31 900 Kč (1 kurz pro 1 pedagogického pracovníka)
26
2.7 VZDĚLÁVÁNÍ PP ZAMĚŘENÉ NA INKLUZI – DVPP 80 HODIN získávání dovedností, znalostí a kompetencí v oblasti inkluze ve vzdělávání pouze akreditované kurzy min. polovina hodin prezenční formou (možnost využití webinářů, videokonferencí) doklady: osvědčení o absolvování DVPP 31 900 Kč (1 kurz pro 1 pedagogického pracovníka)
27
2.8 VZDĚLÁVÁNÍ PEDAGOGICKÉHO SBORU ZAMĚŘENÉ NA INKLUZI - DVPP 8 HODIN vzdělávání pro celý pedagogický sbor připravené dle potřeb konkrétní školy budování kultury školy z hlediska vzdělávání žáků s potřebou podpůrných opatření, sociální znevýhodnění, problematika heterogenity skupiny a klimatu třídy apod. pouze akreditované kurzy realizace přímo ve škole, příp. i mimo školu doklady: osvědčení o absolvování DVPP 1 180 Kč (1 kurz pro pedagogický sbor)
28
2.9 VZÁJEMNÁ SPOLUPRÁCE PEDAGOGŮ ZŠ tematické oblasti: ▫ čtenářská gramotnost ▫ matematická gramotnost ▫ inkluze minitým 3 PP, schůzky k aktivitám na podporu tématu každý PP absolvuje 2x vzdělávací cyklus ▫ 6 hod. společného plánování a reflexí ▫ 2 hodiny hospitací u kolegů ▫ 2 hodiny reflexe hospitovaných hodin realizace přímo ve škole, příp. i mimo školu doklady: zápis o setkáních- jména, data, reflexe 37 800 Kč (1 cyklus)
29
2.10 SDÍLENÍ ZKUŠENOSTÍ PEDAGOGŮ Z RŮZNÝCH ŠKOL PROSTŘEDNICTVÍM VZÁJEMNÝCH NÁVŠTĚV cílem je získání a přenos příkladů dobré praxe PP s vedením školy identifikuje oblast pro rozvoj -> výběr hostitelské školy -> pedagog průvodce = vzájemné vzdělávání min. 16 hodin spolupráce během 10 měsíců – min. 2 návštěvy, min. ½ hodin na návštěvách, zbývající část dle uvážení (příprava, reflexe, doporučení pro další práci) doklady: zápis o návštěvách - jména, data, reflexe, zhodnocení; zápis z interního sdílení zkušeností pro ostatní PP školy 15 456 Kč (1 cyklus vzájemných návštěv)
30
2.11 TANDEMOVÁ VÝUKA NA ZŠ tandemová výuka není hospitace 2 PP společně naplánují a zrealizují 10 vyučovacích hodin v průběhu 5 po sobě jdoucích měsíců po každé hodině proběhne reflexe a zhodnocení celý cyklus = 10 hodin výuky a 10 hod. přípravy možnost využít studenta 4. či 5. ročníku pedagogické fakulty doklady: záznam z realizace tandemové výuky (jména PP, stručný popis průběhu), třídní kniha se záznamem 6 300 Kč (1 cyklus)
31
2.12 CLIL VE VÝUCE NA ZŠ pedagog-lektor cizího jazyka ▫ vede 2 své kolegy, kteří nevyučují cizí jazyk ▫ připraví min. 25 výukových lekcí cizího jazyka (po min. 60 min.) v průběhu 5 po sobě jdoucích měsíců ▫ ve spolupráci s nejazykářem připraví 5 CLIL minilekcí (aktivita v jedné vyučovací hodině v délce alespoň 20 minut), která je následně realizována pedagogové-nejazykáři se zúčastní DVPP ke CLIL v délce min. 8 hodin doklady: záznam z 25 lekcí, záznam z 10 CLIL minilekcí, třídní kniha se záznamem, osvědčení k DVPP 56 280 Kč (1 cyklus)
32
2.13 NOVÉ METODY VE VÝUCE NA ZŠ cílem je prohloubit profesní kompetence PP prostřednictví vzájemné spolupráce s prvky mentoringu pedagog-expert vede 2 své kolegy (pedagog-začátečník) podpora ucelených přístupů (např. Hejného metoda, Čtením a psaním ke kritickému učení a další) podpora metod v návaznosti na dotazníkové šetření, Metodiku pro hodnocení rozvoje gramotností ČŠI podpora obecných témat z oblasti společného vzdělávání a osobnostního rozvoje expert připraví a zrealizuje pro začátečníky min. 5 hodin (60 min.) vzdělávacích setkání/lekcí/mentorských rozhovorů z vybrané oblasti expert ve spolupráci s každým začátečníkem připraví 1 minilekci (aktivita v jedné vyučovací hodině v délce alespoň 20 minut), která je následně realizována doklady: záznam z 5 lekcí, záznam z 2 minilekcí, třídní kniha se záznamem 11 256 Kč (1 cyklus)
33
3.1 ČTENÁŘSKÝ KLUB PRO ŽÁKY ZŠ pro žáky 1. stupně ohrožené nízkou úrovní čtenářské gramotnosti min. 5 žáků zařazení min. 2 žáků ohrožených školním neúspěchem min. 1x návštěva osobnosti v klubu min. 1x den otevřených dveří klubu min. 16 schůzek (90 min) v 5 po sobě jdoucích měsících – zpravidla 1x týdně průměrná návštěvnost min. 75 % veden 2 pracovníky: ▫ pedagogický pracovník školy kvalif. pro výuku na 1. st. ▫ knihovník/PP jakékoliv školy/pedagog volného času doklady: třídní kniha klubu, 2 žáci OŠN 18 010 Kč (1 cyklus)
34
3.2 KLUB ZÁBAVNÉ LOGIKY A DESKOVÝCH HER PRO ŽÁKY ZŠ cílem je rozvoj logického a strategického myšlení dětí min. 5 žáků zařazení min. 2 žáků ohrožených školním neúspěchem min. 1x návštěva osobnosti v klubu min. 1x den otevřených dveří klubu min. 16 schůzek (90 min) v 5 po sobě jdoucích měsících – zpravidla 1x týdně průměrná návštěvnost min. 75 % veden 2 pracovníky: ▫ pedagogický pracovník školy kvalif. pro výuku na ZŠ ▫ PP jakékoliv školy/pedagog volného času doklady: třídní kniha klubu, 2 žáci OŠN 18 010 Kč (1 cyklus)
35
3.3 DOUČOVÁNÍ ŽÁKŮ ZŠ OHROŽENÝCH ŠKOLNÍM NEÚSPĚCHEM doučování vedené pedagogem, asistentem pedagoga či jinou určenou osobou pro skupinu min. 3 žáků žáci se mohou v průběhu realizace obměňovat min. 16 hodin (60 min) v 5 po sobě jdoucích měsících – zpravidla 1x týdně průměrná návštěvnost min. 75 % doklady: třídní kniha klubu, 3 žáci OŠN 6 720 Kč (1 cyklus)
36
3.3 PŘÍPRAVA NA VYUČOVÁNÍN ŽÁKŮ ZŠ OHROŽENÝCH ŠKOLNÍM NEÚSPĚCHEM „odpolední škola“ vedená pedagogem, asistentem pedagoga či jinou určenou osobou pro skupinu min. 3 žáků žáci se mohou v průběhu realizace obměňovat min. 48 hodin (60 min) v 5 po sobě jdoucích měsících – zpravidla 3x týdně výjimečně i mimo školu v 1 cyklu hrazena 1x aktivita se vzdělávacím potenciálem (např. divadlo, zoo) průměrná návštěvnost min. 75 % doklady: třídní kniha klubu, 3 žáci OŠN 20 160 Kč (1 cyklus)
37
4.1 ODBORNĚ ZAMĚŘENÁ TEMATICKÁ SETKÁVÁNÍ A SPOLUPRÁCE S RODIČI ŽÁKŮ ZŠ odborně zaměřená tematická setkávání rodičů za účasti externího odborníka na téma související s modernizací škol a vzdělávacího systému min. rozsah 12 hodin (např. 6 setkání po 2 hod.) pro skupinu min. 8 rodičů doklady: zápis o setkáních, prezenční listiny 50 394 Kč (1 cyklus)
38
INDIKÁTORY (VÝSTUPY) počet podpůrných personálních opatření počet podpořených osob – pracovníci ve vzdělávání počet poskytnutých služeb individuální podpory pedagogům počet platforem pro odborná tematická setkání počet mimoškolních aktivit vedoucích k rozvoji kompetencí
39
INDIKÁTORY ZA PROJEKT celkový počet účastníků (bagatelní podpora 24 hodin) počet organizací, ve kterých se zvýšila kvalita výchovy a vzdělávání a proinkluzivnost počet pracovníků ve vzdělávání, kteří v praxi uplatňují nově získané poznatky a dovednosti počet dětí a žáků s potřebou podpůrných opatření v podpořených organizacích počet dětí, žáků a studentů Romů v podpořených organizacích celkový počet dětí, žáků a studentů v podpořených organizacích
40
REALIZACE PROJEKTU zprávy o realizaci, žádosti o platbu závěrečná zpráva o realizaci nepodstatná změna podstatná změna dokladování realizace uchovávání dokumentů není potřeba samostatný projektový účet zadávání veřejných zakázek povinná publicita
41
PŘESTÁVKA
42
IS KP14+
43
PORTÁL IS KP14+ https://mseu.mssf.cz https://mseu.mssf.cz pro korektní fungování aplikace je nezbytně nutné dodržovat systémové požadavky, které naleznete na úvodní stránce aplikace pod záložkou HW a SW požadavky. ▫ Doporučené prohlížeče; ▫ Důvěryhodné webové stránky; ▫ Doplňkové aplikace ▫ Test kompatibility počítače. test HW a SW požadavků
44
PORTÁL IS KP14+ https://mseu.mssf.cz https://mseu.mssf.cz pro korektní fungování aplikace je nezbytně nutné dodržovat systémové požadavky, které naleznete na úvodní stránce aplikace pod záložkou HW a SW požadavky. ▫ Doporučené prohlížeče; ▫ Důvěryhodné webové stránky; ▫ Doplňkové aplikace ▫ Test kompatibility počítače. test HW a SW požadavků
45
Kvalifikovaný certifikát Kvalifikovaný certifikát (elektronický podpis) všechny formuláře v aplikaci jsou vždy podepsány kvalifikovaným certifikátem (žádost o podporu, žádost o přezkum hodnocení, zpráva o realizaci, žádost o platbu,…); přehled poskytovatelů uveden na stránkách Ministerstva vnitra http://www.mvcr.cz/clanek/prehled-udelenych-akreditaci.aspx. http://www.mvcr.cz/clanek/prehled-udelenych-akreditaci.aspx Vlastnosti certifikátu: Kvalifikovaný certifikát. Certifikát musí být určen pro elektronické podepisování dokumentů. Certifikát obsahuje privátním klíč. Aktuální platnost. Výše uvedení vlastnosti garantuje certifikační autorita. FAQ Elektronický podpis – záložka FAQ úvodní obrazovky IS KP14+ - postupy pro práci s certifikáty.
46
Plné moci Elektronické či listinné ( v systému označené jako papírové ) Listinná ( papírová) plná moc – úředně ověřená; vkládá zmocněnec a potvrzuje svým el. podpisem - varianta s registrací zmocnitele a bez registrace Elektronická plná moc – zmocnitel i zmocněnec musí být registrováni v aplikaci a musí mít el. podpis.
47
ZÁKLADY PRÁCE S IS KP14+ REGISTRACE V IS KP14+ ÚVODNÍ OBRAZOVKA – DEPEŠE PROFIL UŽIVATELE - NOTIFIKACE ŽADATEL - MOJE PROJEKTY, NOVÁ ŽÁDOST, SEZNAM VÝZEV ZALOŽENÍ ŽÁDOSTI, PŘÍSTUP K PROJEKTU VYPLNĚNÍ ŽÁDOSTI – VÝBĚR AKTIVIT KONTROLA, FINALIZACE
48
DĚKUJI ZA POZORNOST Kyjovské Slovácko v pohybu, z.s. kancelar@kyjovske-slovacko.com
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.