Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
PPC reklama pro začátečníky Soňa Petruželová, H1.cz
2
Základní fungování PPC systémů
3
Platba za klik - platíte až ve chvíli kdy „někdo“ klikne na reklamu a dostane se na Vaše webové stránky Princip aukce, na základě které se určuje pozice inzerátu a konečná cena za klik Zobrazovat reklamu relevantním zákazníkům Přesně zacílit reklamní sdělení Plnou kontrolu nad cenami za kliknutí a nad denními rozpočty Pay per click
4
PPC REKLAMA
5
Uživatel zadá vyhledávací dotaz – do vyhledávače Když dojde k shodě mezi vyhledávacím dotazem a klíčovým slovem – reklamní sdělení se zobrazí Inzerát se zobrazí na určité pozici Princip vyhledávací sítě
6
Jak to funguje Klíčové slova: Dobrovolnictví Dobrovolníci Dobrovolnická pomoc
7
Klíčové slovo = základ PPC reklamy, prostřednictvím něho se spouští reklamní sdělení, prostřednictvím něho najdete svého uživatele Inzerát = reklamní text Zobrazení = zobrazení inzerátu ve vyhledávací nebo v obsahové síti Proklik = kliknutí na inzerát CTR = míra prokliku (click-through-rate) CPC = cena za kliknutí (cost per click) CPM = cena za tisíc zobrazení (cost per mille) Konverze = dosažení definovaného cíle dané webové stránky Základní pojmy
8
Relevance, úspěch PPC reklamy Relevance v PPC reklamně je přizpůsobení výběru klíčových slov, reklamního textu, cílové stránky, regionálního a jazykového zacílení potencionálnímu zákazníkovi a jeho hledání Klíčová slova – analyzujte pomocí nástrojů Plánovač klíčových slov od Google (Keyword Planner Tool) Dostupný v účtu na kartě Nástroje a analýza -> Plánovač klíčových slov Google statistiky vyhledávaní http://www.google.com/insights/search/ Text inzerátu ušijte na míru k vybraným klíčovým slovům a myslete na toho, komu text píšete
9
Text inzerátu Vyzdvihněte konkurenční výhodu Inzerát by měl obsahovat dané klíčové slovo Využívejte dynamické titulky Dodržujte pravidla pro psaní inzerátů 25 znaků titulek Viditelná url adresa 35 znaků první řádek 35 znaků druhý řádek Nasměrujte uživatele přímo na cílovou webovou stránku Dodržujte pravidla pro obsah inzerátů
10
Pravidla pro text inzerátu Text musí být v souladu s platnými pravidly pravopisu Text inzerátu musí dávat smysl (ne pouhé shluky slov) Text musí obsahovat diakritiku Zákaz nadměrného opakování slov (max. 3x v inzerátu) Není dovolena nadměrná interpunkce, smajlíky, nestandardní znaky (©,, ♥ apod.) V textu inzerátu může být pouze jeden vykřičník (ne v titulku) Zákaz neobvyklých zkratek (výp., veř., digit.) Zákaz obecných frází jako „klikněte zde“
11
Pravidla pro zobrazované URL Zobrazené (viditelné) URL musí odpovídat doméně cílového URL Zobrazené URL musí obsahovat doménu nejvyšší úrovně (.cz,.com apod.) Nesmí obsahovat háčky, čárky a mezery Velká písmena pouze na začátku každého slova (www.PlastovaOknaPraha.cz)
12
Pravidla pro cílové URL musí být funkční nesmí být ve výstavbě musí být v souladu s českými zákony a ústavou ČR uživatel musí mít možnost vrátit se kliknutím na tlačítko Zpět nesmí automaticky spouštět stahování souboru nebo instalaci software nesmí být vytvořena pouze za účelem nalákání uživatele na placené prokliky nebo jinou reklamu nesmí obsahovat dialery, pop-up, pop-under okna
13
CPC – CENA ZA PROKLIK Cost Per Click = cena za přivedeného návštěvníka Platební model pro reklamu ve vyhledávání i pro reklamu v obsahové síti Max.CPC vs. skutečná CPC Max.CPC maximální cena, kterou jste ochotni za proklik zaplatit Podílí se na určení pozice inzerátu Skutečná CPC Reálná cena za proklik Většinou bývá nižší než max.CPC
14
CTR – MÍRA PROKLIKU Click Through Rate Udává se v procentech a je základní hodnotou pro vyjádření relevance ppc reklamy Vyjadřuje poměr mezi prokliky a zobrazením 50 zobrazení -> 5 prokliků-> 5 / 50 * 100 = 10 %CTR Podílí se na určení pozice inzerátu Vysoká hodnota CTR znamená Vyšší pozici Nižší reálnou cenu za klik
15
Konverze Proměna návštěvníka webu na zákazníka Nejčastěji definovaná konverze je uskutečnění objednávky Konverze je naplnění cíle webu, cíl si však můžeme definovat různě: Objednávka Registrace Vyplněný formulář Stáhnutí souboru Aby došlo k správnému měření, musí dojít k úpravě webu Vygenerovaný konverzní kód se vloží na děkovací stránku webu Konverzní poměr se udává: Kolik procent návštěvníků uskutečnilo cíl webu Poměr mezi konverzemi a prokliky 50 prokliků-> 5 konverzí - 5 / 50 * 100 = 10 % Hodnota konverze – vyčíslitelný přínos konverze Například hodnota objednávky Cena konverze – cena prokliků potřebných ke konverzi
16
Pozice reklamy Pozice reklamy je dána principem aukce Pozice reklamy při dané ceně není dopředu známá Pozice reklamy se přepočítává při každém hledání fráze, mění se v čase Pozice reklamy závisí na hodnotě AdRank = Max. CPC * Skóre kvality Max. cpc Nejvyšší cena, kterou je inzerent ochotný zaplatit za kliknutí Skóre kvality Závisí na míře prokliku (CTR), relevanci kws, cílové URL, kvalitě inzerátu, historickému výkonu účtu aj. Jeho hodnota se pohybuje v intervalu 1 - 10
17
Skóre kvality závisí na
18
Jak vytvořit reklamu
19
Struktura účtu
20
Účet Zastřešuje všechny kampaně Možnost změny hesla Umožňuje přidávat přístup uživatelům do účtu (různé úrovně) Nastavení zasílání zpráv PPC systémů Možnost definování způsobu platby a dobíjení kreditu Vhodná struktura účtu může odrážet strukturu webu Pro propagaci více webů je ideální více účtů
21
Kampaň Reklamní sestavy by měly fungovat jako již úzce zaměřené, tematické sekce kampaní, kde jsou co nejrelevantnějším způsobem propojena tematicky příbuzná klíčová slova a jim na míru napsaný reklamní inzerát. Cíle: poskytnout uživateli na jeho otázku (hledaný výraz) co nejlepší odpověď dosáhnout zvýraznění slov v inzerátu přivést návštěvníka na relevantní cílovou stránku
22
Sestava Zastřešuje klíčová slova a inzeráty dané sestavy Umožňuje nastavení CPC pro sestavu Na velikosti nezáleží Klíčová slova v sestavě by měla úzce souviset a musí odpovídat reklamním textům sestavy a cílové stránce Nejčastější přístupy: Rychle nakrmit sestavu spoustou klíčových slov a pak „vyvádět“ Od začátku stavět úzce specifické sestavy a slova doplňovat později Reklamní sestavy by měly fungovat jako již úzce zaměřené, tematické sekce kampaní, kde jsou co nejrelevantnějším způsobem propojena tematicky příbuzná klíčová slova a jim na míru napsaný reklamní inzerát. Cíle: poskytnout uživateli na jeho otázku (hledaný výraz) co nejlepší odpověď dosáhnout zvýraznění slov v inzerátu přivést návštěvníka na relevantní cílovou stránku
27
Shody klíčových slov [Přesná] –Exact Match Reklama se zobrazí jen pokud uživatel hledá přesně takovou frázi, jakou máme zadanou (levné letenky -> levné letenky) „Frázová“ –Phrase Match Reklama se zobrazí, když uživatel hledá jakoukoliv frázi, obsahující frázi, kterou máme zadanou v daném pořadí (levné letenky -> levné letenky do Paříže) Volná –Broad Match Reklama se zobrazí, když uživatel hledá jakoukoliv frázi obsahující slova fráze, kterou máme zadanou v libovolném pořadí Reklama se zobrazuje i na některá synonyma a podobné varianty, které systém zná -Vylučovací –Negative Broad Match Slova, s jejichž použitím ve frázi se fráze stává nerelevantní Je nutné zamezit, aby se reklama v těchto nerelevantních frázích zobrazovala Např.: reality show, cokoliv zdarma
28
Soňa Petruželová sona.petruzelova@h1.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.