Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilVladimíra Blažková
1
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2901_typy.reklamy Téma: Typy reklamy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3496 Datum vytvoření: 10. 11. 2012Datum ověření: 13. 11. 2012
2
Anotace Prezentace je určena pro žáky 6. - 9. ročníku, vzdělávací oblast Člověk a společnost, tematický okruh Finance v domácnosti. Seznamuje žáky s různými typy reklam a jejich výhodami a nevýhodami. Otázka reklamy je žákům velmi známá, proto doporučuji propojit prezentaci s diskuzí o vlivu reklamy na výběr a nákupy v jejich domácnosti. Na závěr je pro žáky připraven tvůrčí úkol, ve kterém se sami pokusí vymyslet různé typy reklam na jejich základní školu. Zadání úkolu je nutné upravit podle podmínek a možností vaší školy, je potřeba připravit pomůcky.
3
TYPY REKLAMY
4
Typy reklamy Záleží na tom, v jakém médiu je reklama prezentována. a)noviny d) televize b)časopisye) internet c)rádio f) venkovní reklama
5
REKLAMA V NOVINÁCH - lze zaujmout širokou vrstvu lidí - malé finanční náklady - podle novin možnost zaměření na cílovou skupin - čtenář si může reklamu přečíst opakovaně - důvěryhodnost
6
REKLAMA V ČASOPISU -delší životnost než u novin - větší kreativita než u novin - směrováno na cílovou skupinu - i mladší generace
7
REKLAMA V RÁDIU -jedna z nejlevnějších reklam (podle vysílacího času, ráno nejdražší) -možnost zaměření na cílovou skupinu- věk, životní styl, region -přenos pouze pomocí zvuku – posluchači nemůžou vidět produkt či danou službu -posluchač neposlouchá naplno a nemá možnost se k reklamě vrátit
8
REKLAMA V TELEVIZI -kombinace sluchových a vizuálních prostředků -masové pokrytí - působení na psychiku televizního diváka -kreativní možnosti televize -vysoké náklady na tvorbu reklamy a jejího vysílání -krátký čas na oslovení – reklamní spot trvá přibližně 30 sekund -přepínání reklam na jiný program.
9
REKLAMA NA INTERNETU -přesné zasáhnutí cílové skupiny na určitých webových stránkách -rychlost, aktuálnost a zpětná vazba s návštěvníkem stránky -zákazník si ihned může zakoupit nabízený produkt či službu -není vhodná k oslovení například seniorů -není možné mluvit o standardní ceně, ta se totiž může napříč webovými stránkami velmi lišit -reklamy jsou často blokovány, nedůvěryhodnost
10
VENKOVNÍ REKLAMA -billboardy, poutače, firemní štíty, plakáty atd. -možnost vystavení na veřejném prostoru -může oslovit téměř kohokoliv -pohledové médium – tedy krátký čas na prostudování celého sdělení, přibližně 2–3 sekundy -dlouhý čas na zadání a umístění,typickou dobou vystavení billboardu jsou dva až tři měsíce
11
ÚKOL Rozdělte se do 3 skupin. Každá skupina si vylosuje typ reklamy 1.reklama v časopise - formát A4, uveřejněná ve školním časopise 2.reklama v televizi - natočená na digitální fotoaparát, ke shlédnutí na webových stránkách školy 3.venkovní reklama - velkoformátová reklama vystavená před školou Vaším úkolem je vytvořit reklamu na naši školu, která bude obsahovat reklamní slogan a základní informace o škole. Cílem je co nejvíce upoutat a povznést image školy
12
Citace PŘISPĚVATELÉ WIKIPEDIE. Reklama [online]. [cit. 10.11.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Reklama http://cs.wikipedia.org/wiki/Reklama Kliparty MS Office
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.