Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Řízení změn v IS ve společnosti Barum Continental spol. s r.o.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Řízení změn v IS ve společnosti Barum Continental spol. s r.o."— Transkript prezentace:

1 Řízení změn v IS ve společnosti Barum Continental spol. s r.o.

2 IT management, Barum Continental spol. s r. o. David Král, Mojmír Krejča2 Barum Continental - základní fakta Největší český výrobce pneumatik Tradice výroby pneumatik ve Zlíně od roku 1932 (firma Baťa) Závod v Otrokovicích otevřen v roce 1972 (Rudý říjen) Součást německého koncernu Continental od roku 1993, včetně prodejní sítě V současnosti největší výrobní jednotka v rámci divize Tire koncernu Continental (s roční výrobou 18,5 mil. ks osobních + 0,58 mil. ks nákladních pneu ročně), největší pneumatikárna v Evropě. Přes 4500 zaměstnanců Více než 50 prodejních míst v celé republice, rozsáhlá síť smluvních partnerů zapojených do sítě Auto Barum Centrum

3 IT management, Barum Continental spol. s r. o. David Král, Mojmír Krejča3 Barum Continental IT - základní fakta 1200 PC 30 serverů 3000 přípojek počítačové sítě ve 20 budovách v lokalitě Otrokovice WAN sítě do centrály v Hannoveru a do prodejních míst v ČR SAP R/3 moduly AM, FI, MM, SD, CO – centrální instalace v Německu Několik desítek lokálních aplikací především pro výrobu „Totální outsourcing“ (IBM) v období 1996-2005 V současnosti kombinované zajištění provozu IT - převážně interní zdroje + dílčí outsourcing vč. offshoringu + centrální IT 37 pracovníků v divizi výpočetní systémy

4 IT management, Barum Continental spol. s r. o. David Král, Mojmír Krejča4 MGMS – Management Suite – Motivace k nasazení Historie Ukončení outsourcingové smlouvy s IBM v lednu 2005 Nutnost rychlého nasazení nástroje pro evidenci a sledování incidentů a změn v informačních systémech, i když se bude jednat o provizorní řešení Řada dalších potřeb (evidence docházky, license management, controlling IT,....) Podobný nástroj byl používán v Barumu již v letech 1999-2003 (outsourcing IBM)

5 IT management, Barum Continental spol. s r. o. David Král, Mojmír Krejča5

6 IT management, Barum Continental spol. s r. o. David Král, Mojmír Krejča6 MGMS – Management Suite – Technické informace Microsoft C# (.NET Studio family) Windows 2000 server +.NET Framework 1.1, MS IIS, MS SQL 2000 Web-browser klient (ASPX) - MSIE 5.0+ Doménová autentikace Aktuálně 600-800 záznamů denně (jednotlivých pracovních aktivit)

7 IT management, Barum Continental spol. s r. o. David Král, Mojmír Krejča7 MGMS – Management Suite – Moduly Docházka a vykazování pracovních aktivit Incident / problem management Change management / řízení projektů / evidence pravidelných činností Konfigurační databáze / evidence IT majetku Interní telefonní seznam (podpůrná aplikace) Mailové notifikace Statistiky a přehledy

8 IT management, Barum Continental spol. s r. o. David Král, Mojmír Krejča8 MGMS – Management Suite – Docházka Příchod / odchod, práce na dálku – přihlášení + odhlášení, odchod k lékaři … Sleduje dodržování pravidel „pružné pracovní doby“ dle pravidel firemní legislativy Plánování a schvalování dovolené, služebních cest Přehledy pro měsíční výkazy docházky pro mzdovou účtárnu Přehledy docházky a plánované nepřítomnosti Přehled přihlášení a odhlášení / aktuálně přítomných Výpočet % vykázané činnosti (řešení problémů, změn, práce na projektech a opakovaných činnostech) Plánování hotovostních služeb

9 IT management, Barum Continental spol. s r. o. David Král, Mojmír Krejča9 MGMS – Přehledy docházky

10 IT management, Barum Continental spol. s r. o. David Král, Mojmír Krejča10 MGMS – Majetek / konfigurační databáze

11 IT management, Barum Continental spol. s r. o. David Král, Mojmír Krejča11 MGMS – Majetek – návaznosti systémů ne-PC (síťové prvky, midrange servery, …) SAP R/3 AA LANDesk

12 IT management, Barum Continental spol. s r. o. David Král, Mojmír Krejča12 Incident/problem management, change management, řízení projektů, sledování pravidelných aktivit Rozlišení vykazovaných činností: Cílem je dosažení alespoň 70% vykázaného času všemi pracovníky divize.

13 IT management, Barum Continental spol. s r. o. David Král, Mojmír Krejča13 MGMS – Incident / Problem management Jedná se o aktivity vedoucí k eliminaci chyby či narušení normálního fungování IT, které ohlásil uživatel nebo bylo odhaleno při činnosti IT týmu. Každý záznam (ticket) je přiřazen ke konkrétnímu „zákazníkovi“ (propojením s HR aplikací dochází i k přiřazení aktuálního nákladového střediska) Výběrem zaměstnance je automaticky doplněna poštovní a mailová adresa, telefonní čísla, lokalita, … Stanovení priorit Identifikace koncového zařízení (vazba ke konfigurační databázi) Volba řešitele či skupiny řešitelů Přiřazení kategorie (pro vykazování nákladů) – nejpozději při uzavření ticketu.

14 IT management, Barum Continental spol. s r. o. David Král, Mojmír Krejča14 MGMS – Incident / Problem management

15 IT management, Barum Continental spol. s r. o. David Král, Mojmír Krejča15 Incident / Problem managment - (PM) Stavy ticketu PM (problém) – viz schéma: V tomto okamžiku není funkční stav „předáno jinému UHD“. Ticket je považován za otevřený, je-li v jednom ze stavů: Nahlášen Zadáno Převzato Řeší se Předáno Asistence / Asistence Stop Odloženo Nevyřešeno Cílem je řešení problémů v co nejkratším čase (dle priorit). Obvyklý počet otevřených problémových ticketů - cca 45-65.

16 IT management, Barum Continental spol. s r. o. David Král, Mojmír Krejča16 MGMS – Change management (CH) Change management slouží k jednorázovým či velmi krátkodobým aktivitám – ponejvíce standardním úkonům Stejné stavové schéma jako PM ticket.

17 IT management, Barum Continental spol. s r. o. David Král, Mojmír Krejča17 MGMS – Projekty a pravidelné činnosti Střednědobé, zpravidla unikátní aktivity zajišťované týmem a strukturované do více samostatných aktivit jsou řízeny formou projektů. Pravidelné činnosti jsou opakované či pravidelné činnosti při správě aplikací a infrastruktury. Patří sem i administrativní činnosti, školení a další pravidelné práce.

18 IT management, Barum Continental spol. s r. o. David Král, Mojmír Krejča18 MGMS – Telefonní seznam Intranetová aplikace soustřeďující data z více zdrojů Včetně třetích stran působících v areálu

19 IT management, Barum Continental spol. s r. o. David Král, Mojmír Krejča19 MGMS – Mailové notifikace Upozornění na zadání úkolu Výzvy k uzavření vyřešených problémových a změnových ticketů

20 IT management, Barum Continental spol. s r. o. David Král, Mojmír Krejča20 MGMS – Přehledy a statistiky

21 IT management, Barum Continental spol. s r. o. David Král, Mojmír Krejča21 IT náklady – Top 10

22 IT management, Barum Continental spol. s r. o. David Král, Mojmír Krejča22 Controlling IT nákladů Od 1.1.2006 slouží MGMS k zachycení skutečného čerpání IT služeb jednotlivými částmi organizace (ABC analýza) a současně automaticky přiřazovat odpovídající náklady do příslušných kapitol reportu. IT department costs Legal entity viewHB I Operational view HB II (111) BCP (111) CVP (068) BCM (090) CD (085) CHTT (128) IT IT oddělení zajišťuje „interní outsourcing“ pro 5 organizačních jednotek soustředěných ve 3 právnických osobách. Musíme být schopni přesně stanovit rozsah (a tím i cenu) služeb pro jednotlivé interní zákazníky. Byla definována standardní struktura reportování IT služeb, díky níž lze provádět interní benchmarking uvnitř koncernu i vůči nákladům na externě zajišťované služby v některých koncernových jednotkách.

23 IT management, Barum Continental spol. s r. o. David Král, Mojmír Krejča23 Co nás čeká dál? Service planning IT business assessment IT strategy and architecture planning Customer management Availability management Continuity management Security management Capacity management Financial management Service build and test Release to production Operations management Application, System, Network Problem management Incident & service request management Service-level management Change management Configuration management Business strategy Service catalog Incidents & service requests Business requirements Business validation

24 IT management, Barum Continental spol. s r. o. David Král, Mojmír Krejča24 Děkujeme za pozornost ! David Král IT manager Mojmír Krejča ved. odd. Infrastruktura a aplikace Barum Continental spol. s r. o. Objízdná 1628 CZ - 765 31 Otrokovice  mojmir.krejca@barum.cz  david.kral@barum.cz

25 IT management, Barum Continental spol. s r. o. David Král, Mojmír Krejča25 Tady už opravdu nic víc není !!!


Stáhnout ppt "Řízení změn v IS ve společnosti Barum Continental spol. s r.o."

Podobné prezentace


Reklamy Google