Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Cestovní ruch a INTERNET Jiří Pilnáček, Turistika.cz, s.r.o.
2
400.000 visits / měsíc 23.200 členů klubu 53.000 článků 180.000 visits / měsíc 1.200 pořadatelů akcí 12.000 akcí na každý týden
3
ČR a cestovní ruch na internetu Specialisté: Turistika.cz, Kudyznudy.cz, AtlasCeska.cz, cca 150, včetně regionálních Portály: Idnes.cz, Novinky.cz, Denik.cz, …. Ubytování: Ubytovani.cz, Hotely.cz, Hotel.cz, cca 300, včetně regionálních
4
ČR a cestovní ruch na internetu Červenec 2009 Červenec 2010 2 175 761 reálných uživatelů 2 582 790 reálných uživatelů 78 733 674 zhlédnutých stránek 80 838 092 zhlédnutých stránek Zdroj: NetMonitor.cz
5
Svět a cestovní ruch na internetu Specialisté: TripAdvisor.com, LonelyPlanet.com, Expedia.com Služby: Booking.com, BestStay.com, Cheapoair.com TripAdvisor.com – 15.000.000 návštěv týdně
6
Co lidi zajímá, jak to hledají? Hledání dle klíčových slov: Ubytování (141 000 hledání za týden) Hotel (190 000 hledání za týden) Penzion (60 000 hledání za týden) Letenky (24 000 hledání za týden) Výlet (10 000 hledání za týden) Klíčová slova Sex + Porno (1 000 000 hledání za týden) Zdroj: Seznam.cz
7
Proč internet Na internetu v ČR 5,8 mil reálných uživatelů Přesné měření výkonu, prodeje, efektu Nízký poměr cena / výkon Nejlepší zacílení reklamy = vysoký efekt Možnosti propagace zdarma (SEO, katalogy)
8
Jaké máme možnosti propagace - Internet -SEO, optimalizace webových stránek pro vyhledávače (+) nízké pořizovací náklady, dlouhodobý efekt (-) je potřeba na tom neustále pracovat – zpětné odkazy, aktualizace textu, atd. -PPC, platba za proklik, Sklik.cz, Google adwords (+) efektivita, cena 1 – 10,- Kč za uživatele (-) ne úplně přesné zacílení, omezená kapacita - Bannerová, textová reklama, video reklama (+) možnost přesného zacílení, image (-) vyšší cena (cca 15 – 30,- Kč za uživatele) - Katalogy / databáze (ubytování, služeb, apod) (+) nízká cena / zdarma, zpětné odkazy (-) může být slabý efekt, je třeba vybírat!
9
Jaké máme možnosti propagace - Internet -Soutěže o služby, produkty (+) okamžitý efekt na obchod – slevy, poukázky, služby, levná cena (-) více práce s realizací, zpětné oslovení, apod. -PR články (+) vyšší cena, zpětné odkazy (-) momentální efekt, možnost využít jen několikrát za rok - Facebook (+) levná realizace, možnost PPC, zacílení, komunikace se zákazníky (-) je potřeba o to stále pečovat, věnovat se tomu - Affiliate systém, spolupráce s partnery, slevové servery / akce (+) platba provizí z obchodu (-) nižší obrat, u affiliate vyšší náklady
10
Příklady z praxe – marketingový mix, cílení Reklamní kampaň DZT – Deutsche Zentrale für Tourismus, Turistika.cz PR článek, týden na hlavní straně + Facebook - 1.800 zhlédnutí, 168 prokliků na www Bannerová kampaň, 745x100px, 300x300px - 800.000 zhlédnutí, 2100 prokliků na www Soutěž o víkendový pobyt v hotelu - 430 soutěžících, 530 prokliků (včetné následného oslovení s aktivitami v Německu) Sponzoring newsletteru, pozvánka do mailu registrovaným uživatelům - Osloveno 15.600 uživatelů, 12.300 si mail přečetlo během týdne, 1.200 prokliků Cena celkem: 49.000,- Kč + DPH, cena za proklik: 12,- Kč + image
11
Děkuji za pozornost Jiří Pilnáček Ředitel Člen výboru Czech Travel Press Turistika.cz, s.r.o. Národní 28, 110 00, Praha 1 Tel: 737 213 520, Mail: jirka@turistika.cz Skupina Turistika.cz,s.r.o. Akce.cz | Spoluhraci.cz | Sousede.cz |Sportovci.cz | Turistika.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.