Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B
2
Štěstí přeje připraveným
3
Jakou cenu má poptávka? Je míra otevření e-mailu dobrá? Kolik nám přinese PR článek? Chcete být první na klíčové slovo?
4
Ne/má se na Internetu experimentovat?
5
Vyzkoušíme zápis do katalogu Necháme si spustit PPC kampaně Tato koupená databáze bude ta pravá To SEO nás zachrání Přece všichni mají sociální sítě, ne?
6
Neexperimentujte Mějte zpracovaný plán
7
Proč mít on-line strategii? 0,82 % obratu jde na marketing Téměř 30% jde do digitálu Větší jistota v rozhodování Plánování budgetu Sledovat vývoj v čase Kontrola a zpětná vazba Analýzy – GA - optimalizace
8
Vize B2B marketingu? Personalizace, obsah, technologie Mobilní marketing – 25% vedoucích pracovníků nakupuje přes internet Dynamické weby – přizpůsobený obsah dle kanálu, ze kterého přistupujete Digitální kanály a sociální sítě budou 1 ve zdrojích informací pro klienty řešící problémy
9
Vize B2B marketingu? B2B bude „upgradováno“ na BP2BP (= business person to business person) V roce 2017 se bude internetová návštěvnost točit jenom kolem videa (dle YouTube). B2B firmy změní platformu na mobilní = protože v roce 2015 předběhne mobilní vyhledávání to desktopové.
10
Vize B2B marketingu? Dle CMI (Content Marketing Institute) 51 % B2B firem utratí více za „ content marketing “a 35 % za něj utratí stejně. Pro lídry na B2B trhu budou nejdůležitějšími cíli pro rok 2016 (z pohledu content marketingu) generování leadů a prodejů.
11
Vize B2B marketingu? Integrace (dB, CRM, e-mail, IS, mobilní zařízení) Automatizace (komunikace, procesy) Přesnější cílení (sledování chování) Kvalita před kvantitou (omezený trh) Práce s vlastními databázemi Big data (hledání nových souvislostí) Analytika (GA, Leady, Webtortilla, atd..)
12
On-line strategie? Nutnost? Strategie je dlouhodobým rámcem, který sjednocuje ve firmě její hlavní cíle, priority a aktivity, přizpůsobuje zdroje firmy měnícímu se okolí, zejména zákazníkům a uspokojuje očekávání angažovaných skupin, například dealerů. Jack Welch: Strategie znamená jasně zvolit způsob, jak konkurovat.
13
Co potřebujeme ke strategii? Mít vizi a strategii firmy Mít nastavené obchodní a marketingové cíle firmy Máte?? Víte?? Jsou reálné? Jsou komunikované?
14
Co potřebujeme ke strategii? Znát cíle on-line marketingu
15
Jaké mohou být cíle v B2B? Generování poptávek Zisk nových kontaktů – růst dB Zvyšování povědomí o značce Zvyšování loajality klientů Snížení nákladů na komunikaci E-commerce Zajištění konkurenční výhody
16
Co potřebujeme ke strategii? Znát cílovou skupinu = KOMU
17
Co potřebujeme ke strategii? Mít produkty a služby = CO
18
Co potřebujeme ke strategii? Jakým způsobem? Styl komunikace Pochopení CS – jak se chovají? Najít konkurenční výhody Unikátní služba, odlišení Hodnotová křivka konkurence
19
Co potřebujeme ke strategii? Jakými kanály? Analyzujete Počítejte návratnosti Nechejte si poradit
20
Co potřebujeme ke strategii? Jak to zrealizujeme? Know-how Zdroje – interní/externí -> tým/kapacity Finanční budget na celou dobu Technologie
21
Co potřebujeme ke strategii? Jak budeme kontrolovat a řídit? Komunikovat pravidelně Sledovat výsledky Analyzovat cíle vůči strategii Optimalizovat Upravovat strategii
22
Co potřebujeme ke strategii?
23
Děkuji za pozornost Petr Mikšovič Tel.: +420 603 214 565 Email: petr.miksovic@sovanet.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.