Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilOtakar Viktor Novák
1
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová Brno 2006
2
Charakteristika společnosti Agrotec a. s. společnost působí na trhu od roku 1990 sídlo společnosti je v Hustopečích u Brna jediným akcionářem firmy je Carlos, spol. s r. o.
3
Organizační struktura společnosti
4
Charakteristika divize Zemědělská technika Funkce divize: vlastní obchod se zahraničním partnerem marketingové aktivity realizace obchodu a servisní služby Divize je výhradním dovozcem a prodejcem zemědělské techniky značky New Holland a Kuhn.
5
Dovoz zemědělské techniky Dovoz zemědělské techniky do České republiky Zdroj: zpracováno autorem na základě ČSÚ
6
Vývoz zemědělské techniky Vývoz zemědělské techniky z České republiky Zdroj: zpracováno autorem na základě ČSÚ
7
Situace v ČR v oblasti ZT Dotační politika Evropské unie Evropský zemědělský orientační a záruční fond Dotace: přímé platby SAPS, OP Zemědělství, LFA Prodej traktorů Prodej sklízecích mlátiček Zdroj: zpracováno autorem na základě interních materiálů firmy
8
Analýza odvětví
9
Výrobek Hlavní aktivity divize ZT prodej zemědělské techniky servis zemědělských strojů prodej náhradních dílů zemědělské služby Hlavní značky prodávané divizí
10
Cena dohoda mezi dealerem a Agrotecem týkající se cen a slev jednotná cena náhradních dílů po celé ČR slevy: množstevní, sezónní, věrnostní cena = pořizovací náklady + zisková marže možnosti úhrady: úvěr, splátkový prodej, leasing
11
Distribuce
12
Propagace - odborné noviny a časopisyReklama: - reklamní materiály předvádění na společenských akcíchPodpora prodeje – - méně agresivnější reklama Vztahy s veřejností: Osobní prodej - publikace - veřejné akce - novinky - angažovanost pro komunitu - nosiče vlastní identity - lobbistické aktivity - aktivní sociální odpovědnost
13
Finanční situace podniku Ukazatele zadluženostiUkazatele likvidity Ukazatele rentabilityUkazatele aktivity celková zadluženost rok 2004 54,64 % rok 200552,93 % podnik se nachází v riziku nedostátí závazku v jednotlivých letech došlo ke zrychlení obrátkovosti jednotlivých složek majetku ve sledovaném období došlo ke snížení ziskovosti
14
Marketingový průzkum veletrh zemědělské techniky Techagro 80 dotazovaných respondentů zdroj informovanosti: tisk, veletrhy, prodejci důvod zakoupení produktu: kvalita strojů kladné ohodnocení firmy spokojenost: servis, kvalita, přívětivost firmy důvod nekontaktování firmy: loajalita vůči jiné firmě Výsledky:
15
Diskuse zvýšení dotací, zvýšení poptávky pokles cen hlavních zemědělských komodit silná konkurence v odvětví prestiž a image firmy Agrotec kvalitní produkty a služby rozsáhlá prodejní a servisní síť méně agresivní reklama společenské akce malá flexibilita dodavatele Vnější prostředí firmy Vnitřní prostředí firmy
16
Děkuji za pozornost!
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.