Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilRadka Procházková
1
MARKETING Základy marketingu
2
Marketing Mercurius Mercator Market Der Markt
3
Definice marketingu dle Americké marketingové společnosti, 1985 “Marketing je procesem plánování a naplňování koncepce, oceňování, propagace a distribuce myšlenek, výrobků a služeb, který směřuje k uskutečnění vzájemné výměny, uspokojující potřeby jedinců.”
4
Produkt Správným skupinám zákazníků V pravý čas Na správném místě Za odpovídající ceny S přiměřenou propagací Lépe než konkurence
5
Product (produkt) hmotný nehmotný služba událost zkušenost zážitek místo myšlenka kampaň instituce činnost osoba demarketing
6
Place (distribuce) místo čas
7
Price (cena) Omezující vnější faktory ekonomické činitele právní činitele společenské činitele
8
Promotion (propagace) Public relations - publicita, sponzoring, vztahy s veřejností Reklama Přímé akce na podporu služeb, podpora prodeje (sales promotion) Direct marketing, přímý prodej
9
Další “P” public relations progress people perfection psychology participation partnership punctuality potential possibilities packaging
10
4P4 (a více) C Product People Consumer (spotřebitel) Customer (zákazník) Place (místo a čas)Convenience (pohodlí) Place (místo)Channels (distribuce) Price (cena)Cost (náklady) Promotion (propagace) Communication (komunikace) Competition (konkurence) Cooperation (spolupráce) Collaborators Company Skills Context
11
Historie marketingu 18. – 19. stol.: První formy marketingové komunikace tisk plakáty inzeráty 20: stol.: Hromadné sdělovací prostředky Ve 20. letech 20. stol., po 1. světové válce rádio biograf po 2. světové válce televize 21. stol. – návrat ke kořenům, přiblížení se zákazníkovi, uspokojování individuálních potřeb osobní komunikace (ne z očí do očí) internet e-mail
12
Koncepce Výrobní koncepce – dostatek zboží Výrobková koncepce - kvalita Prodejní koncepce – intenzívní propagace Marketingová koncepce Holistická koncepce
13
Marketing založený na vztazích Integrovaný marketing 4P Interní marketing Sociální zodpovědnost
14
Vývoj marketingu ´60 kreativita ´70 strategické plánování ´80 kvalita ´90 zákaznicky orientovaný marketing 21. st. informační společnost - IMC (Integrated marketing communication) Holistická koncepce
15
Základní koncepce marketingu a její vazby Potřeby, přání, poptávka Produkty Hodnota, náklady, uspokojení Směna, transakce, transfer Vztahy a sítě Trhy Prodejci, zákazníci, konkurence
16
Cíl marketingu Potřeby Přání Poptávka
17
Potřeby Přání Poptávka Deklarovaná Reálná Nevyřčená Potěšení Utajená
18
Standardy racionality Standard racionality momentálního cíle Standard racionality zájmu o sebe sama
19
Produkty Výrobky Služby Myšlenky
20
Soubor volby produktu Hodnota Náklady Uspokojení
21
Směna a transakce Strany Hodnota Komunikace Dodání Svoboda Jednání Pareto optimální Podmínky Doba Místo Právní systém Vymahatelnost Transfer
22
Vztahy a sítě Vztahový marketing Příčinně vztahový marketing Reciproční marketing
23
Trhy Prodejci a kupující Zboží, služby, peníze Komunikace, informace Vládní trhy Výrobci, domácnosti VF, spotřební předměty
24
Stavy poptávky Negativní poptávka Nulová poptávka Latentní poptávka Klesající poptávka Nepravidelná poptávka Rostoucí poptávka Plná poptávka Nadměrná poptávka Škodlivá poptávka
25
Udržení a uspokojení zákazníků Získat nové zákazníky Udržet si stávající zákazníky Reference spokojených a nespokojených Stížnosti a jejich vyřízení
26
Interní marketing a firemní kultura Symboly Hrdinové Rituály Hodnoty
27
Zákaznická spokojenost Překážky Organizovaný odpor Pomalé učení Teorie nicnedělání Teorie satisfakce Teorie aspirace Rychlé zapomínání
28
Společenská marketingová koncepce Úkoly firmy: Vychází z potřeb cílových trhů Určuje přání a zájmy cílových trhů Poskytuje uspokojení účinněji, efektivněji než konkurence Způsobem, který zachovává nebo zvyšuje blahobyt Spotřebitele a společnosti
29
Spotřebitelská přidaná hodnota Zisk zákazníka Celková spotřebitelská hodnota Celková spotřebitelská cena
30
Celková spotřebitelská hodnota Hodnota produktu Hodnota služeb Hodnota personálu Hodnota image
31
Celková spotřebitelská cena Peněžní cena Cena času Cena energie Cena psychiky
32
Vytváření zákazníků Peter Drucker Očekávaná hodnota, Skutečná hodnota, vnímaná výkonnost TCS total customer satisfaction Sledování a vyhodnocování zákaznické spokojenosti
33
Nástroje sledování a vyhodnocování zákaznické spokojenosti Pozorování Kniha přání a stížností Anketa a formuláře Krabice Telefon Web E-mail Mystery shopping
34
Hodnotový řetězec Michael Porter Primární činnosti Podpůrné činnosti
35
Analýzy přitahování a udržování zákazníků Podíl odpadlých zákazníků Počítání nákladů ztracených zákazníků Celoživotní hodnota zákazníků Náklady na získání zákazníků
36
Proces rozvoje zákazníků Zákazníci Předpokládaní Potenciální Diskvalifikovaní Poprvé nakupující Opětovní Klienti Partneři Neaktivní Bývalí
37
Úrovně marketingu Zisk Počet zákazníků VysokýPrůměrnýMalý HodněZodpovědnýReaktivníZákladní PrůměrněPreventivníZodpovědnýReaktivní MáloPartnerskýPreventivníZodpovědný
38
Přidávání užitků Přidávání finančních užitků Četnostní marketingové programy; FMP frequency marketing programs Klubové členství, zákaznické karty Přidávání společenských užitků Přidávání strukturálních vazeb
39
Zákaznická rentabilita Pravidlo 80:20 Vysoce rentabilní vs. ztrátový Zákazník; produkt
40
Komplexní řízení jakosti TQM total quality management Shoda jakosti Provedení jakosti Jakost – vnímána a oceněna zákazníkem Cílové trhy
41
Děkuji Vám za pozornost Celý text najdete na http://info.sks.cz/users/jo/ http://info.sks.cz/users/jo/ Odkaz: MAR_1 Nebo www.sks.cz www zaměstnancůwww.sks.cz © Radka Johnová, 2011
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.