Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilJulie Vlčková
3
Produktové balíčky samotné tvorbě produktu cestovního ruchu předchází mnoho kroků, bez nichž by nebylo možné produkt kvalitně vytvořit a představit ho na trhu produkt je v zásadě tvořen atraktivitami a infrastrukturou celého cestovního ruchu při realizaci produktů cestovního ruchu je třeba produkty aktualizovat a přizpůsobovat aktuálním trendům k tomu pomohou produktové balíčky, které cestovní kanceláře a dnes zejména turistické oblasti a turistická infocentra vytvářejí
5
Důvody pro vytváření produktů zvýšená spokojenost zákazníka, větší přitažlivost pro specifické cílové skupiny, zvyšování poptávky mimo sezónu, snadnější předpověď vývoje v podnikání, využívání atraktivit dané lokality, možnost pružnějšího využití nových trendů, stimulace opakovaného a častějšího využívání, zvýšení tržby a prodloužení délky pobytu
6
Důvody pro vytváření z pohledu zákazníka zajištění standardní kvality pro dobu pobytu, hospodárnost, plánování finančních zdrojů, vyšší pohodlí
7
…a papouškujeme dokola
8
Rodiny s dětmi rodiny s jedním a více dětmi nebo neúplné rodiny rysem rodinných dovolených je jejich délka, nejčastější jsou 2 až 3 dovolené v roce: 1x v létě, 1 x v zimě většinou se jedná o cesty na 7 až 14 dní cesty většinou plánují v době školních prázdnin – pozor, sezónní ceny!!!!! pro svou dovolenou vyhledávají méně vzdálené, bezpečné a snadno přístupné destinace, preferují spíše klidnější prostředí vhodná široká nabídka volnočasových aktivit - památky, zábavní parky, sportoviště a půjčovny sportovního vybavení, turistické a cyklistické trasy, lyžařské školy Nepodpořeny českou legislativou
9
Mladí cestovatelé děti do 14 let, mládež a studenti 5 až 25 let, někdy až do 30 let děti předškolního věku jezdí na dovolené a jiné výlety s doprovodem, převážně s rodiči či prarodiči - další možností jsou cesty organizované různými institucemi, včetně škol charakteristickým znakem skupiny mládež jsou nízké příjmy důvodem pro cestování bývá prohloubení vzdělání, kvalifikace, poznání nových kultur a destinací, naučení se novému jazyku, navázání kontaktů s novými lidmi, seznámení se s jinými životními styly, zábava a odpočinek, osamostatnění se apod. cesty mladých bývají zpravidla kratší ve srovnání s průměrnou délkou dovolené ostatních turistů Nákup letenek, segmentů dovolené v CK = strach z netu? Ba ne! Něco úplně jiného!!!
10
Senioři odlišnosti v motivaci, ve způsobu získávání informací, v aktivitách během dovolené vnímání pojmu senior není jednotné – marketingově již od 50 let, jinak 60 či 65 let a více senioři, kteří jsou již v důchodu, si můžou volný čas uspořádat podle sebe, nemusí se řídit dovolenou, a proto také často využívají pobytů mimo hlavní turistickou sezónu, které jsou levnější = snaha JHK: klouzavé prázdniny
11
Seniorský cestovní ruch seniorský cestovní ruch můžeme zařadit mezi sociální cestovní ruch senioři jsou na některé prvky více citliví, než ostatní věkové skupiny (vybavení hotelů, ceny, míra využívání služeb cestovních kanceláří a agentur, přístup poskytovatelů služeb) senioři, kteří mají dobrý zdravotní stav a úspory, mohou prožívat aktivní důchod (tedy cestovat) seniorský cestovní ruch se začal vyvíjet oproti ostatním formám cestovního ruchu se zpožděním
12
Zákazníci se zvláštními potřebami tyto zákazníky tvoří převážně tři hlavní skupiny: Handicapovaní VIP zákazníci Business klientela zákazníků=utajená dovolená do nákladů? podobně jako senioři představují i zákazníci se zdravotním postižením vysoce flexibilní segment, který není při cestování časově omezen na rozdíl od seniorů však tito lidé potřebují zvláštní péči zákazníci se zdravotním postižením jsou velmi nehomogenní skupinou obyvatelstva, a to v závislosti na typu jejich zdravotního postižení lze předpokládat, že vzhledem k procesu stárnutí populace se počet zdravotně postižených bude i nadále zvyšovat
13
Singles jedná se o mladé lidi (především obyvatele větších měst) bez závazků a s dostatečnými příjmy, kteří o sebe nechají rádi pečovat, touží po zážitcích, novinkách a luxusních věcech chrání si své soukromí, ale na druhou stranu se rádi seznamují pracují spíše duševně než fyzicky, a proto hledají například sportovně zaměřené wellness balíčky mužům je možné nabídnout například lezeckou stěnu, paintball či fitness centrum; ženy uvítají spíše jógu nebo lekce tance pro tento segment je důležitá možnost užití si zábavy oblíbené jsou například společné večerní programy, taneční večery, návštěva kasina, aj.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.