Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Produktové balíčky  samotné tvorbě produktu cestovního ruchu předchází mnoho kroků, bez nichž by nebylo možné produkt kvalitně vytvořit a představit.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Produktové balíčky  samotné tvorbě produktu cestovního ruchu předchází mnoho kroků, bez nichž by nebylo možné produkt kvalitně vytvořit a představit."— Transkript prezentace:

1

2

3 Produktové balíčky  samotné tvorbě produktu cestovního ruchu předchází mnoho kroků, bez nichž by nebylo možné produkt kvalitně vytvořit a představit ho na trhu  produkt je v zásadě tvořen atraktivitami a infrastrukturou celého cestovního ruchu  při realizaci produktů cestovního ruchu je třeba produkty aktualizovat a přizpůsobovat aktuálním trendům  k tomu pomohou produktové balíčky, které cestovní kanceláře a dnes zejména turistické oblasti a turistická infocentra vytvářejí

4

5 Důvody pro vytváření produktů  zvýšená spokojenost zákazníka,  větší přitažlivost pro specifické cílové skupiny,  zvyšování poptávky mimo sezónu,  snadnější předpověď vývoje v podnikání,  využívání atraktivit dané lokality,  možnost pružnějšího využití nových trendů,  stimulace opakovaného a častějšího využívání,  zvýšení tržby a prodloužení délky pobytu

6 Důvody pro vytváření z pohledu zákazníka  zajištění standardní kvality pro dobu pobytu,  hospodárnost,  plánování finančních zdrojů,  vyšší pohodlí

7 …a papouškujeme dokola

8 Rodiny s dětmi  rodiny s jedním a více dětmi nebo neúplné rodiny  rysem rodinných dovolených je jejich délka, nejčastější jsou 2 až 3 dovolené v roce: 1x v létě, 1 x v zimě  většinou se jedná o cesty na 7 až 14 dní  cesty většinou plánují v době školních prázdnin – pozor, sezónní ceny!!!!!  pro svou dovolenou vyhledávají méně vzdálené, bezpečné a snadno přístupné destinace, preferují spíše klidnější prostředí  vhodná široká nabídka volnočasových aktivit - památky, zábavní parky, sportoviště a půjčovny sportovního vybavení, turistické a cyklistické trasy, lyžařské školy  Nepodpořeny českou legislativou

9 Mladí cestovatelé  děti do 14 let, mládež a studenti 5 až 25 let, někdy až do 30 let  děti předškolního věku jezdí na dovolené a jiné výlety s doprovodem, převážně s rodiči či prarodiči - další možností jsou cesty organizované různými institucemi, včetně škol  charakteristickým znakem skupiny mládež jsou nízké příjmy  důvodem pro cestování bývá prohloubení vzdělání, kvalifikace, poznání nových kultur a destinací, naučení se novému jazyku, navázání kontaktů s novými lidmi, seznámení se s jinými životními styly, zábava a odpočinek, osamostatnění se apod.  cesty mladých bývají zpravidla kratší ve srovnání s průměrnou délkou dovolené ostatních turistů  Nákup letenek, segmentů dovolené v CK = strach z netu? Ba ne! Něco úplně jiného!!!

10 Senioři  odlišnosti v motivaci, ve způsobu získávání informací, v aktivitách během dovolené  vnímání pojmu senior není jednotné – marketingově již od 50 let, jinak 60 či 65 let a více  senioři, kteří jsou již v důchodu, si můžou volný čas uspořádat podle sebe, nemusí se řídit dovolenou, a proto také často využívají pobytů mimo hlavní turistickou sezónu, které jsou levnější = snaha JHK: klouzavé prázdniny

11 Seniorský cestovní ruch  seniorský cestovní ruch můžeme zařadit mezi sociální cestovní ruch  senioři jsou na některé prvky více citliví, než ostatní věkové skupiny (vybavení hotelů, ceny, míra využívání služeb cestovních kanceláří a agentur, přístup poskytovatelů služeb)  senioři, kteří mají dobrý zdravotní stav a úspory, mohou prožívat aktivní důchod (tedy cestovat)  seniorský cestovní ruch se začal vyvíjet oproti ostatním formám cestovního ruchu se zpožděním

12 Zákazníci se zvláštními potřebami  tyto zákazníky tvoří převážně tři hlavní skupiny:  Handicapovaní  VIP zákazníci  Business klientela zákazníků=utajená dovolená do nákladů?  podobně jako senioři představují i zákazníci se zdravotním postižením vysoce flexibilní segment, který není při cestování časově omezen  na rozdíl od seniorů však tito lidé potřebují zvláštní péči  zákazníci se zdravotním postižením jsou velmi nehomogenní skupinou obyvatelstva, a to v závislosti na typu jejich zdravotního postižení  lze předpokládat, že vzhledem k procesu stárnutí populace se počet zdravotně postižených bude i nadále zvyšovat

13 Singles  jedná se o mladé lidi (především obyvatele větších měst) bez závazků a s dostatečnými příjmy, kteří o sebe nechají rádi pečovat, touží po zážitcích, novinkách a luxusních věcech  chrání si své soukromí, ale na druhou stranu se rádi seznamují  pracují spíše duševně než fyzicky, a proto hledají například sportovně zaměřené wellness balíčky  mužům je možné nabídnout například lezeckou stěnu, paintball či fitness centrum; ženy uvítají spíše jógu nebo lekce tance  pro tento segment je důležitá možnost užití si zábavy  oblíbené jsou například společné večerní programy, taneční večery, návštěva kasina, aj.

14

15


Stáhnout ppt "Produktové balíčky  samotné tvorbě produktu cestovního ruchu předchází mnoho kroků, bez nichž by nebylo možné produkt kvalitně vytvořit a představit."

Podobné prezentace


Reklamy Google