Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ČESKÁ AGENTURA NA PODPORU OBCHODU/CZECHTRADE Specifická hlediska obchodování s Ukrajinou CzechTrade Praha, 13.12. 2006 Aleš Synek vedoucí zahraniční kanceláře.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ČESKÁ AGENTURA NA PODPORU OBCHODU/CZECHTRADE Specifická hlediska obchodování s Ukrajinou CzechTrade Praha, 13.12. 2006 Aleš Synek vedoucí zahraniční kanceláře."— Transkript prezentace:

1 ČESKÁ AGENTURA NA PODPORU OBCHODU/CZECHTRADE Specifická hlediska obchodování s Ukrajinou CzechTrade Praha, 13.12. 2006 Aleš Synek vedoucí zahraniční kanceláře CzechTrade Ukrajina

2 2 Zahraniční kanceláře Belgie (Brusel) Brazílie (Sao Paolo) Bulharsko (Sofia) Čína (Šanghaj) Dánsko (Kodaň) Egypt (Káhira) Francie (Paříž) Chorvatsko (Záhřeb) Indie (Bombaj) Irsko (Dublin) Itálie (Milán) Kanada (Toronto) Litva (Vilnius) Lotyšsko (Riga) Maďarsko (Budapešť) Mexiko (Mexiko City) Německo (Kolín n. R.) Nizozemsko (Rotterdam) Polsko (Varšava) Rakousko (Vídeň) Rumunsko (Bukurešť) Rusko (Jekatěrinburk) Rusko (Moskva) Rusko (Petrohrad) Srbsko a Černá hora (Bělehrad) Španělsko (Madrid) Švédsko (Stockholm) Turecko (Istanbul) Ukrajina (Kyjev) USA (Chicago) Velká Británie (Londýn)  www.czechtradeoffices.com

3 3 Zahraniční kancelář CzechTrade Ukrajina – počátek fungování konec roku 2000

4 4 Ukrajina – základní informace o teritoriu Rozloha: 603,7 tis. km2 Počet obyvatel: cca 47,1 mil. Úřední jazyk: Ukrajinština Hlavní město: Kyjev (2,6 milionu obyvatel) Další velká města: Charkov (1,47 mil.), Dněpropetrovsk (1,1 mil.), Doněck (1, 01 mil.), Oděsa (1,1 mil.), Lvov (cca 1 mil.)

5 5 Ukrajina – základní informace o teritoriu

6 6 Ekonomická charakteristika země  Základní markoekonomické ukazatele 200120022003200420052006 (k 1. 11.) HDP, růst %9,25,29,411,72,66,5 HDP/ob. ($)7858831 0401 3401 7161 860 Inflace, růst %6,1-0,68,212,310,38,7 1 Nezaměstnanost (%) 10,99,69,18,67,23,3 1) Říjen 2006

7 7 Ekonomická charakteristika země  Podíl odvětví na tvorbě HDP (údaje v mld. hřiven, běžné ceny) 20022003200420052006 (1.pol., tempo růstu v %) Průmysl61,874,889,0108,73,6 Stavebnictví7,79,814,4 6,5 Zemědělství29,428,737,240,43,4 Obchod24,630,741,148,88,6 Doprava27,531,942,751,08,0

8 8 Obchodní výměna ČR - Ukrajina  Dynamika obchodní výměny 2000-2006  (česká statistika, mil. $) 200120022003200420052006 (leden- září) Vývoz z ČR Dovoz Obrat Bilance 185,3 256,9 442,2 -71,6 212,0 289,9 501,9 -77,9 261,7 348,2 609,9 -86,5 463,4 565,7 1 029,1 - 102,3 702,3 681,3 1381,0 18,0 724,9 443,7 1168,6 281,2

9 9 Základní informační zdroje I  Hlavní ukrajinské vyhledávače  www.meta.ua www.bigmir.net   www.customs.com.ua  Celní sazebník Ukrajiny

10 10 Základní informační zdroje II  Největší pořadatelé výstav:   Kyjevskij Meždunarodnyj Kontraktovyj Jarmarok www.kmkya.kiev.ua  International Exhibition Centre www.pe.com.ua  Acco International www.acco.kiev.ua  Primus Ukrajina www.primus.kiev.ua  Euro Index www.euroindex.ua  Premier Expo www.iec-expo.com.ua  Auto Expo www.autoexpo.com.ua  Medvin www.medvin.kiev.ua  MSI Fairs and Exhibitions, www.msiexpo.ru  ExpoDonbass www.expodon.dn.ua

11 11 Základní informační zdroje III  Teritoriální informace o Ukrajině:  CzechTrade + BusinessInfo  www.czechtrade.cz, www.businessinfo.cz  Ministerstvo zahraničních věcí ČR  www.mzv.cz  PriceWaterhouseCoopers  www.pwc.com

12 12

13 13 Strategie na období 2006-2008: prioritními tématickými oblastmi bude v tomto období Export, Evropská unie, Elektronické databáze či informační databáze.  Aplikace Interaktivních formulářů  Teritoriální informace  Exportní příležitosti  Životní situace/průvodce pro podnikatele  Aktuální témata  Přístupnost portálu Průměrná měsíční návštěvnost v roce 2005: 60.126

14 14

15 15 Regionální konzultanti CzechTrade + regionální exportní místa (REM)

16 16 Regionální konzultanti CzechTrade + regionální exportní místa (REM)  Základní informace o nabízených službách CT, exportních programech aj. poskytují regionální konzultanti.  Exportní záměr klienta je řešen vždy individuálně ve spolupráci se zahraničními kancelářemi CzechTrade.

17 17 Služby pro české firmy - - cla, technické překážky, výstavy,…. - - obchodní kontakty (CT Praha, CT Ukrajina) – Kompass ČR x UA - - ověření zájmu u potenciálních obchodních partnerů – JAK? - - doprovod firem při jednáních, prezentace - - průzkum trhu - - výstavy (OFÚ ČR, výstavy CT, firmy – Marketing, Aliance) - - individuální zadání firmy – CT Ukrajina, partnerské subjekty na UA

18 18 Exportní marketingová podpora Dotační programy Využijte dotace pro posílení vašich zahraničních aktivit CzechTrade Vám pomůže začlenit dotační programy do exportního plánu Vaší firmy Program Marketing Program Aliance www.czechtrade.cz/info/dotace  ÚSPORA NÁKLADŮ

19 19 Služby pro zahraniční klienty YCS  Pomoc při nalezení nového nebo alternativního dodavatele výrobku nebo služeb, o které má zahraniční firma zájem  Obchodní schůzky  Návazná služba – organizace jednání s českými firmami  Další služby  Zahraniční zástupci, zahraniční nabídky

20 20 DĚKUJI VÁM ZA POZORNOST A PŘEJI VŠE DOBRÉ BĚHEM BLÍŽÍCÍCH SE VÁNOČNÍCH SVÁTKŮ! Aleš Synek CzechTrade Ukraine ul. Ivana Franko 40 010 30 Kiev UKRAINE tel.: +380 (44) 238 61 30, fax: + 380 (44) 239 18 50 email: kiev@czechtrade.cz www.czechtrade.cz


Stáhnout ppt "ČESKÁ AGENTURA NA PODPORU OBCHODU/CZECHTRADE Specifická hlediska obchodování s Ukrajinou CzechTrade Praha, 13.12. 2006 Aleš Synek vedoucí zahraniční kanceláře."

Podobné prezentace


Reklamy Google