Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilBohumír Doležal
1
NEDOKONALÉ TRHY Cíle: Vysvětlit co jsou nedokonalé trhy, proč existují, jakou roli má informace.
2
DOKONALÝ TRH 1. 1.D OKONALÁ INFORMOVANOST KUPUJÍCÍCH A PRODÁVAJÍCÍCH. 2. 2.N ULOVÉ NÁKLADY NA ZMĚNU DODAVATELE. 3. 3.H OMOGENNÍ PRODUKT. 4. 4.V ELKÝ POČET PRODÁVAJÍCH.
3
DOKONALE ELASTICKÁ INDIVIDUÁLNÍ POPTÁVKA NA DOKONALÉM TRHU R OVNOVÁŽNÁ CENA JE 50 K Č, MŮJ PODÍL X. K DYŽ BUDU PRODÁVAT ZA 51 K Č, NEPRODÁM NIC. K DYŽ BUDU PRODÁVAT ZA 49, OBSADÍM CELÝ TRH.
4
MONOPOLISTICKÁ KONKURENCE H ETEROGENITA ( DIFERENCIACE ) PRODUKTU. N APŘ. SNAHA ODLIŠIT SE, BÝT KVALITNĚJŠÍ, POSKYTOVAT LEPŠÍ SLUŽBY. P ŘÍKLADY : RESTAURACE, KAVÁRNY, VÝROBCI NÁBYTKU. R OZMANITOST ZVYŠUJE UŽITEČNOST PRODUKTU ( LIDÉ SI MOHOU VYBRAT TO, CO JIM VYHOVUJE ). J DE O KOMBINACI MONOPOLU A KONKURENCE ( NAPŘ. ŠKODOVKY DĚLÁ POUZE Š KODA, MÁ NA NĚ MONOPOL ).
5
OLIGOPOL M ALÝ POČET FIREM NA TRHU. J EDNOTLIVÁ FIRMA OVLIVŇUJE DĚNÍ NA TRHU. P ŘÍKLADY : ENERGETIKA, LETECKÉ SPOLEČNOSTI, MOBILNÍ OPERÁTOŘI. M ENŠÍ MNOŽSTVÍ PRODUKTU, VYŠŠÍ CENY.
6
NEDOKONALÉ TRHY A INFORMACE N A ZÍSKÁNÍ INFORMACÍ JE TŘEBA VYNALOŽIT NÁKLADY. N APŘ. SPOTŘEBITELÉ NEBUDOU OBCHÁZET VŠECHNY OBCHODY S OBUVÍ, NEBUDOU VOLAT VŠEM INSTALATÉRŮM, NESEŽENOU INFORMACE O KVALITĚ VŠECH NEMOCNIC V ČR. R EKLAMA ZVYŠUJE INFORMOVANOST, TAKŽE VLASTNĚ SNIŽUJE NEDOKONALOST TRHŮ. ( MOŽNOST MANIPULACE LŽIVOU REKLAMOU )
7
INFORMACE A PODNIKATELÉ S PRÁVNÉ INFORMACE VYTVÁŘEJÍ PODNIKATELSKÉ PŘÍLEŽITOSTI. K DYŽ VÍTE, KDE LZE KOUPIT LEVNĚJŠÍ JABLKA, MŮŽETE JE NAKOUPIT A PŘIVÉZT NA TRH DO P RAHY. K DYŽ MÁTE AUTOBAZAR, VÍTE LÉPE NEŽ ZÁKAZNÍCI JAK DOBŘE KOUPIT A PRODAT, PROTOŽE DLOUHODOBĚ SBÍRÁTE INFORMACE O TRHU. K DYŽ VÍTE, ŽE VE MĚSTĚ CHYBÍ SLUŽBA DOMÁCÍ PÉČE A LIDÉ SI JI RÁDI ZAPLATÍ. T O ZNAMENÁ, ŽE LIDÉ VYDĚLÁVAJÍ NA TOM, ŽE TRHY JSOU NEDOKONALÉ ( EXISTUJE MEZERA NA TRHU ).
8
PODNIKATELÉ INOVACE: N EJDŮLEŽITĚJŠÍ PODNIKATELSKOU AKTIVITOU JSOU INOVACE. I NOVACE JE UVEDENÍ NOVÉHO VÝROBKU NEBO SLUŽBY NA TRH. P ŘEKVAPIVĚ PODNIKÁNÍ VZKVÉTÁ NA NEDOKONALÝCH TRZÍCH. PODNIKATELÉ A STÁT: K DYŽ MEZERU NA TRHU ZAPLNÍ STÁT, TAK ZMIZÍ PŘÍLEŽITOSTI PRO PODNIKATELE. J SOU Z TRHU VYTLAČENI.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.