Was ist eine Bachelorarbeit?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zájmenná příslovce Zájmenná příslovce vznikají z předložek a ukazovacích nebo tázacích zájmen. Zájmenná příslovce.
Advertisements

Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Německý jazyk Školní rok: 2010 Jméno učitele: Mgr. Kateřina Vlachová
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Materiál je v souladu s ŠVP ZŠ Vrbno pod Pradědem
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová
Digitální učební materiál
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_196 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Jitka Klauberová PředmětNěmecký.
Digitální učební materiál
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_181 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Jitka Klauberová PředmětNěmecký.
Stadtverkehr - Verkehrsmittel
Digitální učební materiál
Ferien - Reiseziele Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Was ist eine Bachelorarbeit? Sinn & Zweck, Zielsetzung & Thema sowie Bewertungskriterien.
Was ist eine Bachelorarbeit? Sinn & Zweck, Zielsetzung & Thema sowie Bewertungskriterien.
Wir treiben Sport / 1 / BADEN. Přečti, přelož a řekni, jak je to u vás. Nová slovíčka hledej ve slovníku. Sehr oft fahren wir nach Waldmünchen oder nach.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_Lebensstationen.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_113  Licence: CC BY-NC-SA 3.0 
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Tschechien – Schulsystem Autor: Mgr. Kostiuková N.
Wir lieben die neue Technik.. Odhadneš? der PC počítač das Notebook,der Laptop notebook die senden poslat mail im Internet sein být na internetu.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_11_Konjunktionen_IA TEMA:Jazyková kompetence.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Berlin - Bilder Autor: Ing. Vladimíra Brumková.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09C_02 Schulsystem in der BRD TEMA:Reálie.
DEUTSCH MIT MAX 2 LEKTION 6 Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní.
S CHRITTE 2 L EKTION 10 B EIM A RZT - U LÉKAŘE Autor: Mgr.Marcela Smutková.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_167  Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_31_NJ9_Wiederholungstest 5/II TÉMA: Wiederholungstest ČÍSLO PROJEKTU:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_SEI_15_SÄTZE.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_ Autor.
3.A, Gymnázium Šternberk, Er reiste in die Tschechische Republik seit Er besuchte Karlsbad, Teplice und Marienbad. Er liebte Karlsbad.
S CHRITTE 2 L EKTION 9 I N DER FREMDEN S TADT Autor: Mgr.Marcela Smutková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_4_INOVACE_NEJ2 Název školy SPŠ a SOŠGS Most PředmětNEJ Tematický.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_168_VEDLEJŠÍ VĚTY, SPOJKA WEIL Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Was macht oft Probleme.
S CHRITTE 2 L EKTION 11 I N DER S TADT UNTERWEGS Autor: Mgr.Marcela Smutková.
Tagesprogramm VY_32_INOVACE_02-31 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Cvičení na.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Arbeitslosigkeit. Název školy:Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_3_INOVACE_NEJ53 Název školy SPŠ a SOŠGS Most PředmětNEJ Tematická.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ilona Šolcová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_NEMCINA_RECOVE_DOVEDNOSTI_17.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_17 Lokale Präpositionen TEMA:Jazyková.
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_ Německý jazyk 7.-9.r. TEMA: Wochenplan ČÍSLO.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_ Autor.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SŠ a VOŠ České Budějovice Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Wiederholung 1.-3.
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375 Jméno autora: Mgr. Jana Písaříková Název: VY_32_INOVACE_459 Nj/9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma hodiny:
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_12_Konjunktionen_IB TEMA:Jazyková kompetence.
F REUNDSCHAFT UND LIEBE F REUNDSCHAFT UND LIEBE PhDr. Taťána Tonová.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_HOU_02_BERLIN_VSTUP.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_34_Německý jazyk_věty jednoduché_souvětí Číslo.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Konjugation der Hilfsverben
DEUTSCH MIT MAX LEKTION 4
Temporalsätze VEDLEJŠÍ VĚTY ČASOVÉ Mgr. Alena Písaříková.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Wohnen
Tschechien – Schulsystem
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Was ist eine Bachelorarbeit? Sinn & Zweck, Zielsetzung & Thema sowie Bewertungskriterien

Seminarplan (1) Wozu eine schriftliche Arbeit an der Universität? (2)      Themenwahl und Formulierung einer Fragestellung (Arbeitshypothese) (3)      Bewertungskriterien (4)      Formalien

Vom Sinn und Zweck einer BA „Vypracováním bakalářské práce má student prokázat schopnost samostatně využívat teoretické a metodologické poznatky získané během studia a aplikovat je při řešení konkrétního tématu.“ (Němec/Šedinová, Doporučení, zdroj: http://moodlinka.ped.muni.cz/mod/book/view.php?id=9100)

Was lerne ich dadurch? Merke: Die Arbeit schreibe ich in erster Linie nicht für andere, sondern FÜR MICH SELBST!

1) Informationsbeschaffung Es gibt viele Wege, die nicht über google.cz führen. Entscheidend ist die richtige Auswahl.

2) Verarbeitung und Bewertung Den richtigen Platz im Gesamtbild finden. Nur wer die Übersicht behält, versteht um was es geht. Auf die eigene (begründete!) Meinung kommt es an.

3) Präsentation „Der Experte bin ich“ Wie erkläre ich jemandem die Dinge, die ich herausgefunden habe, so, dass er/sie alles versteht? Was muss man wissen um zu verstehen, was ich sagen will?

Was eine Bachelorarbeit NICHT ist: Eine Enzyklopädie Eine Materialsammlung Eine schriftliche Prüfung Eine Übung im Schönschreiben Ein Forschungsbericht zur Erlangung des Nobelpreises Ein Erlebnisaufsatz

Themenwahl & Fragestellung 1) Wie finde ich mein Thema? 2) Fragestellung 3) Hypothesenbildung und Überprüfung 4) Arbeitsplan: das „Projekt“

Themengebiete (Lehrstuhl für Deutsch) Linguistik Morphologie, Syntax, Lexikologie, am Korpus… Translatologie Didaktik Literatur Literaturgeschichte, Literaturanalyse … Landeskunde Geschichte

Vom Allgemeinen zum Besonderen T h e m e n g e b i e t Thema Fragestellung/Problem Titel der Arbeit

(2) Fragestellung entwickeln I Die Aussagen über das Untersuchungsobjekt sollen neu sein oder es von einer anderen Seite her beleuchten, als dies in bisherigen Publikationen geschehen ist (Umberto Eco). Die Gefahr: Kompilat („Zusammenstellung“ allgemeinen, aus verschiedenen Quellen übernommenen Informationen)

(1) Themenfindung Die Suche beginnt „…zpravidla dva roky před plánovaným ukončením studia“ (Němec/Šedinová, Doporučení) eigene Erfahrungen/Interessen Themenbereiche am Schwarzen Brett/im IS Erste Orientierung (Lexika und Nachschlagewerke) Gespräch mit dem Lehrenden Eingrenzung des Themas (!!!)

(2) Fragestellung entwickeln II Aus der Lektüre und Gesprächen ergibt sich eine FRAGESTELLUNG oder ein PROBLEM: Was möchte ich wissen? Was ist in der Literatur noch unklar? Was müsste man überprüfen? Worin sind sich die Autoren uneins? Was wurde im Ausland, aber noch nicht in der ČR untersucht?

Der Titel der Arbeit Steckt den „Frageraum“ ab, in dem sich die Arbeit bewegt: - ist sinnvoll abgegrenzt, enthält noch nicht die Ergebnisse, zeigt die Richtung der Arbeit an, kann nach Abschluss der Arbeit modifiziert werden.

Arbeitstitel I: Geeignet? Ungeeignet? Sprachwissenschaft (a)    Die reflexiven Verben im Deutschen und Tschechischen (b)   Tschechische reflexive Verben sind im Deutschen meist nicht reflexiv (c) Zur Wiedergabe des tschechischen Dativ-Reflexivpronomens im Deutschen: Ein Vergleich anhand des tsch.-dt. parallelen Korpus

Arbeitstitel II Literaturwissenschaft (a) Mein Lieblingsbuch (b)   Goethes Leben und Werk (c)    Das Bild des Andersnationalen in P. Härtlings „Božena“ (d)   Der Vater-Sohn Konflikt in Peter Schneiders Erzählung ‚Vati hat gesagt’

Arbeitstitel III Landeskunde (a) Warum Schröder die Wahl verlor (b)   Das Wahlsystem der Bundesrepublik Deutschland (c)    Die Wahlen zum Bundestag seit 1949 (d)   Wie kam es zu den Neuwahlen 2006 und wie wurde das gewählte Verfahren bewertet? (e)    Die Neuwahlen zum Bundestag 2006: Verfassungstheorie und –praxis der BRD.

Arbeitstitel IV Didaktik (a) Grammatik im Deutschunterricht (b) Kompetenz Leseverstehen in Lehrwerken für Sekundarstufe I (c) Kinder lernen in guter Atmosphäre besser (d) Ausflug nach Wien

(3) Hypothesenbildung Jede Arbeit sollte von einer Hypothese ausgehen. Eine ‚Hypothese‘ ist eine Vermutung, wie es sein könnte. Sie muss so formuliert sein, dass man sie überprüfen kann. Die Arbeit dient dazu, die Hypothese zu überprüfen. Probeaufgabe: Versuchen Sie, Hypothesen zu den eben genannten Arbeitstiteln (I-IV) zu formulieren!

(4) Projekt einer BA dient als Arbeitsplan für Studierende und Betreuer, dient als Beleg für die Annahme des Themas, muss im IS gespeichert sein bis zum Ende des 4. Semesters, Pfad: www.ped.muni.cz/wstud/ > státní zkoušky > obecné informace > projekt diplomové a bakalářské práce

Projekt bakalářské práce OSNOVA PROJEKTU 1.      Vymezení řešené problematiky a základních pojmů (dle tématu práce) 2.      Shrnutí dosavadního stavu řešení či poznání (stručná rešerše, východisko pro cíl práce, formulace výzkumných problémů apod.) 3.      Cíl práce 4.      Pracovní postup (přístup k řešení, metody, techniky, nástroje apod.) 5.      Organizační, materiální a finanční zabezpečení práce (časový harmonogram práce aj.) 6.      Předpokládané využití výsledků (způsoby prezentace, publikace apod.) 7.      Seznam literatury a odkazů (citované a výchozí informační zdroje)