Marketing atraktivit Vybrané aplikace marketingu cestovního ruchu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Aktivity města Chrudim v oblasti podpory rozvoje cestovního ruchu
Advertisements

Klub UNESCO Kroměříž byl založen dne 9. září 1991 představiteli společenského, kulturního a politického života Kroměříže s cílem naplňování programu UNESCO.
Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Možnosti dotací a grantů pro CR v roce • Projektová dokumentace • Souhlas stavebního úřadu • Vyřešené majetkové vztahy k nemovitostem • Prostředky.
Chrudimsko-Hlinecko Informační a propagační kampaň Turistické oblasti Chrudimsko – Hlinecko Minikonference cestovního ruchu Chrudim – 10. duben 2010.
Setkání informačních center Zlínského kraje Kroměříž
Geografie cestovního ruchu
… správný cíl vaší cesty!
Volný čas a kultura Kultura pro děti a kultura dětí.
Národní informační portál s podporou call centra (NIP) Fórum cestovního ruchu listopadu 2011 Pardubice.
Tématické stezky zaměřené na cestovní ruch Stezka řemesel v Livradois-Forez v oblasti Auvergne.
Prioritní osa 2 Rozvoj cestovního ruchu výstavba, technické zhodnocení turistické infrastruktury (např.: kongresových či lázeňských center, sportovně rekreačních.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_99.
Jméno autora: František Sajdl Třída/ročník: H3A, 3.ročník
Prezentace turistické oblasti
Územní a hmotné podmínky rozvoje cestovního ruchu ČR - DSO Tato distanční studijní opora vznikla v roce 2005 z velké většiny jako praktický dílčí výstup.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Památky UNESCO v ČR Jiří Novák
 POTENCIÁLNÍ ROZVOJOVÉ MOŽNOSTI VYSOČINY Pobytová turistika v ekologicky nezatížené přírodě Městská kulturně-poznávací turistika.
Management cestovního ruchu
CESTOVNÍ RUCH. Cestovní ruch mladé odvětví hospodářství mladé odvětví hospodářství návaznost dalších služeb - dopravy, ubytování a stravování, služby.
Přírodní předpoklady cestovního ruchu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, UNESCO,
Didaktické metody pro výuku cestovního ruchu na školách.
ePraha a podpora turismu Ivan Seyček Magistrát hl. m. Prahy ePraha ISSS/LORIS/V4DIS ePraha a podpora turismu.
CESTOVNÍ RUCH Předpoklady cestovního ruchu Rozmístění cestovního ruchu
CESTOVNÍ RUCH.
Iniciativa EQUAL v ČR. Iniciativa EQUAL Samostatná forma pomoci ze strukturálních fondů týkající se mezinárodní spolupráce při prosazování nových prostředků.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_66.
Kulturní předpoklady cestovního ruchu Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
Dostupnost objektů cestovního ruchu k síti cyklistických tras (na příkladu Olomouckého kraje v prostředí GeoMedií) Milan JINDÁČEK Vedoucí bakalářské práce:
Venkovská turistika podnikatelské minimum
Turistická sezona, cestovní ruch a služby ve Středočeském kraji Ing. Miloš Petera, hejtman Středočeského kraje.
Předpoklady cestovního ruchu
Distribuce umění a kulturního dědictví. Faktory ovlivňující distribuci Místo, budova, sídlo organizace Odvětví nebo hlavní předmět činnosti organizace.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena hotelových služeb.
TURISTICKÉ OBLASTI JIHOMORAVSKÉHO KRAJE C Z.1.07/1.4.00/ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; C Z.1.07/1.4.00/
NOVÁ TVÁŘ ÚSTECKÉHO KRAJE TISKOVÁ KONFERENCE Krajský úřad Ústeckého kraje.
Sdružení Český ráj Destinační management v TR Český ráj.
Marketingové aktivity sdružení České dědictví UNESCO.
OSTRAVSKÉ VÝSTAVY, a. s. Veletrh DOVOLENÁ a REGION 7. –
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
Projekt 2 -Studie vybrané destinace v cestovním ruchu se zaměřením na sportovní aktivity 1)Rozdělení studentů do dvou až tříčlenných týmů 2)Výběr destinace.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Cestovní ruch.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Package, Programming.
Česko – cestovní ruch VY_32_Inovace_18KR-7 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
 Hrady, zámky, zříceniny ▪ Spolupráce s NPÚ – francouzský rok kultury  Technické památky ▪ Zejména Ještěd – 40 let od otevření ▪ Spolupráce – Hotel.
 Multimediální prezentace  Portály  Film  Spoty  Propagační materiály  Veletrhy, prezentační akce  Printová prezentace  Křehká krása, vybroušená.
Systém trvale udržitelného rozvoje podnikání pro město Aš Skupina 4.
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Cestovní ruch I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
statutární náměstkyně hejtmana
Marketingová strategie 2018 Jižní Čechy Pohodové
Program rozvoje cestovního ruchu JMK ANALYTICKÁ ČÁST
Prioritní osa 2 Interreg V-A Česká republika – Polsko Společný sekretariát, Hálkova 2, Olomouc
Cenová politika – klíčová slova
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Značka „Českosaské Švýcarsko
Postavení CR v hospodářství
Organizačně-právní podmínky fungování ekonomiky cestovního ruchu v Polsku Dr. Piotr Gryszel, Ph.D.
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
V hotelnictví a cestovním ruchu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Nemovité kulturní památky na území obcí Jihomoravského kraje
Česká republika Cestovní ruch ZŠ Hejnice 2010 Mgr. Jan Kašpar.
ZÁKLADNÍ KLASIFIKAČNÍ SCHÉMA TURISMU
ČLENĚNÍ CESTOVNÍHO RUCHU
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Transkript prezentace:

Marketing atraktivit Vybrané aplikace marketingu cestovního ruchu: Marketing destinací Marketing dlouhodobě udržitelného rozvoje Marketing ubytovacích služeb Marketing lodní a letecká doprava Marketing cestovních kanceláří

Klíčová slova Atraktivita cestovního ruchu, přírodní atraktivita, turistická atraktivita, atrakce cestovního ruchu

Marketing atraktivit - definice Návštěva atraktivit je významným motorem cestovního ruchu. Rozeznáváme: Přírodní atraktivity Kulturní atraktivity Atrakce cestovního ruchu

Přírodní atraktivita def.: spočívá v zajímavých zvláštních, vyjímečných, ale i typických vlastnostech přírodního prostředí Rozlišujeme: V horských oblastech – vysoké hory, vyhlídky do údolí, skalní města, ledovce, propasti, jeskyně V přímořských a ostrovních oblastech – pláže, atoly, korálové útesy Ve vulkanických oblastech – činné a vyhaslé sopky, gejzíry, termální prameny Ostatní – pralesy, národní parky, tripické deštné pralesy

Přírodní aktraktivita - problémy Možnosti návštěv přírodních atraktivit jsou limitovány – počet lidí na vyhlídce Spojováno s příznivým počasím Ve většině případů sezónní využití cestovního ruchu – je třeba najít využití i mimo sezónu

Kulturní atraktivita Def.: založena na historickém kulturním dědictví, na minulých a současných tradicích obyvatel destinace Rozeznáváme: Architektura - hrady, zřiceniny, zámky, historické zahrady, městské památkové rezervace, venkovské památkové rezervace Kulturní akce – lidové slavnosti, festivaly, koncerty, výstavy, vernisáže, galerie – třeboňské kaprové slavnosti

Kulturní aktraktivita - problémy Je třeba nalézt optimální způsob a míru (intenzitu) využití Fyzické opotřebení atraktivity Folklorizace Místní obyvatelstvo

Atrakce cestovního ruchu Def.: druh lidmi vytvořené atraktivity, motivací vzniku je zisk vytvořený na základě příjmů od návštěvníků Rozeznáváme: Organizované stavby – rozhledna, bludiště Představení, akce, události – letní Shakespearovské slavnosti Tématické parky (aquapark, dinopark, miniaturní města, zábavní parky, westernové městečko) Stálé výstavy a muzea specifického charakteru – muzeum voskových figur, veteránů Tématické akce – světová výstava, olympiáda

Atrakce cestovního ruchu - problémy Místní obyvatelstvo Globalizační vlivy

Příklady atraktivit

Charakteristika trhu atraktivit Trh jednotlivých atraktivit se liší: Vzdáleností, kterou jsou lidé ochotni překonat (Disney Word) Frekvencí návštěv atraktivit (Niagárské vodopády x hrad Bítov) Motivací pro návštěvy atraktivit (Mnichov – OctoberFest x olympijský areál) Segmentací cílových skupin atraktivit (vzdělávací skupiny, podnikové akce, dětské atrakce) Zemí původu návštěvníka (Japonci) Typ atraktivity – někteří návštěvníci navštěvují jen jeden typ atraktivity, někteří vůbec nic

Cenová politika Nulové vstupné – atraktivity ve státním vlastnictví, subvencované atraktivity Systémy slev pro rozdílné cílové skupiny – rodinné vstupné, vstupné mimo sezónu, 2 za cenu jednoho, sociální slevy – senioři, studenti Pozitivní cenová diskriminace Protihodnota může být důležitější než samotná cena. Vyšší cena za odpovídající protihodnotu (vstupné na zámek vranov nad Dyjí – filmová lokalita) Cenová segmentace – rozdělení ceny – hrad Bítov Nabalování ceny – ZOO Brno

Cenová segmentace př. hrad Bítov Okruh Základní vstupné Snížené vstupné 1.okruh - Palác Mimo sezónu: 65 V sezóně: 85 Mimo sezónu: 40 důchodci, 30 studenti 10 děti do 6ti let Zdarma invalidé V sezóně: 50 důchodci, 40 studenti 2.okruh - Zbrojnice 85 Zdarma děti do 6ti let 3.okruh - Vodní svět - strašidla 15 4.okruh - Kaple 10 5 5. okruh - ZOO barona Haase 30 20

Propagace atraktivit Omezené prostředky na propagaci Tisková média – noviny, časopisy Brožury – nejdůležitější propagační prostředek – cíl vzbudit zájem a nabídnout doplňující informace (ubytování, strava) Informace na webu – , vlastní web, turistické portály Merchandising

Merchandising Def.: Slovo merchandising (čti „merčendajzing“) pochází z anglického výrazu a má dva smysly. Jako podstatné jméno „the merchandise“ znamená zboží, jako sloveso „to merchandise“ znamená vystavovat zboží.

Marketing atraktivit - shrnutí V současnosti je cestovní ruch zaměřen na aktivním využívání a vyhledávání atraktivit, to může vést k problémům. Aktivní přístup k zatraktivnění místa – např. Zařazení místa do Seznamu přírodního a kulturního dědictví UNESCO.

Otázky k zamyšlení Zvolte tři různé typy atraktivit cestovního ruchu v Jihomoravském kraji a zamaslete se nad trendy jejich rozvoje. Zvolte jeden ze zábavních parků a popište jeho strategii, segment zákazníků, nabízené atrakce, cenovou politiku a další marketingové aspekty Proč se v souvislosti s atraktivitami cestovního ruchu hovoří o sezónnosti?