Příspěvek k workshopu Propagace moderních výukových metod MUDr. Jitka Feberová, Ph.D. knihovna.cuni.cz
Dostala jsem tyto otázky Odkud jsem se vzala E-learning – výhody/nevýhody, využitelnost Digitalizace konvenční studijní literatury, EIZ Výhoda moderních vyučovacích metod ve studiu
Odkud jsem se vzala
E-learning Knihovna UK Aplikace a služby E-learnig Aplikace a služby E-learnig
Elektronické vzdělávání - rozcestník Propagace nástrojů na UK
Moodle UK Patříme k největším instalacím celosvětově 5000 kurzů, 50 tisíc uživatelů Patříme k největším instalacím celosvětově 5000 kurzů, 50 tisíc uživatelů The Top 100 Tools for Learning 2014
Různé strategie využití -sem tam kurz bez hierarchie s či bez označení kódu předmětu -sem tam kurz s hierarchií s či bez označení kódu předmětu -hodně kurzů bez hierarchie s či bez označení kódu předmětu -hodně kurzů s hierarchií s či bez označení kódu předmětu -pokus o kompletní hierarchické pokrytí všech předmětů kurzy v Moodle
Různá propracovanost Nástroj pro metodologii tvorby kurzů a hodnocení kvality e-learningu CERTIK
Příklad MEFANETu
Portály e-publikacni-platforma
Wikiskriptahttp://
Medical Media
Moodle-Mefanethttp://moodle.mefanet.cz Meziuniverzitní kurzy Kurz e-Klinická biochemie – přístup pro hosty
Digitalizace studijní literatury Návrh schématu činností pro zabezpečení dostupnosti studijní literatury na UK Rozdělení pole doporučená literatura v SIS na pole „základní literatura“ a „rozšiřující literatura“ Plnění doporučené studijní literatury do SIS SW pro porovnávání studijní literatury v SIS se záznamy v katalogu a databázemi elektronických publikací Výstup porovnávání v požadovaném formátu např. fakulta – předmět – počty studentů – stav pokrytí „základní“ literatury U nedostatkové a chybějící doporučené literatury její akvizice Digitalizace veškeré „základní“ doporučené literatury do „e-Prezenčky“ Po ukončení zpřístupnění „základní“ doporučené literatury opakovat proces i pro „rozšiřující“ doporučenou literaturu Vydání opatření rektora k pravidelné revizi studijní literatury v SIS vždy do konce akademického roku Konzultace výsledků s garanty studijních programů a oborů
Portál elektronických zdrojů
EIZ Nové metody výpůjček a akvizice EBL, PDA – více dle požadavků uživatelů Produkce nakladatelství UK Karolinum Press v kolekcích e-knih
Výhoda moderních výukových metod ve studiu Otázka je co je moderní? U elektronických výukových metod to je např.: Časová a prostorová nezávislost Dostupnost pro libovolné množství uživatelů Možnost aktualizace Možnost spolupráce / výměny materiálů …..
Děkuji za pozvání a za pozornost