Etnografie a národnostní politika ČLR

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlivy na spotřebitele.
Advertisements

Obyvatelstvo Pohlaví Věk Rasová příslušnost Etnická příslušnost Jazyk
Úvod do studia dějepisu
LIDSKÉ RASY.
Cíle vzdělávání Význam zvažování a stanovení cílů vzdělávání
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
MULTIKULTURNÍ SOUŽITÍ
Etnicita a rasa KSS/S2SŠO ZS 07.
Vztahy mezi lidmi Seznamuje žáky se vztahy mezi lidmi ať už v pozitivním nebo negativním smyslu.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Sociální psychologie Sociální skupiny.
Žijeme ve společném světě Stav, vývoj, rizika a možnosti v soudobé „multikulturní“ společnosti a globálním světě.
MULTIKULTURa.
Národnostní menšiny a etnika
PROBLÉMY MENŠINOVÝCH SKUPIN I
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
KULTURA Jitka Nešněrová.
Česká občanská společnost občané státu jsou osobně svobodní lidí, kteří jsou si rovni před zákonem, mají stejná politická práva, nesmějí být diskriminováni.
Sociální skupina Sociální skupina je specifickým sociálním útvarem, vytvářený různým počtem jedinců a vždy určitým způsobem tak, že jedinci k sobě patří.
Studijní obor: Sociální činnost
Postoje k etnickým a národnostním menšinám
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Rozsáhlé oblasti se specifickým historickým vývojem, během kterého se vyvinuly charakteristické kulturní znaky obyvatelstva. SVĚTOVÉ.
Rozdíly mezi osobnostmi
Národnosti Jazyky.
Pierre Bourdieu a jeho význam pro historickou sociologii ( ) Bourdieu se zabýval především současnými společnostmi, historické reálie používal.
Společenské a hospodářské prostředí
VY_20_INOVACE_SVF20560DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
• ETNIKUM • SPOLEČENSKÁ SKUPINA • NÁROD
NEZISKOVÉ ORGANIZACE VYMEZENÍ, VÝZNAM. 2 Občanská společnost občan Soukromý sektor stát VEŘ. PROSTOR Dána institucemi a organizacemi různého charakteru.
Rovnost a zákaz diskriminace ve veřejné správě. Rovnost ve veřejné správě ideologický požadavek rovnosti všech lidí - hluboké filozofické a náboženské.
knowledge management, řízení znalostí, management znalostí
Interkulturní psychologie
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Výuková prezentace Předmět:
IDEOLOGIE A STÁT I. IDEOLOGIEANTISEMITISMUSNACIONALISMUS.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
2. téma: Zákl. teoretické směry sociologie
Model transkulturní péče
VLAST 6. ročník.
LEGISLATIVNÍ VYMEZENÍ INTEGRACE
Kupní chování a EU.
3. téma: Kultura
KULTURA kognitivní prvky normativní prvky jazyk materiální prvky.
OBYVATELSTVO A SÍDLA.
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
Vždy jsem pohrdal línými bílými lidmi. Teď už můžu mluvit i o líných černých lidech. Jste chudí, protože jste nedodělali školu, berete drogy, máte tři.
Diagnostika osobnosti Seminář 6 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem hlavního města.
ZÁKLADNÍ PRÁVA A SVOBODY, ROVNOPRÁVNOST Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Charvátová. Dostupné z Metodického portálu.
Svět se mění – knihovna ne Knihovna je stabilní jistota v nestabilním světě Prof. PhDr. Tomáš Kubíček, Ph.D.
Národnostní struktura obyvatelstva
MENŠINY, ETNICITA, RASA.
• ETNIKUM • SPOLEČENSKÁ SKUPINA • NÁROD
ZÁKLADNÍ PRÁVA A SVOBODY, ROVNOPRÁVNOST
Lidské rasy.
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Stát Definice, funkce, typy.
Sociální skupiny a role
I. Úvod do předmětu 1a. Historie a dějepisectví, historické prameny, metody historické práce.
Národ VY_32_INOVACE_03-46 Ročník: 6. Vzdělávací oblast:
Úvod do sociologie PhDr. Jaroslava Šťastná, Ph.D.
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka   Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Kultura Vladimír Velešík.
I. Výzkum sociálních struktur a genderová diferenciace
Vývoj sexuality a sexuální identita
Stát III. Národnost, národ, etnika, majority, minority, multikulturní soužití, azylanti.
Úvod do sociologie PhDr. Jaroslava Šťastná, Ph.D.
5. Kultura jako řešení problémů přežití
KULTURA Společenská kultura Kultura ; VY_32_INOVACE_D3_01
Rasy, národy a náboženství
Předsudky a stereotypy
Transkript prezentace:

Etnografie a národnostní politika ČLR Etnicita, jazyk, náboženství, kultura a tradice

Etnicita Velmi komplikovaný a nejednoznačný koncept: Etnická identita „Soubor charakteristik vyjadřujících příslušnost jedince k etnické skupině, nebo vědomí sounáležitosti s etnicky definovanou kolektivitou.“ Etnická identita Identita, kultura, tradice Rasa, národ, národnost, národnostní menšina, etnikum, etnická skupina, etnografická skupina

Identita Český překlad = „totožnost, úplná shodnost, sebeuvědomění člověka, identita“ Osobní (genderová identita, sexuální orientace, společenská role, osobní identita, virtuální identita) Skupinová (náboženská, národní, etnická, lokální, třídní, fotbalová) Smíšená (politická, kulturní, subkulturní)

Jak vzniká (etnická) identita vrozená? konstruovaná jedincem? naučená? utvářená společenskou interakcí? nadiktovaná shora/okolím? Základní procesy a instituce utvářející identitu: Role, stereotyp, interpretace, sociální instituce, socializace, tradice (symbolické zdroje), vzdělání, vyjednávání, konstrukce, …

Stavební prvky etnické identity Etnické sebeuvědomění = povědomí o společném (mytologickém) původu a vlastní etnické odlišnosti Jazyk Náboženství Lokalita Tradice/kultura: Normy a pravidla Duchovní kultura Hmotná kultura Rasové znaky = sdílené somatické vlastnosti a fenotypové znaků (barvy pleti, struktury vlasů, obličejových rysů atp.)

Jazykové rodiny Jazykové větve Jazykové skupiny Jazyky - dialekty

Náboženská regionalizace?

Etnické skupiny

Lidová architektura