©Perfect Crowd 2013 Fashion Report III O FASHION REPORTU Fashion Report je dlouhodobý průzkumný projekt největšího českého online obchodu s módou ZOOT.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Typy otázek v dotazníku
Advertisements

Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2013 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2011 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2012 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
(Ne)diskriminace ICT v České republice
Hodnotová orientace svobodné generace
U ŽIVATELÉ F ACEBOOKU ČTOU ZPRÁVY, I KDYŽ NECHTĚJÍ Střední škola Kostka, s.r.o. Mgr. Libor Čada |
Průzkum reakcí publika ČRo 1 – Radiožurnál na změny ve vysílání od ledna souhrn.
Průzkum: Čeští zákazníci neznají rizika nákupu spotřebního zboží.
Dopady CR na rezidenty, případová studie Lipno nad Vltavou Pavlína Kubů 1.
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Pro Sdružení Nového Města Pražského zpracoval Milan ŠULC VÁCLAVSKÉ NÁMĚSTÍ 2014 POZITIVA A NEGATIVA OČIMA NÁVŠTĚVNÍKŮ Výsledky výzkumu z podzimu 2013.
Náhradní rodinná péče v České republice a zkušenosti přímých aktérů Postoje české společnosti k náhradní rodinné péči Projekt Centrum podpory NRP je realizován.
Jaroslava Sýkorová Milena Tomášková Karlovy Vary, 2014
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Památky 11/ Obsah Obsahstrana 2 Metodologiestrana 3 Cíle projektustrana 5 Památky – vyhodnocení 11/2011strana 7.
Neber úplatky… …nebo se z toho zblázníš
TISKOVÁ KONFERENCE KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK.
Pro Sdružení Nového Města Pražského zpracoval Milan ŠULC VÁCLAVSKÉ NÁMĚSTÍ 2012 POZITIVA A NEGATIVA OČIMA NÁVŠTĚVNÍKŮ Výsledky výzkumu z podzimu 2012.
Pro Sdružení Nového Města Pražského zpracoval Milan ŠULC VÁCLAVSKÉ NÁMĚSTÍ 2013 POZITIVA A NEGATIVA OČIMA NÁVŠTĚVNÍKŮ Výsledky výzkumu z podzimu 2013.
Co manažeři očekávají od vzdělávání HR ŽIVĚ 14. prosince 2005 Tomáš Valenta Generali pojišťovna a.s.
Scope2 INDEX 1. Internet mktng and sales 2. Marketing Strategy 3. International M. 4. Tenders and public procurement 5. Q & A E-commerce (Elektronické.
Proč „komunitní knihovna“ Knihovnická dílna Zlata Houšková.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_194.
Respond & Co, Masná 3A, Ostrava 1, , telfax : , Průzkum u uživatelů výrobku Prostenal s PERFECT.
MARKETING Co je marketing? 5 P Marketingový přístup stanovení ceny
Osobní výsledky transformace pobytových sociálních služeb – zisky a zkušenosti lidí s postižením O. s. Instand Závěrečná konference k projektu „Podpora.
Český trh práce  V současné době na českém trhu práce funguje více než 1800 agentur práce, které vlastní povolení ke zprostředkování od Ministerstva práce.
Vaše budoucnost s FM GROUP
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_245 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Vyhodnocení besed a ankety studentů SŠ o neobnovitelných přírodních zdrojích VŠB - TU Ostrava, katedra společenských věd Ing. Jiří.
1 Tisková konference Newton House, Praha, Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.
Znáte fondy a programy EU? - výsledky on-line ankety - Praha, 3. prosince 2007.
Vývoj příjezdového cestovního ruchu za 1. až 3. čtvrtletí 2007 v České republice Tisková konference v rámci veletrhu MADI 6. listopad 2007 Výstaviště Letňany.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Čtenáři a čtení v ČR (2007) společný projekt Ústavu pro českou literaturu AV ČR, v. v. i., a Národní knihovny ČR s finanční podporou Ministerstva kultury.
Znalost pojištění ve veřejném mínění Bc. Petr Horák Brno, červen 2012 Vedoucí: Ing. Zuzana Hrdličková, Ph.D. Obhajoba bakalářské práce Oponent: Ing. Ondřej.
Názor veřejnosti na téma DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ (vyhodnocení dotazníkového šetření) Královéhradecký kraj Ing. Jarmila Halouzková
Základy pedagogické metodologie
O Fashion reportu Fashion report je nový dlouhodobý průzkumný projekt největšího českého online obchodu s módou ZOOT a výzkumné agentury Perfect Crowd,
O Fashion reportu Fashion report je nový dlouhodobý průzkumný projekt největšího českého online obchodu s módou ZOOT a výzkumné agentury Perfect Crowd,
©Perfect Crowd 2013 Fashion Report – vlna jaro ZPRÁVA Z VÝZKUMU: FASHION REPORT – VLNA JARO 2015.
Franchising VY_62_INOVACE_ ledna 2014
Co děláme, když nejsme na internetu 27. dubna 2010 Internet Advertising Conference.
VÝZKUM A INTERNET Internet Advertising Conference Vít Smékal, OMG
Vedoucí práce: Ing. Pavel Štrach, Ph.D et Ph.D Autorka: Bc. Michaela Hozdeková, DiS.
POČÍTAČOVÉ PIRÁTSTVÍ. V naší prezentaci se budeme v první části zabývat druhy softwaru a tím co je pro jednotlivé druhy povoleno a co naopak zakázáno.
©Perfect Crowd 2013 Fashion Report IV0 MÓDA A VÁNOCE FASHION REPORT IV 13. listopadu 2015 „I dnešní ženy nebývaly v dětství z měkkých dárků nadšené, dnes.
INDEX OČEKÁVÁNÍ FIREM XI. vlna Exkluzivně pro PRÁVO Legislativní změny.
Genderové dimenze korupce. online FGD populace n=9, 5 mužů a 4 ženy face-to face FGD zástupci státní správy n=8, 3 muži a 5 žen říjen 2015 Koho a jak.
Mladí lidé a dobrovolnictví v oblasti péče o přírodu a kulturní dědictví České republiky prezentace výsledků výzkumu Tomáš Blaha Marek Zemský.
Pouze pro společnost Microsoft a její partnery Použití příručky pro prodej zákazníkům ze sektoru SMB Vedle impozantního uvedení systému Windows 8 společností.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
UŽIVATELÉ SOCIÁLNÍCH SÍTÍ V ČR
BIO – výzkumná zpráva listopad 2008.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
PŘÍLOHA Č. 4 – PROFIL OSOB ŽIJÍCÍCH V DOTÁZANÝCH RODINÁCH
OSOBNOST SPOTŘEBITELE - 2
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Závěrečná zpráva projektu Karmelka
Projekt Karmelka: Školní kiosek
Otázky pro průběžnou práci
Regionální potraviny a výrobky
Děti a rádio Michal Kormaňák Account Director Ipsos Public Affairs
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Co říká česká veřejnost?
leden 2010 ZNAČKY Z PORTFOLIA VINAŘSKÉHO FONDU POHLEDEM OBYVATEL ČR
Zdravotnictví očima pacientů
Transkript prezentace:

©Perfect Crowd 2013 Fashion Report III O FASHION REPORTU Fashion Report je dlouhodobý průzkumný projekt největšího českého online obchodu s módou ZOOT a výzkumné agentury Perfect Crowd, který mapuje současné oblékání a vkus Čechů i Slováků, jejich měsíční výdaje za oblečení či ochotu nakupovat v průběhu roku. Čísla a zjištění se opírají o reprezentativní vzorek české a slovenské populace od 15 do 55 let. V rámci Fashion Reportu je dlouhodobě sledována česká a slovenská móda napříč generacemi i regiony taková, jaká skutečně je. ZOOT z role předního českého online obchodu s módou chce přinášet na český módní trh demokratizaci stylového oblékání a radost z módy jako výrazu společenské pestrosti a aktivního přístupu k životu a ke světu kolem nás. Cílem Fashion Reportu je pravidelně informovat o pokrocích v tomto snažení a hledat, jak Češi a Slováci radost z módy a oblékání pro sebe objevují.

©Perfect Crowd 2013 Fashion Report III1 AUTORSKÁ MÓDA V ČESKU FASHION REPORT III „Autorská móda je pro nás záruka jedinečnosti, za nepřijatelnou cenu.“ „Máme mylnou představu, že autorská móda stojí dvojnásobek toho, co jsme ochotni vydat.“ „Návrháři, to je pro nás Blanka Matragi a Beáta Rajská, Brno má ale své návrháře.“ „Za české módní ikony považujeme spíše ženské celebrity, z mužů Korna a Mareše.“ „Za událost módy je považován respondenty i Filmový festival v Karlových Varech nebo Ples v opeře.“ „Hlavním kanálem prodeje autorské módy je fler.cz.“ „Muži si sami oblečení nevyrábí, spíše mění jeho funkci, když si tvoří kostým nebo pyžamo ze staré košile.“ „Autorská móda musí vysvětlit svou hodnotu proti běžnému oblečení, potenciál je u mužů.“

©Perfect Crowd 2013 Fashion Report III Jak Fashion Report vzniká Fashion Report je koncipován jako reprezentativní kvantitativní výzkum na obecné české populaci. V této vlně se ovšem zaměřujeme na respondenty z největších českých měst: Prahy, Brna, Ostravy a Plzně. Metoda: Kvantitativní online výzkum s kvalitativními prvky. Oslovení respondenti jsou členy Perfect Crowd panelu ( registrovaných uživatelů). Země:Česká republika Sběr dat: Cílová skupina: Ženy i muži (50:50) Ve věku 15 až 55 let Žijí v Praze, Brně, Ostravě nebo Plzni. Velikost vzorku:N = 400 respondentů

©Perfect Crowd 2013 Fashion Report III Co jsme se o autorské módě v ČR a vztahů Čechů k autorské módě dozvěděli?

©Perfect Crowd 2013 Fashion Report III4 Když se řekne „autorská móda“, respondentům se vybaví především originalita nebo jedinečnost. Tato ústřední asociace je příznačná zejména pro ženy, které si evidentně více než muži cení právě toho, že mají unikátní kousek, který s jistotou nepotkají na jiné ženě. „Máme mylnou představu, že autorská móda stojí dvojnásobek toho, co jsme ochotni vydat.“ Autorskou módu si také spojujeme s vysokou cenou. V průměru respondenti očekávají, že autorská móda stojí dvojnásobek toho, co jsou ochotni vydat za určitý kus oblečení. Například za košili jsme ochotni vydat Kč, ale očekáváme, že za košili autorské módy vydáme Kč. Podobně tak u kabátu jsme ochotni vydat Kč, ale za autorský kabát čekáme cenu Kč. Fenoménem české autorské módy je Fler.cz, pro 7 % žen je to synonymum autorské módy. ČEŠI A AUTORSKÁ MÓDA „AUTORSKÁ MÓDA JE PRO NÁS ZÁRUKA JEDINEČNOSTI, ZA NEPŘIJATELNOU CENU.“

©Perfect Crowd 2013 Fashion Report III5 KDYŽ SE ŘEKNE AUTORSKÁ MÓDA N=400N=200 Co se Vám vybaví, když se řekne autorská móda? (otevřená otázka) ORIGINALITA Autorská móda je pro respondenty především originalita / jedinečnost, módní „návrhář“ nebo konkrétní autor. VYSOKÁ CENA Máme ji spojenou s vyšší cenou a s omezeným množstvím oblečení, což je zárukou toho, že daný kousek nenosí všichni. ŽENY A UNIKÁTNOST Zdá se, že zejména pro ženy je jedinečnost kousku důležitá. FLER.CZ Pro 7 % žen je synonymem autorské módy Fler.cz.

©Perfect Crowd 2013 Fashion Report III6 Alespoň pětina dotázaných spontánně z hlavy uvedla pouze dvě jména: Blanku Matragi a Beátu Rajskou. Jsou to jediné návrhářky, které uvádějí i muži a respondenti bez ohledu na region. Právě regiony hrají ve znalosti návrhářů zajímavou roli. Zdá se, že pokud se návrhář prosadí v Praze, pak jej spíše zná i celá země. Praha je v tomto pohledu vstupní branou do celé ČR. „Brno je jediné krajské město, které má své vlastní v Brně známé návrháře.“ Neplatí to ale absolutně. Jsou i návrháři, kteří jsou známí specificky v Brně, například Liběna Rochová a Gábina Páralová. ČEŠTÍ NÁVRHÁŘI „NÁVRHÁŘI, TO JE PRO NÁS BLANKA MATRAGI A BEÁTA RAJSKÁ, BRNO MÁ ALE SVÉ NÁVRHÁŘE.“

©Perfect Crowd 2013 Fashion Report III7 NA JAKÉ ČESKÉ NÁVRHÁŘE SI Z HLAVY VZPOMENEME A jaké znáte české módní návrháře / návrhářky? (otevřená otázka) N=400N=200 N=218N=82N=60N=40 DVĚ DOMINANTNÍ OSOBNOSTÍ Alespoň pětina dotázaných spontánně uvedla Blanku Matragi a Beátu Rajskou. Jsou to jediné návrhářky, které uvádějí i muži a respondenti bez ohledu na region. ROLE PRAHY Zdá se, že pokud se návrhář prosadí v Praze, pak jej spíše zná i celá země. BRNO Jsou zde ale návrháři, kteří jsou známí specificky ve svém regionu. Například v Brně je to Liběna Rochová a Gábina Páralová.

©Perfect Crowd 2013 Fashion Report III8 BLANKA MATRAGI Blanku Matragi zná 60 % respondentů a Beátu Rajskou téměř polovina. Kruh pěti nejznámějších návrhářů uzavírá ještě Klára Nademlýnská, Josef Klír a Liběna Rochová, které uvedla přibližně 1/3 dotázaných. ŽENY NÁVRHÁŘE ZNAJÍ 90 % oslovených žen zná alespoň jednoho českého návrháře. JAKUB POLANKA Možná překvapivě, Jakub Polanka nepatří k nejznámějším. N=400N=200 N=218N=82N=60N=40 CelkemŽenyMužiPrahaBrnoOstravaPlzeň JAKÉ ČESKÉ NÁVRHÁŘE ZNÁME ALESPOŇ PODLE JMÉNA Které z těchto módních návrhářů a návrhářek znáte alespoň podle jména?

©Perfect Crowd 2013 Fashion Report III9 Když ukážeme seznam a zeptáme se, jaké návrháře respondenti znají alespoň podle jména, Blanku Matragi uvede 60 % respondentů a Beátu Rajskou téměř polovina. Kruh pěti nejznámějších návrhářů uzavírá ještě Klára Nademlýn- ská, Josef Klír a Liběna Rochová, které uvedla přibližně 1/3 dotázaných. 90 % oslovených žen zná alespoň jednoho českého návrháře. Možná překvapivě, Jakub Polanka nepatří k nejznámějším. ČEŠI A AUTORSKÁ MÓDA „ZA ČESKÉ MÓDNÍ IKONY POVAŽUJEME SPÍŠE ŽENSKÉ CELEBRITY, Z MUŽŮ KORNA A MAREŠE.“ Vedle návrhářů Češi uznávají i módní ikony a osobnosti. Jsou to typicky ženské celebrity jako Simona Krainová, Anna Geislerová či Tereza Maxová. Kromě dam Češi považují za módní ikony i Leoše Mareše a Jiřího Korna.

©Perfect Crowd 2013 Fashion Report III10 N=400N=200 N=218N=82N=60N=40 A kromě návrhářů a návrhářek, jaké znáte další výrazné postavy, osobnosti nebo dokonce ikony české módy? (otevřená otázka) ŽENSKÉ CELEBRITY: Vedle návrhářů Češi uznávají i módní ikony a osobnosti. Jsou to typicky ženské celebrity jako Simona Krainová, Anna Geislerová, Tereza Maxová. JIŘÍ KORN A LEOŠ MAREŠ: Kromě dam Češi považují za módní ikony i Leoše Mareše a Jiřího Korna. KOHO POVAŽUJEME ZA ČESKOU MÓDNÍ IKONU

©Perfect Crowd 2013 Fashion Report III Co považujeme za hlavní události české módy ?

©Perfect Crowd 2013 Fashion Report III12 Z hlavy si respondenti nejčastěji vzpomenou na brněnský veletrh STYL a KABO. Přirozeně vysoká znalost je živena především respondenty z Brna, když třetina respondentů deklaruje, že tento veletrh dokonce už někdy navštívila. MBPFW je nejznámější klasickou módní událostí. Hned za STYL a KABO se umisťuje klasická módní událost Prague Fashion Weekend, často zmiňována i v dlouhé variantě názvu. Pokud bychom sečetli obě varianty názvu, jednalo by se o nejznámější módní událost v ČR. Za módní události jsou považovány i spíše společenské události, kde se média věnují tomu, jak jsou účastníci oblečeni. K nim patří například Ples v opeře nebo MFF Karlovy Vary. HLAVNÍ UDÁLOSTI ČESKÉ MÓDY „ZA UDÁLOST MÓDY JE POVAŽOVÁN RESPONDENTY I FILMOVÝ FESTIVAL V KARLOVÝCH VARECH NEBO PLES V OPEŘE.“

©Perfect Crowd 2013 Fashion Report III13 Jaké znáte módní události: módní akce, přehlídky, výstavy nebo veletrhy konané v České republice? (otevřená otázka) N=400N=200 N=218N=82N=60N=40 NA JAKÉ UDÁLOSTI MÓDY SI Z HLAVY VZPOMENEME STYL A KABO Brněnský veletrh STYL a KABO je nejčastěji uváděnou českou módní událostí. Přirozeně jej zmiňují zejména respondenti z Brna. MBPFW Hned za ním se umisťuje klasická módní událost Prague Fashion Weekend, často zmiňována i v dlouhé variantě názvu. SPOLEČENSKÉ UDÁLOSTI JAKO MÓDNÍ UDÁLOSTI Za módní události jsou považovány i spíše společenské události, kde se média věnují tomu, jak jsou účastníci oblečeni. K nim patří například Ples v opeře nebo MFF Karlovy Vary.

©Perfect Crowd 2013 Fashion Report III14 Jak už bylo řečeno, STYL a KABO někdy navštívila skoro třetina Brňanů, čímž se stává jedinou módní událostí, která ve svém regionu poráží Dny Marianne. MBPFW je naopak navštěvován vedle Prahy i respondenty z Plzně. STYL a KABO je jedinou módní událostí, která alespoň ve svém regionu poráží dny Marianne. Ovšem když odhlédneme od minulé účasti a zeptáme se, kam by respondenti jít chtěli, nejnavštěvovanější události jsou nahrazeny právě pražskými událostmi módy - typicky Prague Fashion Weekend. Rozdíl nelze vysvětlit pouze regionem, protože nepoměr mezi minulou účastí a chtěnou účastí je i u respondentů z Prahy. Když už se ženy neúčastní, ocenily by alespoň TV zpravodajství z této události. Podle žen je MBFW natolik významná událost, že by o něm zpravodajství v TV být mělo. Mužům je to jedno. HLAVNÍ UDÁLOSTI ČESKÉ MÓDY „K ÚČASTI NÁS LÁKÁ PŘEDEVŠÍM PRAGUE FASHION WEEKEND.“

©Perfect Crowd 2013 Fashion Report III15 N=400N=200 N=218N=82N=60N=40 CelkemŽenyMužiPrahaBrnoOstravaPlzeň Které z následujících módních událostí znáte alespoň podle jména? A JAKÉ UDÁLOSTI MÓDY ZNÁME ALESPOŇ PODLE JMÉNA MBPFW JE NEJZNÁMĚJŠÍ: Podpořeně je ovšem Mercedes-Benz Prague Fashion Week co do znalosti hlavní českou módní událostí. BRNO: Ovšem mezi Brňany je to veletrh STYL a KABO.

©Perfect Crowd 2013 Fashion Report III16 A které z nich jste už někdy navštívil/a? CelkemŽenyMužiPrahaBrnoOstravaPlzeň A JAKÉ JSME NAVŠTÍVILI N=400N=200 N=218N=82N=60N=40 ÚLOHA REGIONŮ: Který, zdá se, navštěvuje také skoro třetina Brňanů, čímž se stává jedinou módní událostí, která ve svém regionu poráží Dny Marianne. MBPFW je naopak navštěvován i lidmi z Plzně.

©Perfect Crowd 2013 Fashion Report III17 A JAKÉ BYCHOM CHTĚLI NAVŠTÍVIT A které z nich jste sice nenavštívil/a, ale chtěl/a byste navštívit? CelkemŽenyMužiPrahaBrnoOstravaPlzeň N=400N=200 N=218N=82N=60N=40 LÁKÁ NÁS PRAGUE FASHION WEEK: Ovšem účastnit bychom se chtěli právě pražských událostí módy jako Prague Fashion Weekend. Rozdíl nelze vysvětlit pouze regionem, protože nepoměr mezi minulou účastí a chtěnou účastí je i u respondentů z Prahy.

©Perfect Crowd 2013 Fashion Report III18 DŮVOD NEÚČASTI NA PRAGUE FASHION WEEKEND Uvedl/a jste, že se neúčastníte Prague Fashion Weekend (oficiálně Mercedes-Benz Prague Fashion Week) ale účastnit byste se chtěl/a. Co je důvodem, proč se této akce neúčastníte? (otevřená otázka) Ti, co nenavštívili Prague Fashion Weekend, ale chtěli by. N=90N=57N=32 Jako nejčastější důvod neúčasti respondenti uvádí nedostatek času. Prague Fashion Weekend tak pro ně není prioritou.

©Perfect Crowd 2013 Fashion Report III19 N=400N=200 N=218N=82N=60N=40 Na začátku září 2015 se bude konat kulturní a společenská událost Prague Fashion Weekend (oficiálně Mercedes-Benz Prague Fashion Week). Měl/a by podle Vás Česká televize přinášet zpravodajství z této módní akce? MĚL BY BÝT MBPFW V TELEVIZI? ANO: Podle žen je MBPFW natolik významná událost, že by o něm zpravodajství v TV být mělo. Mužům je to jedno.

©Perfect Crowd 2013 Fashion Report III Kde a zda vůbec autorskou módu nakupujeme?

©Perfect Crowd 2013 Fashion Report III21 Fler.cz 23 % respondentů někdy nakoupilo autorskou módu na Fler.cz, což dělá z Fler.cz hlavního prodejce autorské módy. Zdá se, že díky tomu, že v Praze je více příležitostí k nákupu autorské mody, není zde Fler.cz tak silný jako například v Brně. Je patrné, že Fler.cz je také vyhraněně ženský. NÁKUP AUTORSKÉ MÓDY „HLAVNÍM KANÁLEM PRODEJE AUTORSKÉ MÓDY JE FLER.CZ.“ Výjimečný nákup Přibližně polovina respondentů nakupuje aspoň někdy autorskou módu a z nich 90 % pouze výjimečně. V podstatě není nikdo, kdo by nakupoval převážně autorskou módu. Přestože autorskou módu nakupujeme sporadicky, není to tak, že bychom ji nosili pouze k výjimečným událostem, naopak převážně autorskou módu nosíme na denní nošení do práce nebo do školy.

©Perfect Crowd 2013 Fashion Report III22 MÓDNÍ UDÁLOSTI A NÁKUP AUTORSKÉ MÓDY Nyní vidíte některé události a možnosti, jak také nakupovat autorskou módu. Využil/a jste je někdy pro nákup autorské módy? N=400N=200 N=218N=82N=60N=40 CelkemŽenyMužiPrahaBrnoOstravaPlzeň FLER.CZ JAKO HLAVNÍ KANÁL PRODEJE AUTORSKÉ MÓDY: 23 % respondentů někdy nakoupilo autorskou módu na Fler.cz, což dělá z Fler.cz hlavního prodejce autorské módy. Zdá se, že díky tomu, že v Praze je více příležitostí k nákupu autorské mody, není zde Fler.cz tak silný jako například v Brně.

©Perfect Crowd 2013 Fashion Report III23 NAKUPUJEME VŮBEC AUTORSKOU MÓDU Nakupujete obecně někdy oblečení nebo doplňky, které lze zařadit do autorské módy? N=400N=200 N=218N=82N=60N=40 AUTORSKÁ MÓDA JAKO VÝJIMEČNÝ NÁKUP: Přibližně polovina respondentů nakupuje aspoň někdy autorskou módu a z nich 90 % pouze výjimečně. V podstatě není nikdo, kdo by nakupoval převážně autorskou módu.

©Perfect Crowd 2013 Fashion Report III24 A KDE JI NAKUPUJEME Uvedl/a jste, že nakupujete alespoň výjimečně autorskou módu. Kde všude autorskou módu nakupujete? Ti, co nakupují autorskou módu (uvedli „ano“). N=207N=130N=77 CelkemŽenyMuži Na Fler.cz, v módním butiku, případně během nějaké módní události. Je patrné, že je Fler.cz vyhraněně ženský.

©Perfect Crowd 2013 Fashion Report III25 Respondenti přirozeně deklarují, že si autorskou módu vybírají podle toho, zda je zaujme, ale v případě autorské módy zakoupené u návrhářů hraje roli také osobní vztah návrháře. Módu jsme výrazně více ochotni koupit od návrháře, pokud je to náš známý. Rada pro návrháře tedy zní, buďte pro co nejvíce potenciálních zákazníků jejich známým. Buďte pro co nejvíce potenciálních zákazníků jejich známým. Bez výrazného rozdílu mezi ženami a muži, pouze 10 % respondentů ví přesně, kde by ve svém okolí koupilo autorskou módu. A podobný počet zná i nějakého módního návrháře v okolí. Z hlediska toho, co konkrétního si respondenti koupili jako autorskou módu se zdá, že nejlépe se prodávají autorské šperky, trika, šaty a kabelky. Na Fler se prodávají i baťohy a brašny, naopak návrhářům se lépe prodávají šaty a módním domům zase kalhoty a pásky. PRODEJ AUTORSKÉ MÓDY „CESTOU K ÚSPĚCHU MŮŽOU BÝT ŠPERKY A OSOBNÍ VZTAH NÁVRHÁŘE S POTENCIÁLNÍM KLIENTEM.“

©Perfect Crowd 2013 Fashion Report III26 KRITÉRIA VÝBĚRU AUTORSKÉ MÓDY Podle čeho jste si vybral/a, od koho konkrétně si autorskou módu zakoupíte? OSOBNÍ VZTAH NÁVRHÁŘE: Návrhář si musí vytvořit s potenciálním zákazníkem osobní vztah.

©Perfect Crowd 2013 Fashion Report III27 ZNALOST MÍST PRO NÁKUP AUTORSKÉ MÓDY Pokud byste si chtěl/a opatřit nějakou autorskou módu, věděl/a byste kam ve svém městě nebo jeho okolí zajít? N=400N=200 N=218N=82N=60N=40 Bez výrazného rozdílu mezi ženami a muži, pouze 10 % respondentů ví přesně, kde by ve svém okolí koupilo autorskou módu.

©Perfect Crowd 2013 Fashion Report III28 MÓDNÍ NÁVRHÁŘ V BLÍZKÉM OKOLÍ Víte ve svém okolí, do vzdálenosti kam jezdíte obvykle nakupovat oblečení, o nějakém módní návrháři? N=400N=200 N=218N=82N=60N=40 A podobný počet zná i nějakého módního návrháře v okolí.

©Perfect Crowd 2013 Fashion Report III29 CO ZA AUTORSKOU MÓDU SI KUPUJEME A jaké konkrétní druhy oblečení jste si u (…) zprostředkující prodej autorské módy koupil/a? Zdá se, že nejlépe se prodávají autorské šperky, trika, šaty a kabelky. Na Fler se prodávají i baťohy a brašny, návrháři se zaměřují na šaty, módní značky na kalhoty a pásky.

©Perfect Crowd 2013 Fashion Report III30 A JAK A KDE AUTORSKOU MÓDU NOSÍME A při jakých příležitostech autorské oblečení koupené u (…) zprostředkující prodej autorské módy nosíte? Autorskou módu používáme na denní nošení. Autorské oblečení z módního butiku spíše při významných společenských událostech a od návrhářky častěji na procházky.

©Perfect Crowd 2013 Fashion Report III Využíváme krejčovských služeb? Vyrábíme si obečení sami?

©Perfect Crowd 2013 Fashion Report III32 Švadleny Podobně jako autorskou módu i švadlenu nebo krejčího využívá přibližně polovina respondentů, a když už tak typicky na úpravu nového oblečení. VYUŽITÍ SLUŽEB KREJČÍCH A VLASTNÍ VÝROBA OBLEČENÍ Muži a jejich kostýmy Češi se příležitostně stávají autory autorské módy, když 44 % respondentů (61 % žen) si někdy vyrobilo nějaké oblečení. Muži se stávají návrháři, když si tvoří vlastní trička a šortky. Muži se také častěji než ženy pochlubili svými kostýmem na karneval. Zdá se, že v jejich případě se jedná spíše o změnu funkce než o výrobu nového oblečení, když například deklarují, že si vyrobili pyžamo. To ženy si troufnou i na sukně, šaty, kalhoty.

©Perfect Crowd 2013 Fashion Report III33 VYUŽÍVÁNÍ ŠVADLENY/KREJČÍHO K čemu všemu využíváte Vy osobně švadlenu nebo krejčího, pokud vůbec? N=400N=200 N=218N=82N=60N=40 CelkemŽenyMužiPrahaBrnoOstravaPlzeň Podobně jako autorskou módu i švadlenu nebo krejčího využívá přibližně polovina respondentů, a když už, tak typicky na úpravu nového oblečení.

©Perfect Crowd 2013 Fashion Report III34 A CO SI VYRÁBÍME A jaké oblečení jste si sám/a vyrobil/a? (otevřená otázka) N=177N=123N=54 Muži se stávají návrháři, když si tvoří vlastní trička a šortky. To ženy si troufnou na sukně, šaty, kalhoty. Muži se také častěji než ženy pochlubili svým kostýmem na karneval. Zdá se, že v jejich případě se jedná spíše o změnu funkce než o výrobu, když deklarují, že si vyrobili pyžamo.

©Perfect Crowd 2013 Fashion Report III35 VLASTNÍ VÝROBA OBLEČENÍ (1) Vyrobil/a jste si někdy nějaký kus oblečení sám/a? N=400N=200 N=218N=82N=60N=40 44 % respondentů (61 % žen) si někdy vyrobilo nějaké oblečení.

©Perfect Crowd 2013 Fashion Report III Kolik za autorskou módu utrácíme?

©Perfect Crowd 2013 Fashion Report III37 Autorská móda není v našem hledáčku toho, co bychom si v módě rádi dopřáli. I kdyby nám někdo dal 20 tisíc na útratu za módu pro sebe, autorskou módu bychom si stejně nekoupili, spíše bychom si koupili módu sportovní nebo módu běžných značek. Respondenti mají představu, že za autor- skou módu by museli vydat přibližně dvoj- násobek toho, co by byli ochotni vydat za daný typ oblečení. Nejmenší rozdíl je u saka, kde rozdíl mezi očekávanou a přijatelnou cenou je přibližně třetinový. Mezi respondenty zkrátka převažuje opatrný souhlas, že autorská móda je jen pro bohaté. VÝDAJE ZA OBLEČENÍ „AUTORSKÁ MÓDA MUSÍ VYSVĚTLIT SVOU HODNOTU PROTI BĚŽNÉMU OBLEČENÍ, POTENCIÁL JE U MUŽŮ.“ Za módu jsme zvyklí vydávat kolem Kč měsíčně. Autorská móda tak stojí před úkolem, kdy musí vysvětlit svou hodnotu proti běžnému oblečení. Potenciál může být mezi muži, kteří nakupují autorskou módu méně ale za módu jinak vydávají stejně jako ženy.

©Perfect Crowd 2013 Fashion Report III38 VYDÁNÍ 20 TIS. KČ ZA NÁKUP Nyní se budeme bavit o hypotetické situaci. Představte si, že byste dostal/a 20 tis. Kč na nákup módy čistě pro sebe. Za jaký typ módy a oblečení byste určenou částku nejspíše vydal/a? N=400N=200 N=218N=82N=60N=40 I kdyby nám někdo dal 20 tisíc, autorskou módu bychom si stejně nekoupili, spíše bychom si koupili sportovní módu nebo módu běžných značek.

©Perfect Crowd 2013 Fashion Report III39 KOLIK ČEKÁME, ŽE AUTORSKÁ MÓDA STOJÍ Pro následující druhy oblečení prosím uveďte Váš osobní odhad, za jakou tržní cenu se dané oblečení prodává ve formě autorské módy (dílo konkrétního návrháře prodávané v malých kolekcích): A jakou maximální částku byste byl/a ochoten/a za dané oblečení ve formě autorské módy (navrhnuté a prodávané jako dílo konkrétního návrháře) vydat? Respondenti mají představu, že za autorskou módu by museli vydat přibližně dvojnásobek toho, co by byli ochotni za daný typ oblečení vydat. Nejmenší rozdíl je u saka, kdy rozdíl mezi očekávanou a přijatelnou cenou je přibližně třetinový.

©Perfect Crowd 2013 Fashion Report III40 VÝDAJE ZA OBLEČENÍ MĚSÍČNĚ Kolik přibližně vydáváte měsíčně za oblečení a módu pro sebe? N=400N=200 N=218N=82N=60N=40 Průměrná částka (v Kč) Za módu jsme zvyklí vydávat kolem Kč měsíčně. Autorská móda musí vysvětlit svou hodnotu proti běžnému oblečení. Potenciál může být mezi muži, kteří nakupují autorskou módu méně ale za módu vydávají stejně.

©Perfect Crowd 2013 Fashion Report III41 CO JE PRO NÁS „LUXUSNÍ ZNAČKA“ A poslední otázka. Když se řekne luxusní značka, jaké se Vám vybaví? N=400N=200 N=218N=82N=60N=40 Louis Vuitton, Prada, Armani, Versace. Pro ženy typičtěji Chanel a pro muže zase Hugo Boss.

©Perfect Crowd 2013 Fashion Report III42 POSTOJ K ZNAČKOVÉ A AUTORSKÉ MÓDĚ A nyní z trochu jiného pohledu. Do jaké míry souhlasíte s následujícími výroky o značkové a autorské módě? N=400 Časté odpovědi „nevím“ vypovídají o tom, že nevíme, co si o české módě a autorské módě máme myslet. Převažuje opatrný souhlas, že na českou módu a na české návrháře můžeme být hrdí, ale že autorská móda není pro nás, je pouze pro bohaté.

©Perfect Crowd 2013 Fashion Report III43 O Perfect Crowd Perfect Crowd je výzkumná agentura složená z výzkumníků, sociologů a strategických planerů. Měříme, hledáme skutečné vhledy a nové nápady. Disponujeme vlastním řízeným panelem respondentů (Perfect Crowd panel) a interaktivním dotazovacím nástrojem Kvalikvant. Vedle spolutvorby, kreativního crowdsourcingu a marketingového výzkumu zajišťujeme výzkumnou část řady úspěšných dlouhodobých projektů mapujících vybraná společenská témata, jako je mapování života českých milionářů Wealth Report nebo dětský svět dětskýma očima v rámci projektu Kid Map.Wealth Report Kid Map Jan Schmid vede v Perfect Crowd kvantitativní výzkum a s výzkumem trhu má již přes 10 let zkušeností. Zaměřuje se na sociální sítě a jejich využití pro systematický marketingový výzkum.

©Perfect Crowd 2013 Fashion Report III44