Plži, i když se to nezdá, dokáží v zahradě udělat velké škody. Okousávají klíčky, stonky, lodyhy, plody, hlízy, dužnaté kořeny, listy. Na listech rostlin.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Živočichové v lesích Měkkýši.
Advertisements

MLŽI.
VY_32_INOVACE_ 19_ Rozmanitost přírody Zelenina (SADA ČÍSLO 2)
MĚKKÝŠI – ŽIVOČICHOVÉ S MĚKKÝM TĚLEM
Veronika Rozehnalová a Kristýna Kořínková
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: MĚKKÝŠI VY_inovace_32_PR6_19
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Opakování a procvičení učiva
Měkkýši Digitalizace výuky Příjemce
BYLINY A KEŘE LESA 14..
Světlo a barvy v přírodě
Mnohobuněční živočichové.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
PCHÁČ ZELINNÝ (Cirsium oleraceum) Řád: hvězdnicotvaré
Hlavonožci Cephalopoda.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
KMEN Měkkýši Kmen měkkýši má 3 třídy Plži – hlemýžď zahradní
Mgr. Iva Havlíková ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_317 MĚKKÝŠI Hlavonožci.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Zelinářské Zahrady 2.
MĚKKÝŠI Základní škola a mateřská škola, Tupesy, Hlavonožci
Kmen: Měkkýši /Mollusca/
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Rostliny - význam a jejich dělení.
VY_32_INOVACE_33_ Prvouka 3.ročník Rostliny 2.
VY_III/2_INOVACE_111_Smyslová ústrojí
SOUSTAVA NERVOVÁ Dokonalý vývoj nervové soustavy umožnil savcům dosáhnout převahu nad ostatními obratlovci. Řídícím ústrojím těla savce je mozek Největší.
TLUSTICOVITÉ (Crassulaceae)
Měkkýši Hlavonožci.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona : III/2VY_32_INOVACE_266.
ČÁSTI TĚLA KVETOUCÍCH ROSTLIN
Byliny.
Měkkyši Berenika Jurková 5.A.
Třída: Hlavonožci.
Mnohobuněčné organismy
Kmen: MĚKKÝŠI.
POSLEDNÍ KMEN BEZOBRATLÝCH ŽIVOČICHŮ
Název projektu: Živá příroda ve škole
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: únor 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VI Vzdělávací.
HÁDEJ, KDO JSEM - MĚKKÝŠI Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_47_Pr6_hadej_mekkysi.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Vlastimil Kopečný VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_32_Přírodopis_10_Zoologie,
Zrak ptáků Jakub Vrána, Zdeněk Dorazil, Štěpán Konečný.
OKO Biologie Schmidtová, Fojtů, Pospíšilová Sexta a.
Projekt „Z očí do očí“, 2012 Dominik Nop, Matěj Tomešek, Filip Šefčík, Lubomír Pala.
POZNÁŠ ? Anotace: Materiál je určený pro práci s interaktivní tabulí.
Potraviny a výživa 2. ročník – kuchař, číšník, servírka
Kmen: MĚKKÝŠI Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou a systémem.
Části rostlin podzemní části rostlin - kořeny nadzemní části rostlin
MĚKKÝŠI měkké tělo (někdy ukryté ve vápenaté schránce)
MĚKKÝŠI 2) mlži 3) hlavonožci ZNAKY: žijí ve vodě i na souši
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Anotace Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_122_Plži
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN (výklad)
Výukový materiál VY_52_INOVACE_29_ měkkýši
VY_32_INOVACE_37_Měkkýši - 3.část
Na zahradě Mgr. Lenka Stará
HLAVONOŽCI 12. října 2013 VY_52_INOVACE_210216
Rostliny - význam a jejich dělení.
Kmen: Měkkýši /Mollusca/
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Kmen: Měkkýši /Mollusca/
Základní škola, Hradec Králové
VY_32_INOVACE_35_Měkkýši - 1.část
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
jsou rostliny, které se pěstují na polích je označení pro skupinu rostlin a jejich plodů Plody luštěnin poskytují velké množství bílkovin.
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
MĚKKÝŠI – ŽIVOČICHOVÉ S MĚKKÝM TĚLEM (po výkladu si zapiš do sešitu)
Transkript prezentace:

Plži, i když se to nezdá, dokáží v zahradě udělat velké škody. Okousávají klíčky, stonky, lodyhy, plody, hlízy, dužnaté kořeny, listy. Na listech rostlin se objevuje okrajový říz, v listech nepravidelné otvory, žilky listů nebývají poškozené. Plži likvidují převážně klíčící a mladé rostliny (zejména plodovou zeleninu, hlávkový salát, jahody, axamitník). V blízkosti rostlin, které byli napadeny plži bývá zaschlý sliz.

Lastury mlžů nepatří bohužel k oblíbeným objektům sběratelů mušlí. Domnívám se, že je to velká chyba, protože mnohé lastury mořských mlžů patří k velmi krásným objektům. Nejsou to jen oblíbené barevné schránky čeledi, ale mnoho dalších druhů, které si svými tvary nebo barevnou variabilitou zaslouží pozornost sběratelů. Výhodu poskytují mnozí plži také tím, že jsou snadno dostupní, mnohdy žijí ve velkém množství v příbojové časti pobřeží a stačí jen hrábnout do mokrého písku a už v několika centimetrech se dají vybrat krásné schránky. Výhodou je i snadné čištění. Stačí nechat půl dne mlže ve sladké vodě nebo i na suchu a mlži otevřou svoje lastury a dají se snadno odstranit.

Hlavní smysl hlavonožců je zrak, jejich dokonalé komorové oči jsou lepší než savčí. Kromě toho jsou oči obřích chobotnic největší v celé živočišné říši, průměr některých je až 40 cm. (Starobylá loděnka má však štěrbinové oči, které jsou naplněné vodou. Má sítnici, ale ne čočku. Na ramenech mají smyslová čidla hmatu a chuti, vnímají slanost, kyselost a hořkost. Dále mají stato-kinetická čidla polohy a pohybu.