Umělecké směry 19. století

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název Klasicismus Předmět, ročník Výtvarná výchova, 2. ročník
Advertisements

Klasicismus a empír Pro žáky 8. ročníku ZŠ
KLASICISMUS Sestavil: 2012 Klasicismus je umělecký směr, který se inspiruje hlavně středověkými vzory a zdůrazňuje střízlivý rozum, uměřenost a pravidelný.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_5 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka Vanišová.
KLASICISMUS.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_4 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
19. století Klasicismus.
KLASICISMUS.
Klasicismus a romantismus
Osvícenství.
Empír - (z lat. empire = císařství )
Dějiny umění Charakteristika uměleckého stylu
Německé renesanční malířství
Přechod od renesance k baroku
Klasicistní malířství
Název materiálu Označení materiálu: VY_32_INOVACE_01_ Klasicismus.ppt Vzdělávací oblast, vzdělávací obor, tematický okruh, téma: Umění a kultura, Výtvarná.
Hádej! Vyber si očima jeden objekt.
Charakteristika umělecké památky
Klasicismus Umění 19. století.
VY_32_INOVACE_DEJEPIS_1 Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
Obecná charakteristika Architektura
Závěr 18. století – poč. 19. století
KLASICISMUS VY_32_INOVACE_ 15 Klasicismus.
Opakování a prohlubování znalostí na nových reprodukcích 2. část.
Umělecké směry 19. století
Autor: Vít Mika a Lubomír Kovařík
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_6 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Renesance a humanismus
Benátská malířská škola
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_9 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_11_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
8. ročník Novověk.
Klasicismus Empír.
Kateřina Hrudková, Amálie Knotová, 1.B.
Umění 1. poloviny 19. století
Umělecké směry 19. století
Klasicismus a empír 18. – 19. století.
Rokoko, klasicismus - 2 Označení materiálu:
Vytváří se „kobercový styl“ – motivy ptáků, lvů, sfing, bájných fénixů, květinové vzory – černé a tmavě červené na světlejší podklad.
17. stol. - ve znamení vědy a pokroku na evropském území nedochází k velkým válkám myslitelé vystupující proti velkému vlivu šlechty a církve na královskou.
KLASICISMUS A EMPÍR od poloviny 18.století k počátku 19. století.
Klasicismus Charakteristika uměleckého slohu ve výtvarném umění.
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_20_Renesance a humanismus Téma:
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
HLAVNÍ DRUHY MALÍŘSTVÍ  převzala renesance od gotiky  Malbu: nástěnnou, deskovou, knižní nebo malbu na skle  kromě dřevěných desek se však v renesanci.
Empír Charakteristika uměleckého směru. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Úvod do romantismu.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Baroko a Klasicismus.
Literatura období humanismu a renesance
RENESANCE A HUMANISMUS - 1
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Renesance a humanismus
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Renesance a humanismus
Klasicismus Konec 18. stol. Autor: Lenka Mulačová
Rokoko, klasicismus Označení materiálu:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Osvícenství, klasicismus
Transkript prezentace:

Umělecké směry 19. století klasicismus

Umělecké směry 19. století Charakteristika období Klasicismus pokrok ve vědě a technice racionalismus vede k osvícenství (myšlenkový proud měšťanské třídy) revoluce na konci 18. století a jejich výsledky porážka Velké francouzské revoluce – Napoleon a jeho výbojné války revoluce 1848 – konec feudalismu emancipace národů zrychlení vývoje i v uměleckých směrech předchozí trvají staletí – střídání po několika desetiletích nejrychlejší v malířství (relativně levné, nezávislé na objednatelích) pomalé a se zpožděním sochařství a architektura, zcela jinak v hudbě

Klasicismus Charakteristika směru Architektura vliv osvícenství – připravování revolucí vzory v demokratických vládách – Řecko napoleonské období – empír (římské císařství) oslavný charakter blízký formě vlády Kostel St. Madeleine v Paříži

Sochařství Antonio Canova (1757 – 1822) uklidnění, návrat ke vzorům antiky Autoportrét Amor a Psyché

Sochařství Antonio Canova oživení motivů citovostí Magdalena          Sochařství Antonio Canova oživení motivů citovostí Magdalena Tři Grácie

Sochařství Antonio Canova klasicistní pohled na lidské tělo - antika          Le Panthéon de Paris          Le Panthéon de Paris Sochařství Antonio Canova klasicistní pohled na lidské tělo - antika Théseus bojuje s Kentaurem Napoleonova sestra Paolina Borgese jako Venuše

Sochařství Bertel Thorvaldsen oblíbený sochař                   Sochařství Bertel Thorvaldsen oblíbený sochař Inspirace římským reliéfem i v malířství Autoportrét Venuše, Mars a Vulkán

Malířství Jacques-Louis David (1748 – 1828)                   Malířství Jacques-Louis David (1748 – 1828) citovost nahrazena kalkulem a na efekt Přísaha Horatiových Autoportrét

Malířství Jacques-Louis David          Le Panthéon de Paris          Le Panthéon de Paris Malířství Jacques-Louis David mytologické náměty vyzdvihují dobovou morálku – snahy o postižení tehdejšího myšlení Autoportrét Liktoři přinášejí Brutovi těla jeho popravených synů

Malířství Jacques-Louis David Paris a Helena          Le Panthéon de Paris          Le Panthéon de Paris Malířství Jacques-Louis David Paris a Helena Portrét Lavoisera s manželkou

Malířství Jacques-Louis David ve službách revoluce Marie-Antoinette          Le Panthéon de Paris          Le Panthéon de Paris Malířství Jacques-Louis David ve službách revoluce Marie-Antoinette Maratova smrt

Malířství Jacques-Louis David po revoluci Únos Sabinek          Le Panthéon de Paris          Le Panthéon de Paris Malířství Jacques-Louis David po revoluci Únos Sabinek

Malířství Jacques-Louis David Ve službách Napoleona                   Malířství Jacques-Louis David Ve službách Napoleona Korunovace Napoleona Bonaparte

Malířství Jacques-Louis David          Malířství Jacques-Louis David jako základ nápodoby, zároveň brzda vývoje Amor a Psyché Madame Récamier

Malířství Jean-Auguste-Dominique Ingres (1780 – 1867) SlečnaRiviérová          SlečnaRiviérová Malířství Jean-Auguste-Dominique Ingres (1780 – 1867) talentovaný Davidův žák, skvělý portrétista Paní Riviérová Autoportrét

Malířství Jean-Auguste-Dominique Ingres          Velká Odaliska Malířství Jean-Auguste-Dominique Ingres později inspirace ranou renesancí Po koupeli Turecká koupel

Malířství Jean-Auguste-Dominique Ingres          Malířství Jean-Auguste-Dominique Ingres Odaliska a otrokyně noblesa a barevnost aktů, smyslnost Pramen

Malířství Jean-Auguste-Dominique Ingres historické a literární náměty          Malířství Jean-Auguste-Dominique Ingres historické a literární náměty uvolněná kompozice barevné podání Leonardova smrt

Obrazový materiál je získán z volných reprodukcí: Citace Obrazový materiál je získán z volných reprodukcí: http://www.wikipedia.org