MAP Základní nástroj pro řešení rozdílu mezi školní a požadovanou systémovou úrovní poskytovaného vzdělávání v podmínkách základního školství Krajský.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ (KAP)
Advertisements

Krajské akční plány Základní východiska
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno MAP je místní akční plán vzdělávání, který bude prioritně zaměřen na rozvoj kvalitního a inkluzivního vzdělávání.
OP VVV. Aktuální stav OP VVV byl zveřejněn indikativní harmonogram výzev OP VVV pro rok byla finální verze OP VVV předložena.
1 Podpora odborného vzdělávání Petr BANNERT ředitel odboru středního a vyššího odborného vzdělávání a institucionální výchovy Ministerstvo školství, mládeže.
Krajský Akční Plán rozvoje vzdělávání 11. prosince 2015.
I. zasedání ŘV MAP Hlučínsko východ 25. Ledna 2016.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně Aktuální informace k realizaci projektu MAP 9. březen 2016.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVY LIBERECKÉHO KRAJE (projekt KAP LK) ÚVODNÍ KONFERENCE.
MAP Místní akční plány rozvoje vzdělávání MAS Říčansko a Město Říčany
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Strana 1 První zasedání Řídícího výboru k projektu ZPRACOVNÍNÍ MÍSTNÍHO AKČNÍHO PLÁNU PRO ORP ODRY 27. dubna 2016 Datum:
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro ORP Veselí nad Moravou Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
Projekt MAP Turnovsko. Cíl projektu  podpora a rozvoj spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání v rámci ORP Turnov  vytváření Místního.
MAP Trutnovsko Základní informace , Havlovice MAP Trutnovsko.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Místní akční skupina SVATOVÁCLAVSKO, z.s. Pracovní skupina MAP ORP Kladno Dům Kultury Stochov.
Nová témata v SCLLD Mgr. Jiří Hrubý MAS Bobrava, z.s.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Jana Stará
1. SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP SO ORP KUTNÁ HORA 30. BŘEZNA 2016 DAČICKÉHO DŮM, KUTNÁ HORA.
Základní informace o KAP a MAP 10. března Přehled důležitých zkratek Evropské strukturální a investiční fondy (ESI fondy = ESIF) Krajské akční plány.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání. Přínosy akčních plánů rozvoje vzdělávání  Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávání s ohledem na vzdělávací.
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
Projekt KAP LK. Dohoda o partnerství Základní změny pro nové programové období 2014 – 2020 od podpory všeho ke koncentraci na priority od plošné podpory.
III. zasedání ŘV MAP Hlučínsko východ
MAP – Místní akční plán ORP RK
Strategické řízení a plánování
VÍTÁME VÁS NA SPOLEČNÉM SETKÁNÍ PARTNERSTVÍ MAP ORP BEROUN
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Podpora krajského akčního plánování
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání AKTIVITY A VÝSTUPY PROJEKTU KAP
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
5. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ února 2017.
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Místní akční plány rozvoje vzdělávání
2. jednání řídícího výboru
Krajské akční plánování
4. zasedání PS Vzdělávání pro území Plzeňského kraje
Místní akční plán rozvoje vzdělávání v území ORP Rychnov nad Kněžnou
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
2. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany
4. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ prosinec.
Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
Aktuální informace o projektu
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Od MAP I k MAP II v Plzeňském kraji
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Vítejte na třetí místní konferenci
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Transkript prezentace:

MAP Základní nástroj pro řešení rozdílu mezi školní a požadovanou systémovou úrovní poskytovaného vzdělávání v podmínkách základního školství Krajský úřad Pardubického kraje - srpen 2015

Místní akční plány rozvoje vzdělávání Cílem je : Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávací soustavy s vazbou na vzdělávací potřeby každého žáka, každého dítěte. Nastavení rovné příležitosti ve vzdělávání s cílem rozvíjet potenciál každého žáka, dítěte. Aktivní zapojení zřizovatele škol a školských zařízení do rozvoje vzdělávací soustavy. Spolupráce všech partnerů podílejících se na rozvoji úrovně vzdělávání a vlastního vzdělávání žáků a dětí v daném regionu. Nastavení udržitelného systému komunikace mezi všemi aktéry regionu, podílejících se na ovlivňování vzdělávání na daném území. Vznik partnerství mezi firmami, školami a zřizovateli škol, které bude napomáhat zkvalitňování vzdělávání v místech mateřských a základních škol a také ke zkvalitňování neformálního vzdělávání v DDM, klubech a dalších aktivit ve školách a dalších organizacích v oblasti mimoškolních iniciativ. Podpora prorodinných politik a podpora spolupráce služeb, ve kterých jsou cílovou skupinu děti, žáci, mládež. obory poskytující střední vzdělání s výučním listem, po jejichž absolventech je poptávka na trhu práce důraz na osvojení si odborných dovedností zvyšování stipendia v průběhu studia 2

MAP – základní pravidla a souvislosti Co je třeba učinit před realizací MAP Rozčlenit území kraje na části, pro které bude MAP realizován tak, aby byly do jednotlivých MAP zahrnuti všichni zřizovatelé ZŠ a MŠ. Jako základní území dopadu MAP je stanoveno ORP. Specifikovat v úrovni ORP žadatele IPo (nositele MAP) na úrovni vymezeného území, který vytvoří řídící výbor a určí realizační tým a vlastního realizátora MAP. Specifikovat strategický rámec MAP a určit nezbytné kroky pro řešení rozdílů mezi současnou úrovní vzdělávání v ZŠ a MŠ a systémovými požadavky ve vzdělávání při splnění indikátorů a definovaných aktivit MAP. obory poskytující střední vzdělání s výučním listem, po jejichž absolventech je poptávka na trhu práce důraz na osvojení si odborných dovedností zvyšování stipendia v průběhu studia 3

MAP – základní pravidla a souvislosti Hlavním přínosem realizace MAP je vybudování udržitelného systému komunikace mezi aktéry, kteří ovlivňují vzdělávání v daném regionu. Povinná opatření MAP: Opatření 1: Předškolní vzdělávání a péče – dostupnost, inkluze, kvalita Opatření 2: Čtenářská a matematická gramotnost v základním vzdělávání Opatření 3: Inkluzivní vzdělávání a podpora dětí a žáků ohrožených neúspěchem obory poskytující střední vzdělání s výučním listem, po jejichž absolventech je poptávka na trhu práce důraz na osvojení si odborných dovedností zvyšování stipendia v průběhu studia 4

MAP – základní pravidla a souvislosti Partneři v realizaci MAP Obce s rozšířenou působností (ORP) Obce zřizující školy a školská zařízení Školy a školská zařízení účastnící se vzdělávacího procesu Organizace zajišťující v regionu neformální vzdělávání Odborná veřejnost s podílem na výchově a vzdělávání Význační zaměstnavatelé v daném regionu Rodičovská veřejnost obory poskytující střední vzdělání s výučním listem, po jejichž absolventech je poptávka na trhu práce důraz na osvojení si odborných dovedností zvyšování stipendia v průběhu studia 5

Aktivity spolupráce zaměřené na plnění opatření MAP MAP – základní pravidla a souvislosti Aktivity spolupráce zaměřené na plnění opatření MAP Využití odborníků pro řešení inkluzivního vzdělávání. Sdílení zkušeností a společné vzdělávání managementu škol. Sdílení zkušeností a společné vzdělávání pedagogů škol. Vyhledávání a vzdělávání pedagogů plnících úlohu zkušených mentorů působících v průběhu dalšího vzdělávacího procesu. Společné vzdělávání managementu škol a pracovníků jejich zřizovatele odpovědných za naplňování systému vzdělávacího procesu. Spolupráce ZŠ a MŠ v oblasti neformálního vzdělávání se SŠ, DDM, ZUŠ a dalšími iniciátory neformálního vzdělávání v regionu. obory poskytující střední vzdělání s výučním listem, po jejichž absolventech je poptávka na trhu práce důraz na osvojení si odborných dovedností zvyšování stipendia v průběhu studia 6

MAP – základní pravidla a souvislosti Další souvislosti MAP Potřeba souvislosti s KAP Podnikavost a iniciativa Podpora polytechnického vzdělávání Kariérové poradenství Potřeba vytvoření synergie a spolupráce s partnery Koordinace a zacílení výzev v OP3V na oblasti uvedené v MAP Koordinace a zacílení výzev v IROP na oblasti uvedené v MAP Koordinace a zacílení výzev v OP PPR na oblasti uvedené v MAP Posílení a územní koncentrace investic na oblasti uvedené v MAP Integrované plány rozvoje území a Integrované teritoriální iniciativy obory poskytující střední vzdělání s výučním listem, po jejichž absolventech je poptávka na trhu práce důraz na osvojení si odborných dovedností zvyšování stipendia v průběhu studia 7

MAP – členění území Pk Základní pravidla a doporučení pro členění MAP Dodržení základního členění kraje na území dle ORP. Kritérium minimálního počtu základních škol pro jeden MAP. Úplné pokrytí celého území kraje MAP. Nepřekrývání vymezených území pro jednotlivé MAP. Úloha Regionální stálé konference (RSK) obory poskytující střední vzdělání s výučním listem, po jejichž absolventech je poptávka na trhu práce důraz na osvojení si odborných dovedností zvyšování stipendia v průběhu studia 8

Pardubický kraj dle okresů MAP – členění území Pk Celková statistika Pk z pohledu možností jeho členění Pardubický kraj dle okresů ORP Počet ZŠ Počet žáků Hlinsko 11 1 662 Chrudim 33 6 862 Holice 8 1 549 Pardubice 32 9 857 Přelouč 1 726 Česká Třebová 6 1 473 Lanškroun 16 2 047 Ústí nad Orlicí 15 2 149 Vysoké Mýto 2 618 Králíky 4 724 Žamberk 19 2 379 Litomyšl 2 372 Polička 13 1 627 Svitavy 17 2 655 Moravská Třebová 14 2 206 Celkem 230 41 906 obory poskytující střední vzdělání s výučním listem, po jejichž absolventech je poptávka na trhu práce důraz na osvojení si odborných dovedností zvyšování stipendia v průběhu studia 9

MAP – členění území Pk Návrh vymezení území pro realizaci MAP v Pk 10 ORP Počet ZŠ žáci   Hlinsko 11 1662 Holice 8 1549 Chrudim 33 6862 Lanškroun 16 2047 Litomyšl 2372 Moravská Třebová 14 2206 Pardubice 32 9857 Polička 13 1627 Přelouč 1726 Svitavy 17 2655 Vysoké Mýto 15 2618 Počet žáků Česká Třebová 6 1473 21 3622 Ústí nad Orlicí 2149 Králíky 4 724 23 3103 Žamberk 19 2379 Celkem 230 41906 44 6725 obory poskytující střední vzdělání s výučním listem, po jejichž absolventech je poptávka na trhu práce důraz na osvojení si odborných dovedností zvyšování stipendia v průběhu studia 10

MAP – úloha ORP Určení žadatele/příjemce IPo (nositele MAP) na úrovni vymezeného území, na kterém bude MAP realizován. Zajištění funkčního partnerství na vymezeném území MAP mezi zainteresovanými subjekty tj. školami, zřizovateli, rodiči, subjekty neformálního vzdělávání i zaměstnavateli. Zajištění procesu schvalování dohod v rámci MAP pro požadované investice do oblasti infrastruktury ve vzdělávání. obory poskytující střední vzdělání s výučním listem, po jejichž absolventech je poptávka na trhu práce důraz na osvojení si odborných dovedností zvyšování stipendia v průběhu studia 11

MAP – úloha nositele projektu MAP Metodické vedení realizace MAP ve shodě s výzvou MAP. Specifikace realizačního týmu odpovědného za realizaci MAP. Určení realizátora MAP zodpovědného za vlastní zpracování MAP. Analýza a integrace témat předložených zřizovateli obecních škol k zahrnutí do realizace MAP. Koordinace spolupráce realizátora MAP z pozice žadatele/nositele projektu IPo se všemi zúčastněnými partnery MAP. Vzájemná koordinace výstupů z MAP na ostatní MAP na území Pk. Zajištění a využívání kontrolních mechanismů při realizaci MAP. obory poskytující střední vzdělání s výučním listem, po jejichž absolventech je poptávka na trhu práce důraz na osvojení si odborných dovedností zvyšování stipendia v průběhu studia 12

MAP – úloha realizátora Zpracování návrhu MAP dle zadání žadatele/nositele projektu MAP. Dodržení závazné metodiky určující pravidla pro vytvoření MAP. Dodržení všech smluv a dohod partnerů účastnících se projektu. Dodržení časového harmonogramu pro tvorbu a realizaci MAP. Poskytování žadateli/nositeli projektu MAP pravidelné zpětné vazby v průběhu realizace MAP. Předání výsledného návrhu řešení MAP žadateli/nositeli projektu MAP ve stanoveném termínu. obory poskytující střední vzdělání s výučním listem, po jejichž absolventech je poptávka na trhu práce důraz na osvojení si odborných dovedností zvyšování stipendia v průběhu studia 13

MAP – závěry k tématu Vymezení území pro každý jeden MAP vychází při dodržení pravidel metodiky MAP z dohody mezi ORP a schvaluje je RSK. Vytvoření MAP je v plné odpovědnosti ORP a jimi k realizaci určených žadatelů/nositelů projektu MAP. Nositel projektu MAP určuje realizátora MAP. Pravidla pro tvorbu MAP jsou dána Metodickým pokynem MŠMT, v současné době ve verzi č. 7 ze dne 31. 7. 2015. S MAP musí korespondovat záměry IROP, OPVVV, OPPR, IPRU, ITI pro dané území. Pokud nebude pro dané území existovat MAP, bude velmi obtížné podpořit z peněz EU celý proces sbližování úrovně základního školství se systémovými požadavky na vzdělávání.

MAP – informace a úkoly pro ORP Všechny ORP disponují přístupem na www.klickevzdelani.cz, kde je možné získat kompletní seznam kontaktů a adres škol a školských zařízení, které bude nutné v rámci realizace MAP oslovit. Všechny ORP se v rámci vzájemných dohod do 31. 8. 2015 rozhodnou, jakou strategii zvolí při dělení území Pk pro následnou tvorbu MAP a své případné rozhodnutí řešit jeden MAP v rámci svazku několika ORP sdělí Pk a stanoví žadatele/nositele projektu MAP. Všechny ORP projednají v rámci své kompetence s obcemi celého území ORP postup při realizaci projektu MAP a určí realizátora MAP. Výsledek sdělí Pk nejpozději do 31 . 8. 2015. Kontaktní e-mail jiri.hlava@pardubickykraj.cz

Děkuji za pozornost Mgr. Jiří Hlava, vedoucí pracovní skupiny KAP e-mail: jiri.hlava@pardubickykraj.cz tel.: 466 026 207