Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Duté (konkávní) zrcadlo
Advertisements

Vzájemná poloha kružnice a přímky
Zrcadla kulová Druhy: 1. dutá 2. vypuklá o o.
Geometrická optika Mgr. Alena Tichá.
Rozdělení kulových zrcadel a zobrazovací význačné paprsky
Zobrazení dutým zrcadlem
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Zobrazení zrcadlem a čočkou
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Světlo se po dopadu na jiné optické prostředí
Kulová zrcadla duté – světlo odráží vnitřní povrch kulové plochy
Fyzika 8. ročník Světelné jevy Anotace
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Radomír Tomášů Název šablonyIII/2.
ČOČKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vypuklé kulové zrcadlo
Pionýrů 400, Frýdek – Místek
Vypuklé zrcadlo - popis
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
39. Geometrická optika II Martin Lola.
Odraz světla.
Vzájemná poloha kružnice a přímky
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Ivana Kuntová, Pětiúhelník Přesná konstrukce velikosti strany pětiúhelníku ze zadaného poloměru opsané kružnice Ivana Kuntová,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vzájemná poloha dvou kružnic
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Konstrukce tečen pomocí Thaletovy kružnice
Název projektu: Škola a sport
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název projektu: Škola a sport
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Lineární funkce VY_32_INOVACE_056_Lineární funkce
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Zaokrouhlování čísel Číselná osa Hledej na číselné ose Desítky
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Kulová zrcadla - dutá
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Rozdělení kulových zrcadel na dutá a vypuklá. Zobrazení kulovými zrcadly.
Kulová zrcadla. vyleštěná kovová plocha zrcadla má tvar části kulové plochy 1.duté zrcadlo: - světlo se odráží od části vnitřního povrchu kulové plochy.
PaedDr. Jozef Beňuška ZOBRAZOVÁNÍ ODRAZEM NA KULOVÉ PLOŠE aneb Kdy se v zrcadle vidíme převrácení.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_10 Fyzika - duté zrcadlo Autor: Jana Pěničková Období:
39. Geometrická optika II Martin Lola.
Zobrazení dutým zrcadlem
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ČOČKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Zobrazení dutým zrcadlem
Vzájemná poloha dvou kružnic
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Zobrazení zrcadlem dutým.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Najdi dva stejné obrázky
Zobrazení dutým zrcadlem
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Vzájemná poloha dvou kružnic
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
F-Pn-P054-Vypukle_zrcadlo
Vzájemná poloha kružnice a přímky
F-Pn-P053-Dute_zrcadlo PAPRSKOVÁ OPTIKA 3. DUTÉ ZRCADLO.
Transkript prezentace:

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Kulová zrcadla Zobrazení vypuklým zrcadlem

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Kulová zrcadla Kulová (sférická) zrcadla = taková zrcadla, u nichž je zrcadlící plocha nanesena na kulovém vrchlíku. Zdroj:

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Základní údaje a popis o … optická osa zrcadla (přímka procházející body C a V) S … střed křivosti V … vrchol zrcadla r = |CV| … poloměr křivosti zrcadla F … ohnisko kulového zrcadla f = |FV| … ohnisková vzdálenost a … předmětová vzdálenost a´… obrazová vzdálenost y … výška předmětu y´… výška obrazu o V S F r f a´ a y´ y

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Při optickém zobrazení použijeme pro konstrukci obrazu vždy minimálně dva ze tří význačných paprsků: Paprsek procházející středem křivosti zrcadla prochází po odrazu opět středem křivosti zrcadla. Paprsek dopadající rovnoběžně s optickou osou na zrcadlo prochází po odrazu ohniskem zrcadla. Paprsek procházející ohniskem zrcadla se odráží rovnoběžně s optickou osou. Význačné paprsky

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Zobrazení předmětu vypuklým zrcadlem. o V S F y´ y

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Poloha předmětu … a > 0 (jinými slovy, pro jakoukoliv polohu předmětu platí totéž) Zobrazení předmětu vypuklým zrcadlem. Poloha obrazu … f < a´< 0 Výsledek zobrazení. Velikost obrazu (vzhledem k předmětu) … zmenšený Obraz je … vzpřímený a zdánlivý

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Tak a teď sami. „Najdi“ obraz (nepůjde-li ti to, klikni a pomohu ti). o V SF y y´ Závěr: Při zobrazení vypuklým zrcadlem je obraz vždy zmenšený, zdánlivý a vzpřímený.

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Využití Zdroj: Vzpomeneš si, kde už jsi vypuklá zrcadla viděl(a)?

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. A na závěr ještě něco navíc: Ukázka č. 1 Ukázka č. 1 (pohybuj červenou šipkou znázorňující předmět a sleduj, jak se mění obraz) Otázka č. 1: Může nastat situace, že obraz bude zvětšený? Otázka č. 2: Kdy je obraz větší - když je vzor dál od zrcadla, nebo blíž k zrcadlu? Ukázka č. 2 Ukázka č. 3