Video a fotografie z mikroskopu Michal Jurajda. Obsah  Funkce optického mikroskopu  Možnosti instalace kamery/fotoaparátu  Výhody a nevýhody jednotlivých.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Seznámení s prostředím programu
Advertisements

Počítačová grafika.
Grafické formáty výukový text.
Počítačová grafika Nám umožňuje:
Téma č.2 Datové formáty grafiky, jejich specifika a možnost využití
Počítačová grafika.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základy focení – Zlatý řez a formáty souborů ve fotografii
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základy digitální fotografie
Formáty grafických souborů
RASTROVÁ A VEKTOROVÁ GRAFIKA
Technické údaje. * Při výběru fotoaparátu máme možnost volit mezi velkým množstvím přístrojů. * Vodítkem při výběru toho pravého mohou být kromě ceny.
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_058 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Digitální videokamery
* Zařízení, které umožňuje zachytit statické snímky a ty převést a zaznamenat v digitální formě. * Záznam formou obrazových souborů (JPEG, RAW, TIFF)
Optické zobrazování © RNDr. Jiří Kocourek 2013 Podmínky používání prezentace Stažení, instalace na jednom počítači a použití pro soukromou.
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ Digitální fotoaparát
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Vizualizér Vizualizér je zařízení, které zachycuje obraz přímo z neprůhledné předlohy (trojrozměrné předměty, knihy, mapy apod.). Obraz zachycený pomocí.
MULTIMÉDIA. Multimédia  oblast informačních a komunikačních technologií  multimediální systém se označuje souhrn technických prostředků(kamera, video,
Počítačová grafika.
Ondřej Kostka 3IT.  Je technologie pro zachycování, zaznamenávání, přehrávání, přenos a obnovu pohyblivých obrázků používající elektronické signály nebo.
Digitální fotografie. Digitál se představuje:  digitální zrcadlovka – nejblíže klasice  kompaktní fotoaparáty  EVF: zrcadlovky bez zrcadla  3 základní.
Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 3.
HARDWARE II Periferie.
Vývoj technických prostředků záznamu a zpracování videa
DIGITALIZACE Datové formáty. Nekomprimované formáty původní algoritmy záznamu datových souborů umožnily pouze jejich převod do digitální podoby:  formát.
GRAFIKA.
Rastrová grafika Výpočetní technika.
Tomáš Veselý, Lukáš Ratkovský, Luboš Rauer.
Tato prezentace byla vytvořena
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
NOKIA N93i. Hlavní funkce 3,2 megapixelový fotoaparát s optikou Carl Zeiss Nahrávání videa v DVD kvalitě rychlostí 30 snímků za sekundu Pomocí rozšiřitelné.
Počítačová grafika.
Pozorování krevních nátěrů
Digitální Fotoaparát Kodak EasyShare C1013.
* Zařízení pro záznam pohyblivého obrazu a zvuku. * Jedná se v principu o fotoaparát, který dokáže zaznamenávat a ukládat snímky rychle za sebou (50/s)
Písemka. 01. pomocí minimálně 4 obrázků vysvětlete rozdíl mezi bitmapovou a vektorovou grafikou bitmapová grafika Vektorová grafika.
Analýza obrazu Přehled programů  Sigmaimage (Mocha)  NIH-image, NCSA-image, ImageJ  Lucia  Gelmanager, Gelcompare,
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Datové formáty Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Multimédia.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Rastrová.
OŘEZ VY_32_INOVACE_GR_796. Oříznutí obrázku Oříznutí snímku provádíme nejčastěji pří použití nástrojů Rotace a Perspektiva nebo chceme-li změnit poměr.
Základy VY_30_INOVACE_GR_781. CO JE TO GIMP ? Název vychází ze zkratky GNU Image Manipulation Program, což česky znamená GNU program pro úpravu obrázků.
Změna velikosti obrázku
Vypracovala: Luisa Strešková
DIGITÁLNÍ FOTOAPARÁTY
Multimédia Žlutířová Eva.
Počítačová grafika Maturitní otázka č. 19 Martin Ťažký.
Analýza obrazu MUDr. Michal Jurajda. Definice n V biologických vědách pod pojmem analýza obrazu rozumíme získání kvantitativní informace z obrazových.
Fotografování (3). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Inf Analogová a digitální televize. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ÚVOD DO SPECIALIZACE AKTIVITY PODPORUJÍCÍ ZDRAVÍ 10. Možnosti kontroly efektu pohybových programů Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.
VIDEO. Co je video… Video je sekvence po sobě jdoucích obrázků Lidské oko (z důvodu setrvačnosti) nevnímá jednotlivé obrázky, ale plynulý pohyb Počet.
Grafické formáty Mgr. Petra Toboříková. Barevná hloubka barevné odstíny jsou dány kombinací barev barevná hloubka = určuje kolik bitů je potřeba k popisu.
NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2 Inovace a zkvalitnění.
1 Televizní obraz Digitální záznam Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního.
Fotoaparát.
NEPOČÍTAČE – DALŠÍ DIGITÁLNÍ PŘÍSTROJE. OBSAH 1) Počítače Počítače 2) Pojem „digitální“ Pojem „digitální“ 3) Využití dig. technologií ve spotřební elektronice.
Periferní zařízení počítače - opakování
Fotoaparáty - KOMPAKTY
Rastrová grafika Základní termíny – Formáty rastrové grafiky.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Kódování obrazu Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
Video a fotografie z mikroskopu
Transkript prezentace:

Video a fotografie z mikroskopu Michal Jurajda

Obsah  Funkce optického mikroskopu  Možnosti instalace kamery/fotoaparátu  Výhody a nevýhody jednotlivých řešení

Optický mikroskop  Zobrazovací soustava  Zdroj světla  Nastavení osvětlení dle Koehlera

Výhody a nevýhody

Kompaktní fotoaparát  + levné flexibilní řešení  - JPEG, ztráta světelnosti, velikost zorného pole, opakovatelnost nastavení, zrcadlovky neumožňují náhled v reálném čase (live preview)  DIGITA OS

Digitální kamera  + možnost fotit s náhledem v reálném čase, neprokládané nekomprimované video s nízkým frame rate  - u videa nízký frame rate, velké datové objemy pro absenci komprese

TV kamera  + záznam videa v televizní kvalitě  - záznam videa v televizní kvalitě = prokládané obrázky v rozlišení max. norma PAL, statické obrázky na dnešní dobu nekvalitní