Počítačové hry a animace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Seznámení s prostředím programu
Advertisements

© 2000 VEMA počítače a projektování spol. s r. o..
Základní popis a instalace Eagle
Web Michal Žůrek Jak se na něj dívám já..
Využití cloudových služeb ve školství
Vývoj aplikací s využitím JavaFX
Mainstream Technologies, s.r.o.
HTML5 Co je nového?. Technologický balíček HTML5 Správně by měl být označován jako nová verze technologií HTML5, CSS3 a ES5, protože v sobě zahrnuje:
Ing. Jan Mittner MySQL Workbench 2. Základy práce s databází 3. Subversion 2.
Microsoft Office OneNote
Ing. Jan Mittner Rozšíření modelu 2. Vazba 1:n 3. Vazba m:n 2.
SOFTWARE operační systémy
Software (programy) Vypracoval: Mgr. R. Jančar ZŠ Na Planině 1393/3, Praha 4 Krč Zdroj obrázků: Alfacomp.cz (pokud není uvedeno jinak)
Bakalářský studijní program Softwarové technologie a management (STM) Prof. Ing. Jiří Žára, CSc.
RASTROVÁ A VEKTOROVÁ GRAFIKA
Adobe Dreamweaver CS4 Ing. Martin Dosedla.
Tvorba webových aplikací
SFX Funkcie systému Ing. Lukáš Budínský. 2 Pracovní setkání Metalib/SFX – Obsah prezentace SFX Představení technologie Hlavní přínosy Nadstavbové.
Daniel Mikeš, I4.E Vedoucí práce: Lukáš Masopust.
Petr Šetka, MVP Exchange, MCSE:Messaging, MCT Windows Small Business Server 2003 R2.
Operační systémy.
David Kratochvíl. * Linux – označení pro operační systém (OS) * 1,3 milionu mobilních zařízení s Androidem aktivováno každý den * Většina ze TV.
Petr Korviny SCO 2007 Brno Usnadnění tvorby elektronických studijních textů pro distanční vzdělávání Petr Korviny
Jazyk PHP Programovací jazyk PHP (Hypertext preprocessor) je skriptovací jazyk, který běží na straně serveru. KLIENT - SERVER Server posílá do vašeho počítače.
Představení nové verze OPSI Kamil Malinka Martin Lebeda PROJEKT financovaný z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZVYŠOVÁNÍ IT GRAMOTNOSTI.
Uživatelské profily, vlastnosti uživatelského účtu
AJAX nejmodernější webová technologie… seminář pro učitele ZŠ a SŠ Mgr. Marek Osuchowski Ostravská univerzita © 2011.
Počítačové hry a animace 1
Počítačové hry 1 Martin Klíma, Michal Hapala.
CryEngine3 Show Off Michal Hapala. Proč (ne)platit za hotové SDK Výhody obecně: –Hotové řešení (export, level editor, engine) Ušetří tisíce hodin práce.
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI Z VÝUKY David Chudán 1. NASAZENÍ VE VÝUCE SEWEBAR-CMS je nasazen při výuce OP předmětu 4IZ210 druhý semestr. Za tyto dva semestry.
© 2000 VEMA počítače a projektování spol. s r. o..
PHP PHP - úvod - 02 Mgr. Josef Nožička IKT PHP
Počítačové hry Cvičení 4.
Úkol 1 - řešení týmové komunikace Promovaní inženýři (tým A, s út 12.45)
Zkušenosti s nasazením svobodného software při výuce
Software pro správu multimediálního díla VY_32_INOVACE_Mul4r0114Mgr. Jiří Mlnařík.
ICT – Informační a komunikační technologie Ing. Libor Měsíček, Ph.D. CN460
Operační systémy. Operační systémy Operační systém je základním programovým vybavením nezbytně nutným pro provoz počítače. Poznámka: Operační systém.
Srovnání systémů řízení projektů Vypracovala: Jitka Procházková.
Pohled uživatele.
On-line Hry Hana Smolanová.
Publikování prostorových dat na Internetu (prezentace pro VLE Dílna) Ing. Jan Růžička Institut geoinformatiky VŠB-TU Ostrava, HGF tř. 17.listopadu
POČÍTAČOVÉ HRY CVIČENÍ 9. Shadery Z „Shading“ = „stínování“ Logika vykreslování Vertex data >> obraz Implementováno na GPU PHA cvičení 9 2.
1 Řízení znalostí z pohledu práva Seminář č. 4. Opakování Software pro tvorbu projektu jako platforma pro přenos znalostí – pro tým připravující projekt.
Návrh a realizace multiuživatelské hry Tomáš Wasserbauer České vysoké učení technické v Praze Fakulta elektrotechnická.
Počítačové hry a animace Cvičení 3 – Ttransformace, Camera, 3DModely.
Aplikace vývojových technik Augmented Reality hra Bronislav Ryba, Štěpán Mračko.
Virtuální Středočeský kraj v databázích Středočeské vědecké knihovny v Kladně PhDr. Eva Wróblewská Ing. Eva Recmanová Středočeská vědecká knihovna v Kladně.
Počítačové hry a animace Cvičení 1. (2) Úvod společný PHA mail: (jen pokud –Problémy.
Počítačové hry a animace
Počítačové hry a animace Cvičení 1. (2) Úvod PHA mail:
MASSIV Middleware pro tvorbu online her. Obsah prezentace Úvod Prostřeky poskytované Massivem Využití jádra Massivu v Demu Zhodnocení projektu Prezentace.
Úvodní hodina do předmětu Knihovnické procesy a služby Martin Krčál VIKBB42 Knihovnické procesy a služby Brno, 19. února 2014.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zábava na internetu Číslo DUM: III/2/VT/2/2/28 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Využití citačních databází při psaní odborného textu.
Technologie pro publikování na webu II Ing. Jiří Štěpánek
CHRONOPHOBIA Autor: Bc. Michal Jirouš Vedoucí práce: Ing. Petr Felkel Ph.D. (3D akční hra)
Školák.cz Piš a sdílej své sešity, jednoduše, rychle, v pohodě. Autoři: Jiří Hon a Lukáš Helebrandt.
Přátelství a internet Lenka Hlavatá. Skype Skype je konečně opravdu dokonalý nástroj pro telefonování po internetu. Umožňuje bezplatně telefonovat z jednoho.
Redakční systém – Content management system (CMS), publikační systém – Správa obsahu webu – Jednoduché publikování textů – Modulárnost (instalace doplňků)
TDD - Test Driven Development
Instalace Javy ( pro Windows )
Vlastnosti souborů Jaroslava Černá.
SOFTWARE II Aplikační software.
TÉMA: Počítačové systémy
Software (programy) Vypracoval: Mgr. R. Jančar
DirectX Jan Kotrouš PGC3.
Praktická cvičení Úvodní hodina David Malý kabinet 205.
Tvorba 3D aplikace s návazností na uživatele
Transkript prezentace:

Počítačové hry a animace Cvičení 1 – Unity3D

Představení Unity3D http://unity3d.com/unity/download game engine + level editor, script editor rapid game development, podpora prakticky všech platforem scene-graph + per game object script (C#, JavaScript) Free a Pro licence Free pro nekomerční použití a malé týmy placená plnohodnotná Pro licence Free je ožezaná o část funkcionality.

Proč Unity3D? vhodné pro projekty rozsahem bodobné PHA semestrálce poskytuje vhodnou úroveň abstrakce, složitost odpovídá potřebám studenta PHA čisté API spousta dokumentace, tutoriálů jednoduché sdílení assetů mobilní platformy, konzole, Linux, ...

Alternativy? Lowlevel knihovny (čisté DX, OpenGL, vlastní FW, ...) Tým za semestr typicky nějak odladí načítání modelů a nějaké to vykreslování, ke gameplay se vetšinou nedostane. Zájemci: PGR2, bakalářka/diplomka na DCGI ;) Highlevel knihovny, jednoduchý engine (XNA, Ogre3D, ...) Rešení četných bugů, nedostatek funkcionality, tým se vetšinou ke gameplay dostane. Obrovské AAA engine (CryEngine, UDK, ...) Tým většinou za semest nestihne enginu porozumět, plave v příliš složitém editoru, nemá k dispozici kvalitní dokumentaci atd.

Unity Asset Store Hra = Engine + Assety Asset: jakýkoliv stavební blok hry model, textura, materiál, zvuk, chování nepřítele, skript, ... možnost stahovat/kupovat přímo v editoru pravidla předmětu: multimedialní assety vlastní + free skipty pouze vlastní obrovská výhoda Unity3D

Skriptování v C# Unity podporuje skriptováni v C# a JavaScript (resp. nadstavbu JS). V PHA budeme psát v C#. Potřeba pro: menu, gui, kameru herní logiku, AI multiplayer, ... Netřeba řešit: načítání assetů, změnu levelů, herní smyčku, vykreslování, přehrávání animací, lowlevel síťové komunikace, ...

Praktická část - instalace

Praktická část - registrace

Nastavení projektu - verzování U placené verze je dostupný Asset Server. nemáme, nechceme, máme vlastní SVN, git, ... defaultní chování editoru: spousta binárních metadat v jednom adresáři (Library) nevhodné pro verzování nutno změnit

Nastavení projektu - verzování

Nastavení projektu - verzování Unity vytvoří automaticky v projektu adresáře: Assets, ProjectSettings, Library, Temp Co je potřeba „dávat do SVN“? Assets, ProjectSettings btw. všechny reporty, dokumentaci atd. v pdf... Co „nedávat do SVN“? Library, Temp Dodržujte štábní kulturu v repozitáři! pořádek ve složce Assets – viz vzorový projekt (AngryBots)

Seznámení s editorem Praktická ukázka... Scene graph GameObject, components Prefab jednoduchý C# script