Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Karel Hynek Mácha - Narozen 16.listopadu 1810 v praze.
Advertisements

Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Anotace:Prezentace seznamuje s významnými básníky 20. století a jejich tvorbou. Řeší drobné úkoly. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr.
Česká poezie 2.poloviny 19.století
ALOIS MRŠTÍK VILÉM MRŠTÍK Autorem materiálu a všech jeho částí,není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Autoři dětské literatury Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_01_12.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Autoři dětské literatury Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_01_08.
VY_III/2_INOVACE_85_Ondřej Sekora
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou J. Hanzlíka…. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí.
František Ladislav Čelakovský
VY_32_INOVACE_31-19 Česká próza po r Milan Kundera.
EDUARD BASS A Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Jules Verne Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
VY_III/2_INOVACE_81_Jan Werich
Spisovatelé dětské literatury
František Hrubín Jan Musil.
Báje (mýty) a pověsti 6. ročník.
VY_III/2_INOVACE_89_Eduard Petiška
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.05 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici bajek, jejich hlavní znaky a představitele. Žáci se seznámí s vývojem bajek.
VY_III/2_INOVACE_87_František Hrubín
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.02 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici pohádek, jejich hlavní znaky a dělení. Žáci se seznámí s nejznámějšími autory.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Anotace: Prezentace seznamuje s autory světové literatury V. Hugo. Žáci řeší úkoly. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr. Kajetána.
Anotace:Prezentace seznamuje s významnými autory 20. století a jejich tvorbou. Řeší drobné úkoly. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr.
VLADISLAV VANČURA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
JAROSLAV HAŠEK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Josef Kajetán Tyl Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Karel Čapek 9. ledna 1890 Malé Svatoňovice – 25. prosince 1938 Praha
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury
FRANTIŠEK GELLNER Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 1. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury
Eduard Petiška Český jazyk 6. ročník ZŠ
Karel Jaromír Erben Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 1. a 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Spisovatelé dětské literatury
VIKTOR DYK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Spisovatelé dětské literatury
Spisovatelé dětské literatury
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 1. a 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 1. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ČESKÉ MODERNÍ POHÁDKY PŘEDSTAVITELÉ Mgr. Michal Oblouk.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Karel Čapek II. Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_10 Český jazyk a literatura – Na počátku prý stálo.
 Anotace: Žák se dozví informace o spisovateli a jeho dílech. Převypráví pohádku Kráska a zvíře.  Ročník: 5.  Vzdělávací oblast: Český jazyk – čtení.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_14_LITERATURA.
František Hrubín „Dnes lidé mezi sebou hovoří tak, že jeden druhého neposlouchá.“
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Jan Neruda - dílo.
AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ DATUM VYTVOŘENÍ:
VY_32_Inovace_ Antická literatura Český jazyk 8. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Český jazyk 9. ročník Česká próza 20. století.
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_15_ČESKÝ JAZYK
Spisovatelé dětské literatury
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
VY_32_INOVACE_Jir_I-21 Pavel Kohout Název projektu: OP VK
Transkript prezentace:

Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní znalosti s novými poznatky Mgr. Michaela Suchardová

Emanuel Frynta „Kukačka má tmavomodrý hlas.“

Představení:  český překladatel a básník  pracoval jako překladatel z povolání

Charakteristika tvorby:  snad vůbec nejvýraznější představitel nonsensové poezie v někdejším Československu  Nonsens = něco, co zcela nebo zčásti postrádá smysl, literární žánr vesměs humorný - s vlastní estetikou

Přehled díla: 1. Písničky bez muziky 2. Nová knížka pro děti o chvástavém štěněti  Humorné veršované bajky, portréty a filologické bajky vedou děti k přemýšlení o světě kolem sebe a lidech v něm.  Bylo jednou osm štěňat. Písmeno A měl na začátku jména ten nejsilnější z nich, Argus, B měl Baryk, C Cita, D Dalík, E Esta, F Flok, G měla Golda a H měl bíle a černě strakatý Hasan. Když se ta štěňata postavila do řady, malá psí abeceda byla hotová. Argus byl první a Hasan poslední. Ale s tím Hasanem, s tím bylo trápení!

Zajímavosti:   jeho otec byl pan řídící ve škole na Slapech, kam jezdila řada spisovatelů na prázdniny   nejraději jako chlapec trávil čas procházkami s Vladislavem Vančurou  byl hudebně nadaný, muzikální, uměl hrát na kdejaký hudební nástroj, který mu přišel do ruky   nejprve studoval malbu, teprve později si vybral literaturu   překládal hlavně z ruštiny   vlastní tvorbu publikoval převážně v časopisech   jeho blízký přítel byl dramatik, prozaik, herec a režisér Ivan Vyskočil

Použité zdroje:   cswikipedia.org [online] [cit ]. Emanuel Frynta. Dostupné z WWW:.   FALTÝNEK,V.radio.cz [online] [cit ]. O muzikálnosti spisovatele Emanuela Frynty. Dostupné z WWW:.