Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:ICT ve výuce Číslo a název šablony klíčové aktivity:III/2 - Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název ověřovaného materiálu: Digitální učební materiál pro výuku matematiky VY_32_INOVACE_MAT_226 Ročník:4. Vzdělávací obor:65-42-M/01 Hotelnictví Předmět:Matematika Tematická oblast:Statistika Téma:Diagram Jméno autora:Mgr. Eva Stammová Vytvořeno dne:Srpen 2012 Metodický popis, (anotace) Interaktivní výukový materiál slouží k seznámení se základními druhy diagramů.
Diagramy Obr. 1
Diagram(graf) grafické znázornění četností
Druhy diagramů - spojnicový Obr. 2
Druhy diagramů - sloupcový Obr. 3
Druhy diagramů - kruhový Obr % ° 1% ,6° např. 10% ,6. 10 = 36° 32% ,6. 32 = 115° Tvoří jej jednotlivé kruhové výseče, které představují relativní četnost znaku v procentech.
Druhy diagramů - účelový Obr. 5
Příklad: Ve třídě HŠ 4 je 30 žáků. 4 žáci prospěli s vyznamenáním, 21 žáků prospělo, neprospěli 3 žáci a nebyli klasifikováni 2 žáci. Sestav tabulku četností. Urči relativní četnosti znaku „ prospěch“. Sestroj odpovídající graf.
Příklad: Z 650 žáků školy 340 bydlí v místě školy, 210 dojíždí autobusem a 100 vlakem. Urči relativní četnosti znaku docházka do školy. Sestroj odpovídající graf
Příklad: Během jednoho týdne byly v poledne naměřeny teploty 19°C, 23°C, 21°C, 19°C, 17°C, 18°C, 18°C. Sestroj odpovídající graf
metodické poznámky snímek 3-7 – výklad snímek 8-10 – samostatná práce žáků zdroje Obr.1 NEZNÁMÝ. google [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr.2 NEZNÁMÝ. google [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr.3 NEZNÁMÝ. google [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr.4 NEZNÁMÝ. google [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obr.5 NEZNÁMÝ. google [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: levice/