Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Geometrie 4. ročník
1.Na obrázku jsou narýsovány dvě přímky A a B. Souhlasíte? Ano 2. Ne
2. Body A a B leží na přímce p. Souhlasíte? 1. Ano 2. Ne 12345
3. Bod A neleží na přímce p. Souhlasíte? 1. Ano 2. Ne 12345
4. Přímky p a q jsou …….. 1. rovnoběžné 2. různoběžné 12345
5. Přímky p a q jsou… 1. kolmé 2. různoběžné 12345
6. Bod S se nazývá střed kružnice k. Souhlasíte? 1. ano 2. ne 12345
7. Přímky, které svírají úhel 90°se nazývají …. 1. kolmice 2. rovnoběžky 12345
8. Jak se jmenuje tento geometrický rovinný útvar? 1. obdélník 2. trojúhelník 3. kruh 12345
9. Trojúhelník, který má všechny strany shodné (mají stejnou délku) se nazývá … 1. rovnoramenný 2. rovný 3. rovnostranný 12345
10. Trojúhelník, který má alespoň dvě strany shodné (mají stejnou délku) se nazývá … 1. rovnoramenný 2. rovnostranný 3. rovný 12345
11. Trojúhelník, který má alespoň jeden pravý úhel se nazývá…. 1. Pravý trojúhelník 2. Levý trojúhelník 3. Pravoúhlý trojúhelník 12345
12. Bod S se nazývá … 1. Půlka úsečky AB 2. Střed úsečky AB 3. Osa úsečky AB 12345
Geometrie –matematika 4. ročník ZŠ Použitý software: držitel licence – ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p. Tř. Windows XP Professional TurningPoint Obrázky z internetu Autor: Mgr. Iva Hořejší ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p. Tř. (