A Year In My Life Texty a obrázky z učebnice Project 2 od Toma Hutchinsona, OUP Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Mgr. M. Hašková Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Úkoly k práci s textem kontrola úkolu v učebnici-k textu přiřadit obrázky v textech na tabuli najděte neznámá slovíčka-použijte slovníček na snímku v textu podtrhněte slovesa a slovesné fráze vyhledejte slovesné kolokace –snímek 15 vyhledejte slovíčka počasí, podle měsíců je rozdělte na typicky letní a zimní spočítejte, kolik týdnů má Amy prázdniny a porovnejte s počtem týdnů u nás. Máme stejně dlouhé prázdniny?
vocabulary: go back=vrátit se, sometimes=někdy, sledging= sáňkování
vocabulary: half term=čtvrtletní prázdniny, usually=obvykle, with=s
vocabulary: boring=nudný, anything=nic, windy= větrno
vocabulary: Easter=Velikonoce, lovely=půvabný, chutný,
vocabulary: birthday=narozeniny, month=měsíc, week=týden
vocabulary: weather=počasí, school trip=školní výlet, warm=teplý
vocabulary: in the middle=uprostřed, great=skvělý
vocabulary: stay=zůstat, help=pomoct, enjoy=mít radost, užít si
vocabulary: send=poslat, present=dárek
vocabulary: too old=příliš starý, instead=místo(něčeho),
vocabulary: dark=temný, tmavý
vocabulary: have a good time=užít si, pobavit se, New Year=Silvestr
Slovesné kolokace. Spoj druhou část fráze se slovesem GO nebo HAVE - spoj čarou to stay Easter holidays a sports day sledging GO HAVE back half term holiday a birthday party skiing on a school trip a good time