Matematika nám jde L I O A E K V C =

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SLOVNÍ ÚLOHY.
Advertisements

Několikrát méně, nácvik.
SLOVNÍ ÚLOHY Odčítání od 20.
Zábavná matematika.
DĚLENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Odčítání v druhé desítce bez přechodu
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
Rozklad na součin vytýkání
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve 4. třídě Slovní úloha s letopočty VY_32_INOVACE_17 Sada 24 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Řešení každé slovní úlohy se skládá z několika částí.
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve slovních úlohách na I. stupni ZŠ 2 Slovní úloha s praktickým znázorněním VY_42_INOVACE_28 Sada 2.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_151_Násobíme,dělíme 7- slovní úlohy AUTOR: Jana Dzubáková.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Matematika - 1. stupeň ZŠ Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_03_12.
Matematika a její aplikace
Dělitelnost – slovní úlohy
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Počítáme do 100 procvičování IV.. Počítámerostliny Počítáme rostliny Zahradnice vysázela 38 červených a 7 žlutých tulipánů. Kolik tulipánů je to celkem?
Název Slovní úlohy řešené soustavou rovnic 2 Předmět, ročník
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Hravá matematika. Seřaď čísla od nejmenšího k největšímu 99, 15, 100, 58, 85, 56, 44, 31, 2, 94, 26, 5 23, 0, 55, 89, 77, 14, 65, 50, 41, 69, 17, 8 55,
Poradíš si ? Lenka má 18 pastelek. Jana má o 5 pastelek méně. Kolik pastelek má Jana? 1. Nakresli: Lenka…………………………………………… Jana …………………………………………… Vypočítej:
Co už umím Jana má 18 korálků. Eva má o 5 méně. Kolik korálků má Eva? 1. Nakresli: Jana…………………………………………… Eva …………………………………………… Vypočítej: ………………………………………………………
14.1 Numerace do 100 Čti čísla v první desítce, ve druhé desítce atd.
8.1 Sčítání do 20 bez přechodu desítky
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
17.1 Sčítání a odčítání v oboru do 100 bez přechodu přes desítku
87.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 9
82.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 4 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika.
83.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 5 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
VY_32_INOVACE_Sib_II_11 Řešení slovních úloh 2 Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_32_INOVACE_63. Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA Materiál.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Vlasta Fitzová Název DUM: VY_32_Inovace_2.3.8 Slovní úlohy – zápis a výpočet Název sady: Matematika 2.ročník.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Čísla a početní operace, Složené.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Dělitelnost – slovní úlohy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Digitální učební materiál
VY_32_Inovace_ Numerace do 100 Matematika 2.ročník
Digitální učební materiál
Jméno autora výukového materiálu
ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_Inovace_ Test 1.pololetí Matematika 3. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
PŘEVODY JEDNOTEK Vypracuj vše do sešitu.
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3A_03
AUTOR: Mgr. Marie Benabdelmalek NÁZEV: VY_32_INOVACE_2C_12
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Materiál je připraven pro práci s interaktivní tabulí.
Zajímavá matematika T R K A L O Č Y =
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
NÁSOBENÍ A DĚLENÍ ČÍSLY 20, 30, 40, 50
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy, adresa: Základní škola a mateřská škola Kamenný Přívoz,
Autor: Mgr. Jana Kuhnová Datum: Název: VY_32_INOVACE_19_MATEMATIKA
Slovní úlohy Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Název školy: Základní a Mateřská škola Bečváry, okres Kolín Autor: Mgr
Dělení desetinného čísla celým číslem - procvičování
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sčítání a odčítání desítek do 100
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jarmila Nováková
M-Ji-CU053-Slovni_ulohy_se_zlomky
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Čísla a početní operace, Slovní.
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
VY_32_INOVACE_10 10 KP slovní úlohy autor: Miroslav Ševčík
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
AUTOR: Mgr. Lenka Dolanová NÁZEV: VY_32_Inovace_7A_18 TÉMA: Násobení
Název školy, adresa: Základní škola a mateřská škola Kamenný Přívoz,
Transkript prezentace:

Matematika nám jde 11 12 13 14 15 16 17 18 L I O A E K V C 8 + 8 = 11 12 13 14 15 16 17 18 L I O A E K V C 8 + 8 = 9 + 2 = 4 + 8 = 7 + 9 = 7 + 7 = 7 + 4 = 8 + 6 = 9 + 8 = 9 + 3 = 9 + 9 = 8 + 7 = 8 + 9 = 6 + 9 = 8 + 3 = 6 + 6 = 9 + 9 = 8 + 8 = 6 + 7 = 9 + 2 = 3 + 9 = 7 + 9 = 9 + 8 = 3 + 8 = 9 + 5 = 5 + 11 = 7 + 9 = 4 + 7 = 8 + 7 = 9 + 9 =

Kontrola- soutěž 7 + 4 = 11 L 8 + 6 = 14 A 9 + 8 = 17 V 9 + 3 = 12 I 9 + 9 = 18 C 8 + 7 = 15 E 8 + 9 = 17 V 6 + 9 = 15 E 8 + 3 = 11 L 6 + 6 = 12 I 9 + 9 = 18 C 8 + 8 = 16 K 9 + 2 = 11 L 4 + 8 = 12 I 7 + 9 = 16 K 7 + 7 = 14 A 8 + 8 = 16 K 6 + 7 = 13 O 9 + 2 = 11 L 3 + 9 = 12 I 7 + 9 = 16 K 9 + 8 = 17 V 3 + 8 = 11 L 9 + 5 = 14 A 5 + 11 = 16 K 7 + 9 = 16 K 4 + 7 = 11 L 8 + 7 = 15 E 9 + 9 = 18 C

Slovní úloha Na záhonu roste 20 žlutých růží a 9 červených růží. Kolik růží roste na záhoně? příklad …………………………… zápis: žlutých………………... červených……………. celkem………………... Odpověď …………………………………………………………………..

Slovní úloha- kontrola: zápis: žlutých……..20…. červených…9….. celkem……..?...... příklad 20 + 9 = 29 odpověď Na záhoně roste 29 růží.

Slovní úloha Michal má 28 autíček. Jirka jich má o 6 méně. Kolik autíček má Jirka? zápis: Michal …………………… Jirka o …………………… Jirka……………………… příklad ……………………………… odpověď ……………………………………………………………………

Slovní úloha- kontrola: zápis Michal ..28………. Jirka o….6 méně než Michal Jirka……?.............. příklad 28 – 6 = 22 odpověď Jirka má 22 autíček.

Počítání se závorkami 30+ (70 – 5) = 20 – (17 – 6) = 20 + (100 – 50) = (55 + 10) + 5 = (80 – 40) – 40 = (25 + 5) + 25 = (100 – 20) – 15 = 11 + (19 – 6) = (13 – 11) + 30 = 25 + (90 – 80) = 65 + (70 – 60) = 20 – (17 – 6) = (20 - 7) + 4 = 12 – (20 – 17) = (25 + 5) – 7 = 28 – (15 – 14) = 8 + (30 +50) = 20 + (100 – 70) = 70 – (20 + 40) = (55 + 5) – 10 = (100 – 50) + 15 =

Kontrola: 20 – (17 – 6) = 20 – 11 = 9 30 + (70 – 5) = 30+ 65 = 95 (20 – 7) + 4 = 13 + 4 = 17 12 – (20 – 17) = 12 – 3 = 9 (25 + 5) – 7 = 30 – 7 = 23 28 – (15 – 14) = 28 – 1 = 27 8 + (30 + 50) = 8 + 80 = 88 20 + (100 – 70) = 20 + 30 = 50 70 – (20 + 40) = 70 – 60 = 10 (55 + 5) – 10 = 60 – 10 = 50 (100 – 50) + 15 = 50 + 15 = 65 30 + (70 – 5) = 30+ 65 = 95 20 + (100 – 50) = 20 + 50 = 70 (55 + 10) + 5 = 65 + 5 = 70 (80 – 40) – 40 = 40 – 40 = 0 (25 + 5 ) + 25 = 30 + 25 = 55 (100 – 20) – 15 = 80 – 15 = 65 11 + (19 – 6) = 11 + 13 = 24 (13 – 11) + 30 = 2 + 30 = 32 25 + (90 – 80) = 25 + 10 = 35 65 + (70 – 60) = 65 + 10 = 75

Porovnávání čísel 85…..81 72…..75 100…91 28…..82 10…..69 45…..54 88…..87 91…..90 74…..75 82…..84 58…..85 57…..75 69…..68 28…..28 37…..36 20…..30 15…..14 96…..97 72…..71 41…..42 99…..89 77…..74 64…..65 85…..84 36…..37 47…..74 63…..36 52…..53 100…99 72….27

Porovnávání čísel- kontrola: 85 > 81 72 < 75 100 > 91 28 < 82 10 < 69 45 < 54 88 > 87 91 > 90 74 < 75 82 < 84 58 < 85 57 < 75 69 > 68 28 = 28 37 > 36 20 < 30 15 > 14 96 < 97 72 > 71 41 < 42 99 > 89 77 > 74 64 < 65 85 > 84 36 < 37 47 < 74 63 > 36 52 < 53 100 > 99 72 > 27

Procvičuj: 64 + ___ = 70 33 + ___ = 40 76 + ___ = 80 11 + ___ = 20 25 + ___ = 30 55 + ___ = 60 77 + ___ = 80 84 + ___ = 90 36 + ___ = 40 89 + ___ = 90 52 + ___ = 60 24 + ___ = 30 51 + ___ = 60 12 + ___ = 20 46 + ___ = 50 85 + ___ = 90 74 + ___ = 80 14 + ___ = 20 38 + ___ = 40 63 + ___ = 70

Kontrola: 52 + 8 = 60 24 + 6 = 30 51 + 9 = 60 12 + 8 = 20 46 + 4 = 50 85 + 5 = 90 74 + 6 = 80 14 + 8 = 20 38 + 2 = 40 63+ 7 = 70 64 + 6 = 70 33 + 7 = 40 76 + 4 = 80 11 + 9 = 20 25 + 5 = 30 55 + 5 = 60 77 + 3 = 80 84 + 6 = 90 36 + 4 = 40 89 + 1 = 90

Procvičuj: 90 - ___ = 81 70 - ___ = 64 50 - ___ = 41 80 - ___ = 77 60 - ___ = 54 40 - ___ = 31 50 - ___ = 42 70 - ___ = 61 40 - ___ = 39 30 - ___ = 22 50 - ___ = 48 20 - ___ = 11 70 - ___ = 61 30 - ___ = 15 40 - ___ = 35 60 - ___ = 53 80 - ___ = 76 60 - ___ = 58 90 - ___ = 84 100 - ___ = 91

Kontrola: 50 –2 = 48 20 – 9 = 11 70 – 9 = 61 30 – 15 = 15 40 – 5 = 35 60 – 7 = 53 80 – 4 = 76 60 – 2 = 58 90 – 6 = 84 100 – 9 = 91 90 – 9 = 81 70 – 6 = 64 50 – 9 = 41 80 – 3 = 77 60 – 6 = 54 40 – 9 = 31 50 – 8 = 42 70 – 9 = 61 40 – 1 = 39 30 – 8 = 22

Řetěz čísel: Kontrola: 50 + 20 + 10 – 25 – 5 – 10 = 80 + 15 – 25 – 5 + 10 + 15 = 100 – 50 – 10 + 15 + 25 + 5 = 90 – 30 – 10 + 20 + 30 – 100 = Kontrola: 50 + 20 + 10 – 25 – 5 – 10 = 40 80 + 15 – 25 – 5 + 10 + 15 = 90 100 – 50 – 10 + 15 + 25 + 20 = 100 90 – 30 – 10 + 20 + 30 – 100 = 0