„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Advertisements

„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
STEREOMETRIE polohové vlastnosti - incidence
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Vzdálenost přímky od roviny, vzdálenost rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Odchylka přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU HYBNOST - příklady
Polohové vlastnosti – vzájemná poloha rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Vzájemná poloha přímek v prostoru Vzájemná poloha přímek v prostoru Autor:Jana Buršová.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
ANALYTICKÁ GEOMETRIE SOUŘADNICE Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
ANALYTICKÁ GEOMETRIE VZÁJEMNÁ POLOHA KUŽELOSEČKY A PŘÍMKY Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Odchylka rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Vzdálenost bodů od přímky a od roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Kolmost ve stereometrii Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Polohové vlastnosti – poloha přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Polohové konstrukční úlohy I – průnik rovin konstrukce průsečnice Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační.
Odchylka přímek Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Kombinační číslo 6. října 2013 VY_42_INOVACE_190206
LOGARITMICKÉ ROVNICE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Transkript prezentace:

„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“. Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“. ANALYTICKÁ GEOMETRIE PARAMETRICKÉ VYJÁDŘENÍ PŘÍMKY V ROVINĚ I V PROSTORU Autor: Mgr. Kateřina Šigutová Zpracováno: 31.1.2014 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Parametrické vyjádření přímky směrový vektor přímky Bod A budu posouvat o násobky vektoru 𝒔. Body 𝑨´ 𝒏 tvoří přímku.

Parametrické vyjádření přímky směrový vektor přímky Body 𝑨´ 𝒏 tvoří přímku. Souřadnice 𝑨´ 𝒏 =𝐴+𝑡 𝑠 Změna označení 𝑨´ 𝒏 =𝑋; 𝑠 = 𝑢 : 𝑿=𝑨+𝒕 𝒖

𝒖 =( 𝒖 𝟏 ; 𝒖 𝟐 ; 𝒖 𝟑 ) směrový vektor přímky Parametrické vyjádření přímky Přímku popíšu soustavou rovnic ( pro každou souřadnici jedna rovnice) 𝑿=𝑨+𝒕 𝒖 , 𝒕∈𝑹 𝑿= 𝒙;𝒚;𝒛 hledané body přímky A= 𝒂 𝟏 ; 𝒂 𝟐 ; 𝒂 𝟑 daný bod přímky 𝒖 =( 𝒖 𝟏 ; 𝒖 𝟐 ; 𝒖 𝟑 ) směrový vektor přímky 𝒙= 𝒂 𝟏 +𝒕 𝒖 𝟏 𝒚= 𝒂 𝟐 +𝒕 𝒖 𝟐 𝒛= 𝒂 𝟑 +𝒕 𝒖 𝟑 t- parametr, 𝒕∈𝑹, 𝒑𝒓𝒐 𝒌𝒂ž𝒅𝒐𝒖 𝒔𝒐𝒖ř𝒂𝒅𝒏𝒊𝒄𝒊 𝒔𝒕𝒆𝒋𝒏ý

Parametrické vyjádření polopřímky, úsečky Přímka: 𝑿=𝑨+𝒕 𝒖 ;𝒕∈𝑹 Polopřímka: 𝑿=𝑨+𝒕 𝒖 ;𝒕∈ 𝟎; ∞ Opačná polopřímka: 𝑿=𝑨+𝒕 𝒖 ;𝒕∈ − ∞;𝟎 Úsečka: 𝑿=𝑨+𝒕 𝒖 ;𝒕∈ 𝒂, 𝒃

Parametrické vyjádření – úloha 1 a) Najdi alespoň 3 směrové vektory přímky p, která prochází body A a B; A 1;3 ; 𝐵 −1;5 𝒖 𝟏 =−𝟏−𝟏=−𝟐 𝒖 𝟐 =𝟓−𝟑=𝟐 𝒖 =(−𝟐;𝟐) 𝒔𝒎ě𝒓𝒐𝒗ý 𝒗𝒆𝒌𝒕𝒐𝒓: 𝒖 = 𝑨𝑩 =(𝑩−𝑨) 𝒖´=−𝟏∙𝒖= 𝟐;−𝟐 𝒖´´= 𝟏 𝟐 ∙𝒖= −𝟏;𝟏 𝒖´´´= −𝟏 𝟐 ∙𝒖= 𝟏;−𝟏 další vektory, které vyjadřují stejný směr: 𝒖´=𝒌∙𝒖 b) Urči, zda vektory 𝑣 = 2;4 𝑎 𝑤 = 1;−1 𝑗𝑠𝑜𝑢 𝑠𝑚ě𝑟𝑜𝑣ý𝑚𝑖 𝑣𝑒𝑘𝑡𝑜𝑟𝑦 𝑝ří𝑚𝑘𝑦, 𝑘𝑡𝑒𝑟á 𝑝𝑟𝑜𝑐ℎá𝑧í 𝑏𝑜𝑑𝑦 X −3;1 ; 𝑌 −1;2 Ř: 𝑣 𝑎𝑛𝑜, 𝑤 𝑛𝑒

Parametrické vyjádření – úloha 2 a) Napiš parametrické vyjádření přímky p, která prochází body A a B; A −3;2;1 ; 𝐵 −1;2;3 𝒖 𝟏 =−𝟏− −𝟑 =𝟐 𝒖 𝟐 =𝟐−𝟐=𝟎 𝒖 𝟑 =𝟑−𝟏=𝟐 𝒖 =(𝟐;𝟎;𝟐) 𝒔𝒎ě𝒓𝒐𝒗ý 𝒗𝒆𝒌𝒕𝒐𝒓: 𝒖 = 𝑨𝑩 =(𝑩−𝑨) 𝒙=−𝟑+𝟐𝒕 𝒚=𝟐 𝒛=𝟏+𝟐𝒕; 𝒕∈𝑹 𝒑ří𝒎𝒌𝒂: 𝑿=𝑨+ 𝒕 𝒖 b) Napiš parametrické vyjádření přímky, která prochází bodem X 1; 2; −3 a má směrový vektor 𝑢 =(−1;1;3) Ř: 1−𝑡; 2 +𝑡;−3+3𝑡;𝑡∈𝑅

Parametrické vyjádření – úloha 3 Urči, zda přímce p z předcházejícího příkladu náleží 𝑎) 𝑏𝑜𝑑 X −2;0;1 ; b) 𝑌 −5;2;−1 𝒙 𝒚 𝒛 𝒙 𝒚 𝒛 𝒑: 𝒙=−𝟑+𝟐𝒕 𝒚=𝟐 𝒛=𝟏+𝟐𝒕; 𝒕∈𝑹 𝐚) −𝟐=−𝟑+𝟐𝒕 𝟎=𝟐 𝟏=𝟏+𝟐𝒕 nemá řešení ⟹𝑿∉𝒑 b) −𝟓=−𝟑+𝟐𝒕 𝟐=𝟐 −𝟏=𝟏+𝟐𝒕 má řešení ⟹𝒀∊𝒑 ⟹𝒕=−𝟏 ⟹𝒕=−𝟏

Parametrické vyjádření – úloha 4 Urči souřadnice bodu C 2𝑝−1;𝑝−3 tak, aby ležel na přímce p, která prochází body 𝐴 −2;−1 ; 𝐵 1;3 𝒔𝒎ě𝒓𝒐𝒗ý 𝒗𝒆𝒌𝒕𝒐𝒓: 𝒖 = 𝑨𝑩 =(𝑩−𝑨) 𝒑ří𝒎𝒌𝒂: 𝑿=𝑨+ 𝒕 𝒖 𝒖 𝟏 =𝟏−(−𝟐)=𝟑 𝒖 𝟐 =𝟑− −𝟏 =𝟒 𝒖 =(𝟑;𝟒) 𝒙=−𝟐+𝟑𝒕 𝒚=−𝟏+𝟒𝒕; 𝒕∊𝑹 𝑪∊𝒑⇒𝒋𝒆𝒉𝒐 𝒔𝒐𝒖ř𝒂𝒅𝒏𝒊𝒄𝒆 𝒗𝒚𝒉𝒐𝒗𝒖𝒋í 𝒔𝒐𝒖𝒔𝒕𝒂𝒗ě 𝒓𝒐𝒗𝒏𝒊𝒄 𝟐𝒑−𝟏=−𝟐+𝟑𝒕 𝒑−𝟑=−𝟏+𝟒𝒕; 𝒕∊𝑹 ⇒𝒕= 𝟐𝒑+𝟏 𝟑 𝒑−𝟑=−𝟏+𝟒∙ 𝟐𝒑+𝟏 𝟑 𝒑=−𝟐 C −5;−5

Použité zdroje: POLÁK, Josef. Středoškolská matematika v úlohách. 1. vyd. Praha: Prometheus, 1999, 626 s. ISBN 80-719-6166-3. KOČANDRLE, Milan a Leo BOČEK. Matematika pro gymnázia: analytická geometrie. 1. vyd. Praha: Prometheus, 1995, 187 s. ISBN 80-719-6120-5.   PETÁKOVÁ, Jindra. Matematika: příprava k maturitě a k přijímacím zkouškám na vysoké školy. 1. vyd. Praha: Prometheus, 1998, 303 s. Učebnice pro střední školy (Prometheus). ISBN 80-719-6099-3.