VLAKOTRAMVAJ V KARLSRUHE sestavil Michal Drábek pro Drážní společnost při ČVUT FD říjen 2007.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PROVOZNÍ ASPEKTY APLIKACE ERTMS/ETCS V ČR
Advertisements

Nová vozidla dodávaná k splnění závazku veřejné služby
Návrh parkování Návrh zastávek MHD.
Veselí nad Lužnicí – České Velenice
ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.
Těžiště varianty přestavby železničního uzlu Brno
Doprava. Doprava Témata prezentace Dopravní muzeum Dresden DVB dopravní podnik Letiště Drážďany Stavba mostu Waldschlösschenbrücke Turistická atrakce.
Prezentace společnosti B&C Dopravní systémy s.r.o. Společnost se zabývá aplikováním sofistikovaných metod využitelných pro poznávání, řízení a regulaci.
Marketingový výzkum v dopravě Autobusová linka Praha - Brno
PROVOZNÍ INTERVALY.
KONFIGURACE PŘESTUPNÍCH UZLŮ Z POHLEDU ČASOVÉ ZTRÁTY CESTUJÍCÍCH
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Integrovaný dopravní systém
Dispečerské řízení pražského metra
Charakteristické znaky MHD
Dopravní charakteristiky
Srovnávaná města: 1. Praha 2. Londýn 3. Paříž 4. Berlín 5. Athény 6. Budapešť 7. Vídeň.
Bezbariérovost veřejné dopravy
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
ÚVOD DO ŽELEZNIC.
Modernizace záp. části ŽST.
STUDIE ROZVOJE DOPRAVY V AGLOMERACI CHOMUTOV-JIRKOV
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.
Předpis pro používání návěstí pro organizování a provozování drážní dopravy Návěstní předpis D1.
Vypracovala: Žaneta Peikerová C1.B
Železniční doprava Základní pojmy
Doporučené zdroje pro studium předmětu "Trakční vozidla MHD"
Provozní a přepravní ukazatele městské dopravy
Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
Návěstidla a návěsti D1 Předpis pro používání návěstí při organizování a provozování drážní dopravy.
Integrovaný dopravní systém v okolí tratě 199 Michal Šimek Gymnázium Jana Valeriana Jirsíka České Budějovice.
Plánování a organizace veřejné dopravy
Zvýšení rychlosti nákladní kolejové dopravy
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Michal Petřík, Petr Poremski, Daniela Uhrovičová, Ondřej Šimečka
Přístupnost IDS pro OOSPO
Princip zabezpečení vlakové dopravy Ing. Karel Zíka
ŽST Jedlová.
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
1. PREZENTACE ZE ZÁKLADŮ TEORIE HROMADNÉ DOPRAVY Základní pojmy Ondřej Kališ
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
METROBUSY V PRAZE A OKOLÍ Projekt hierarchizace autobusové sítě Ing. Filip Drápal, ROPID.
CHAPS spol. s r.o. Bráfova Brno Tel.: Fax: Internet:
Klimatizace ve vozidlech MHD SDP ČR Tramvajová skupina Košice
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Městská hromadná doprava ve Stockholmu Studentská konference Nedorost Jakub, DMŽ3.
Doprava Mgr. Prchalová Zdeňka SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná Pro 2. stupeň ZŠS.
Integrovaný dopravní systém pro oblast Českobudějovicka od
Sdružení dopravních podniků ČR odborná skupina TRAMVAJE
Tabulky traťových poměrů
Odbavování cestujících v číslech
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní.
Vypracoval:Daniel Moťovský
Princip zabezpečení vlakové dopravy
Materiálně-technické podmínky železniční dopravy
Mechanická návěstidla a předvěsti ČSD
Setkání s dopravci, Praha, 25. a
Pražské tramvaje Belgický podnikatel Eduard Otlet zahájil 23. září 1875 provoz na první trati pražské koňky, asi netušil, že toto datum se stane datem,
Ing. Patrik Horažďovský Ing. Martin Heindl
Město Zwickau Zwickau (česky Cvikov či Zvíkov) je okresní město ve Svobodném státě Sasko a zároveň důležitým centrem západní části Saska čtvrté největší.
Chytré řízení dopravy v IDS JMK
Činnost společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje s.r.o. Konference IDS Žďár nad Sázavou,
Integrace tramvaje se železnicí
Wien – Baden: integrace tramvaje se železnicí
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Prezentace pro OS tramvají
Vlakem z Prahy na letiště
BEZPEČNOST NA KŘÍDLECH TECHNIKY
MONIKA DVOŘÁKOVÁ AŽD Praha s.r.o..
Transkript prezentace:

VLAKOTRAMVAJ V KARLSRUHE sestavil Michal Drábek pro Drážní společnost při ČVUT FD říjen 2007

Obsah 1.Historie 2.Zabezpečení 3.Albtalbahn 4.Vlakotramvaj 5.Klasická tramvaj 6.Zdroje a odkazy

1. Historie zprovozněna úzkokolejka Albtalbahn -značná vzdálenost mezi konečnou a hlavním nádražím  spojení tramvají s přestupy -50. léta 20. stol.: dopravní zácpy na tomto spojení  1961 přestavba Albtalbahn na normální rozchod, elektrizace 750 V ss, provoz tramvají tramvajový provoz na železnici Hardtbahn -velké nárůsty počtu cestujících

1. Historie  myšlenka přímého spojení Karlsruhe s okolím : zprovozněna první klasická vlakotramvaj na trase Karlsruhe – Bretten  více než 400% nárůst počtu cestujících -obdobné projekty v Saarbrückenu i jinde -další rozšiřování systému (např. Heilbronn – 80 km od Karlsruhe) -nyní asi 470 km tratí, z toho 210 km DB Netz

2. Zabezpečení -vozidla musí vyhovovat oběma systémům -bezpečnost musí být alespoň na stejné úrovni jako u železničních vozidel -legislativní regulace provozu vlakotramvají -menší tuhost rámu vyvážena vyšším odrychlením -dosud žádná nehoda zapříčiněná smíšeným provozem na železničních tratích -dosud obecně nepoužitelné – každá železniční trať byla vlakotramvajím přizpůsobena

Reléovka v žst. Karlsruhe-Durlach s automat. stavěním

konec jízdy v prostor. oddílechzastávka na znamení

3. Albtalbahn Původní normálněrozchodné vozidlo ze 60. let dnes dosluhuje na městských tramvajových linkách

Bad Herrenalb: symbióza starého s novým

zhlaví v Bad Herrenalb: uzávěry koleje + skupinové odjezdové návěstidlo

řešení nástupuspěšný vlak (či tramvaj ?)

tenhle přejezd dopravu nezdržuje...

samovrat

K čemu podchod...?

vozidlo s nesouměrným čelem

odbočná stanice Busenbach – povšimněte si nadjezdu

3. Vlakotramvaj...kouzlo prvního setkání (žst. Öhringen)

Karlsruhe – Wörth: souběžné užívání železniční tratě přes Rýn

dvě polohy výsuvného stupátka

Heilbronn: nový tramvajový systém

žst. Karlsruhe-Durlach

v centru Karlsruhe

pod náporem mas

dvě nástupní hrany na městské zastávce

„...vystupujte pouze prvními dveřmi“

novější a starší jednotka

nejnovějším vozidlům nechybí WC a panoramatická okna

interiér

setkání na širé trati

mechanické návěstidlo na hlavní trati

4. Klasická tramvaj

6. Zdroje a odkazy -vlastní snímky -stránky Albtal-Verkehrs-Gesellschaft mbHwww.avg.info - Verkehrsbetriebe Karlsruhewww.vbk-online.de - Karlsruher Verkehrsverbundwww.kvv.de - Transport Technologie – Consult Karlsruhe GmbHwww.ttk.de

Děkuji za pozornost.