Produkt v EU. adaptace produktu na trzích EU: spotřební zboží suroviny odlišnosti v potřebách zákazníků odlišnosti v podmínkách používání a spotřeby –

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Značka výrobku Značka se skládá:
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
Výběr vozidla do firmy – máme k dispozici všechny informace? Michal Krátký, Přemysl Žižka – DEN S FLEETEM DEN S FLEETEM – JARO 2010.
ÚVOD DO MARKETINGU.
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Ekolabeling.
Evropská unie - fungování JVT  volný pohyb zboží  volný pohyb služeb  volný pohyb kapitálu  volný pohyb osob  +………politiky?  mobilita  ochrana duševního.
Řízení jakosti Číslo předmětu: Na cvičení je nutno nosit: - vlastní přezůvky, -kalkulačku se základní statistikou Cvičení budou v laboratoři.
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
Ing. Jaroslav Prachař Dětská obuv a značka kvality CZECH MADE.
Výrobek a jeho životní cyklus
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_05.
Konkurenceschopnost ČR v rámci středoevropského regionu SpeedChain 13/11/2013 Ing. Martin Tlapa, MBA náměstek státního tajemníka pro evropské záležitosti.
Ekodesign. Ekodesign Strategie ekodesignu Ing. Vladimír Dobeš, M.Sc. 9. listopadu 2011 Kurz Manažer udržitelné spotřeby a výroby v rámci projektu Budování.
MARKETINGOVÝ MIX.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Marketingové prostředí
Produkt.
2.Marketingové prostředí
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Marketingový mix Produkt.
Nákupní jednání zákazníků Pochopení zákazníků je východiskem pro navrhování marketingových nabídek, které splní jejich požadavky.
Město – atraktivita pro investory. 1. Zhodnocení pozice – cíl 2. Krátkodobá atraktivita – zvýhodnění investorů, +, - 3. Dlouhodobá atraktivita.
Konference „Inovace a technologie v rozvoji regionů“ Inovace a marketingový výzkum Duben 2004 / Příspěvek v diskusi / RNDr. Tomáš Raiter / obchodní ředitel,
Očekávaný vývoj trhu s elektřinou v kontinentální Evropě Pavel Šolc, ČEPS, a.s.
1 Seminář – Dětská obuv Český normalizační institut Czech Standards Institute Dětská obuv a technické normy Eva Štejfová Český normalizační institut.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Zkušenosti ze zavedení systému řízení bezpečnosti informací ve shodě s ISO a ISO na Ministerstvu zdravotnictví ČR Ing. Fares Shima Ing. Fares.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Ing. Daniel Kardoš Systém ManagementDesk – nástroj řízení kvality a bezpečnosti podle ISO 9 001, ISO , ISO , ISO a ISO Ing.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
CENA Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. CENA CENA je hodnota zboží nebo služby většinou je vyjádřena peněžní částkou, kterou je potřeba při získání.
14. října 2008 PRODUKT jednotlivé úrovně produktu Mgr. Eliška Kubíčková.
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
Vítejte na Marketingu. Identita, image Identita = komplexní obraz firmy utvářený filozofií, historií, zásadami vedení, současností i budoucností Tvoří.
NÁSTROJE LOKÁLNÍHO a REGIONÁLNÍHO ROZVOJE
Produkt v EU. adaptace produktu na trzích EU: spotřební zboží suroviny odlišnosti v potřebách zákazníků odlišnosti v podmínkách používání a spotřeby –
Produkt v EU. adaptace produktu na trzích EU: spotřební zboží odlišnosti v potřebách zákazníků odlišnosti v podmínkách používání a spotřeby odlišnosti.
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
8. Marketing.
10 Důvodů pro zakázání reklamy
Mezinárodní ochrana duševního vlastnictví
Model strategie marketingového mixu
Harmonizace daní v EU.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
Evropská unie - fungování JVT volný pohyb zboží volný pohyb služeb volný pohyb kapitálu volný pohyb osob +………politiky? mobilita ochrana duševního vlastnictví.
Kupní chování a EU.
MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE V EU. AIDA + informovat, přesvědčit, stimulovat komunikace v mezinárodním prostředí: jazykové bariéry kulturní bariéry/rozdíly.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovliv ň ující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady.
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
Tvorba značky. Značka Hodnota Investice Přínosy Systém hodnot.
Bc. Jaromír Šetek VNÍMÁNÍ ZEMĚ PŮVODU ZNAČKY A ZEMĚ PŮVODU PRODUKTU VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Pavel Štrach, Ph.D. et Ph.D.
Legislativa (právní aspekty) chemických látek a přípravků I Ústí nad Labem 2/2009 Ing. Jaromír Vachta.
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Zbožíznalství, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost Kateřina Čočková, regionální projektová manažerka.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Zemědělci a potravináři se ode dna musejí odrážet společně
ENVIRONMENTÁLNÍ MANAGEMENT
Výrobkové strategie dle investičních cílů
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
Potravinářský sektor z pohledu českého spotřebitele
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Transkript prezentace:

Produkt v EU

adaptace produktu na trzích EU: spotřební zboží suroviny odlišnosti v potřebách zákazníků odlišnosti v podmínkách používání a spotřeby – vzorce kupního a spotřebního chování (Schweppes tonic water – jako nealko nápoj ve francii, jako základ pro míchané alkoholické nápoje ve Velké Británii) odlišnosti v koupěschopnosti (prací prášky Henkel) odlišnosti v technických standardech odlišnosti v legislativních požadavcích, národních regulacích silné kulturní odlišnosti působící na koupi a užití….. marže a náklady pračka v Evropě: Italové – nižší než v jiných zemích, Francouzi, Italové a Britové užší, Švédové a Němci – širší, Briti – s vrchním plněním, ostatní s předním plněním, …….buben – nerez vs plast, ohřívání vody, bez ohřívání vody, kapacita, rychlost otáček, design, barva….. Electrolux a lednice a mražák – Skandinávci – velké, mražák dole, Jih- malé, mražák navrchu, Británie – mražák -60% prostoru

PRODUKT A JEHO VRSTVY Adaptace nebo standardizace? Image krajiny původu + jiné „národní“ nehmotné atributy

Rozhodování o produktu Atributy produktu kvalita, vlastnosti, styl a design Značka sponzorství, název atributy benefity hodnoty ochrana Obal a Etiketa materiál, barvy povinné a nepovinné informace Belgie – fr. + fl., SF – fi + šv Recyklace obalů – Německo !!! + minimum obalu Kinder Mon Chéri Brother VIEW test: -visibility (rozlišitelnost) -information (rychlá komunikace charakteru produktu -emotional impact (pozitivní vímání) -workability (ochrana a efektivní použití) Hořčice v tubě, obaly mléka Eco-labeling Diet Coke vs Coke Light

služby Oprava a údržba, poprodejní služby Instalace Návody a manuály Čas dodání Záruky Dostupnost náhradních dílů Vrácení zboží (vadného i bezvadného) Úroveň znalostí a zkušeností Výše nákladů na pracovní sílu Úroveň gramotnosti Geografická vzdálenost Odlišnost poskytování služeb

McDonald´s, Heineken – adaptace v Evropě Seznam.cz – španělsky „chléb“

EU – produkt: světové standardy (ISO, Codex Alimentarius) evropské nařízení, směrnice, doporučení + CEN + CENELEC+ETSI národní směrnice - ochrana domácího trhu…..???? např. německé normy DIN, britské BS obal: klima v zemi dovozu a v zemích transportu délka a charakter transportu, logistické sítě a dopravní infrastruktury velikost balení (směrnice – máslo, mléko, káva, těstoviny, rýže, cukr, víno, lihoviny; preference; kupní síla – prací prášky – maxi, multipack…balení) požadavky na recyklaci a odpadové hospodářství + zpětnou logistiku + poplatky (vratné láhve) požadavky na materiál (požadavky dovozce, národní legislativa, kupní preference ) ● etiketa (informační požadavky – evropské, národní – např. vícejazyční) ● značení (např. kvalita, likvidace, životní prostředí, ceny….)

působení „krajiny původu“ „Made in“ - image krajiny, image výrobce, image distributora, image značky - funkční (fyzické atributy a atributy služeb) a symbolický Brand Image Power Index: share of mind, share of heart, value (for money), momentum (potenciál pro budocnost), singularity (výběr) krajina původu: designu, montáže (výroby), součástek, služeb – servis, záruka, náhradní díly…. vícekriteriální model: krajina původu produktová kategorie vývoj ekonomiky dostupnost informací vývoj trhu vnímané riziko dostupnost informací zaujetí hodnocení produktu + řada dalších faktorů (benefity, cena, náklady….) + faktory kupního chování!!!!!! STEREOTYPY

produktové strategie: rozdílná k o m u n i k a c e stejná/ý PRODUKT rozdílný duální extenze (standardizace k a p) duální adaptace (k a p) adaptace produktu, standardizace komunikace standardizace produktu, adaptace komunikace

EU a produktové právo technická harmonizace - starý přístup, nový přístup, novostarý přístup (např. potraviny) „neopodstatněné technické předpisy“ informační systém TRIS anebo Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví ● regulovaná oblast vs neregulovaná oblast ● CE (Conformité Européenne) označení „evropské shody“ s danými směrnicemi (techn. dokumentace) ochranná známka pro EU Úřad pro harmonizaci vnitřního trhu v Alicante legislativa Týden v Evropě „legislativa“ v EU Produkty v EU – MPO:

zdroje informací o produktu – příklady: Německo: průmyslové a obchodní komory a jejich sdružení DIHT (Deutscher Industrie und Handelstag) - např. „Was geht, was kann schwierig werden…. Spolkový svaz německého průmyslu BDI (Bundesverband der Deutschen Industrie) - 35 německých oborových svazů - internetové vyhledávače nebo Bundesministerium fuer Ernahrung, Landwirtschaft und Verbraucherschutz např. Lebensmittelkennzeichnung - Lebensmittelsicherheit Dánsko: obchodní komora (Det Danske Handelskammer) Min. hospodářství Min. průmyslu a obchodu Obchod Kontakt Marketing 3/2003 Švédsko:

Španělsko Asociace pro normalizaci a certifikaci Ministerstvo hospodářství informace o Španělsku internet. vyhledávač