Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Geometrie 5. ročník
Dvě přímky, které mají právě jeden společný bod, se nazývají různoběžky.Souhlasíte? 1.Ano 2.Ne 12345
Společný bod různoběžných přímek se nazývá průsečík. Souhlasíte? 1.Ano 2.Ne 12345
Dvě přímky v rovině, které nemají žádný společný bod, se nazývají rovné přímky. Souhlasíte? 1.Ano 2.Ne 12345
Různoběžné přímky, které svírají pravý úhel (90°), se nazývají kolmice. Souhlasíte? 1.Ano 2.Ne 12345
Přímka, která prochází středem dané úsečky a je k této úsečce kolmá, se nazývá pravá úsečka. Souhlasíte? 1.Ano 2.Ne 12345
Trojúhelník, který má dvě strany k sobě kolmé, se nazývá pravoúhlý trojúhelník. Souhlasíte? 1.Ano 2.Ne 12345
Trojúhelník, který má všechny strany shodné, se nazývá rovnostranný trojúhelník. Souhlasíte? 1.Ano 2.Ne 12345
Trojúhelník, který má alespoň dvě strany shodné, se nazývá dvoustranný trojúhelník. Souhlasíte? 1.Ano 2.Ne 12345
Obvod trojúhelníku je součet délek všech jeho stran (o = a + b + c) Souhlasíte? 1.Ano 2.Ne 12345
Obvod obdélníku je součet délek všech jeho stran (o = 2. a + 2. b) Souhlasíte? 1.Ano 2.Ne 12345
Obvod čtverce je součet délek všech jeho stran (o = 6. a) Souhlasíte? 1.Ano 2.Ne 12345
Čtyřúhelník, který má každé dvě protější strany rovnoběžné, se nazývá rovnoběžník. Souhlasíte? 1.Ano 2.Ne 12345
Obsah čtverce vypočítáme tak, že vynásobíme délky jeho dvou sousedních stran (s = a. a). Souhlasíte? 1.Ano 2.Ne 12345
Obsah obdélníku vypočítáme tak, že vynásobíme délky jeho stran (s = a. b. c. d ). Souhlasíte? 1.Ano 2.Ne 12345
Geometrie – matematika 5. ročník ZŠ Použitý software: držitel licence – ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p. Tř. Windows XP Professional TurningPoint Obrázky z internetu Autor: Mgr. Iva Hořejší ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p. Tř. (